القائمة الرئيسية

الصفحات

الصدمه الجزء الرابع بقلم هويدا زغلول


 روايه الصدمه 

الجزء الرابع 

بقلم هويدا زغلول 

وفضلت تصوت 

ياسر :مالك فيكي اي 

ياسمين :ياسر انت بخير انت كنت فين 

ياسر:لقيت نفسي صاحي قولت انزل 

اعمل فنجان قهوه 

ياسمين:يلا بينا نمشي من هنا 

ياسر ؛هو حصل اي 

ياسمين:لو حياتي انا بس اللي هتروح مش هزعل عليها والله يلا بينا نمشي 

ياسر :هنروح فين دلوقتي 

ياسمين:عند اختك اي مكان انشاله 

انام في العربيه 

ياسر :عربيه اي مش فاهم حاجه 

ياسمين:يلا بينا قولتك 

ياسر :هو أنا بمزاجك يا ياسمين 

هنروح بيت ابويا حاضر نمشي منه 

حاضر في أي 

ياسمين:عمي عامل اعمال في البيت 

البيت مبقاش طبيعي 

ولو الأمر يخصني لوحدي 

انا مش هخاف بس انت وعيالي لا 

ياسر :طيب الصبح 

ياسمين :مش هقدر اصبر للصبح 

ياسر :انتي عايزين اصحي عفاف دلوقتي اقولها اي انتي اتجننتي 

ياسمين:ننام في العربيه للصبح قولتك 

يلا بينا من هنا وفعلا نزلت 

وراحت بيت عفاف 

عفاف :خير في أي 

ياسر :معلش يا عفاف احنا جاين 

نقعد عندك يومين ينفع 

عفاف :اه طبعا بيتك يا حبيبي بس 

انتو كويسين 

ياسمين :انا محتاجه انام 

عفاف :تعالي يا حبيبتي اتفضلي ودخلت 

ياسر :عجبك اللي حصل ده 

ياسمين :انا عايزه انام لو سمحت 

ياسر :نامي يا ياسمين ودخل جمب 

ميرا ينام جنبها 

ميرا :اي ده بابا هو أنا بحلم ولا حقيقي 

ياسر :بتحلمي كلمي نوم 

ميرا :بجد في أي ماما كويسه 

ياسر :عندك في اوضه عمتك عايزه تروحي ليا روحي انا عايز انام 

ارجوكي بقي 

وياسمين فضلت تفكر في ابوها قبل 

ما تنام وايام بيتهم القديم لحد 

ما شافت ابوها في الحلم 

ياسمين :بابا انت وحشني 

الاب :علشان كده مش بتيجي 

تزورني صح يا ياسمين 

ياسمين :حقك عليا يابابا ارجوك مش 

تزعل مني غصب عني والله 

الاب :خايفه ليه ومشيتي ليه 

عيني كانت عليكي وكنت جمبك 

ياسمين :بابا في تعابين قدامي 

الاب  :انا معاكي متخافيش 

ياسمين :بس التعبان ده قريب مني 

اوي يابابا انا خايفه 

الاب : يبقي تفهمي 

ياسمين : افهم اي يا بابا 

الاب :البيت غالي اوي ومن بدري 

عامل اقولك عليه وانتي مش عايزه 

تخدي بالك 

ياسمين:بابا انا خايفه 

الاب :ركزي في البيت يا ياسمين ده حقك 

ياسمين :اوعي تسبني يا بابا التعبان عينه عليا أما خايفه بابا 

ميرا :مالك يا ماما فيه اي 

الام :كنت بحلم اه كنت بحلم 

ميرا :لو حصل اي 

الام :بابا فين 

ميرا :في اوضه الاطفال 

ياسمين :راحت الاوضه ياسر قوم اصحي 

ياسر :في أي تاني 

ياسمين :انا لازم اروح البيت 

ياسر :عارفه يا ياسمين انا هعمل 

فيكي اي 

ياسمين :فاكر زمان لما كنت بقولك 

بابا عندو دهب كتير 

ياسر :اه وقولنا اكيد باعو لانه 

اختفي مره وحده 

ياسمين :الدهب في اوضه جدو تحت في البدروم 

ياسر :بتقولي اي مين قالك الكلام ده 

ياسمين :بابا 

ياسر :بتهزري صح 

ياسمين :والله بابا كان معايا دلوقتي في الحلم وشوفته قاعد فيها والدهب 

حاوليه وكان عامل يقولي كده في 

الاحلام اللي فاتت بس انا مش كنت بفهم 

ياسر :اكيد ده حلم عادي 

ياسمين :لا ده حقيقي 

ياسر :بس البيت فيه جن 

ياسمين:بابا قالي متخافيش 

ياسر :الخطوه دي صعبه لازم 

نفكر كويس قبل ما نعمل اي حاجه 

ياسمين:انا هكلم ابراهيم واقوله 

ياسر :اصبري بس دلوقتي لما 

نشوف ده فعلا حقيقي ولا حلم اعملي 

ليا قهوه لو سمحت 

ياسمين :حاضر وخرجت ومسك الموبيل 

ياسر :الو ايوه يا ناصر 

ناصر :عايز اي تاني بعد ما جبتها البيت 

ياسر :عرفت مكان الدهب خلاص 

١٥سنه بندور في المكان الغلط 

يتبع 


الفصل الخامس والاخير 


تعليقات

التنقل السريع