القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الصدمة الفصل الخامس والاخير لكاتبة هويدا زغلول

 رواية الصدمة

 الفصل الخامس والاخير

 لكاتبة هويدا زغلول 

روايات هويدا زغلول 

عفاف :اي اللي انا سمعته ده

ياسر شد أخته جوا وقفل الباب 

عفاف:بتتفق علي مراتك مع عمها 

ياسر :وطي صوتك والنبي

عفاف:انا مش مصدقه مصلحتك اي 

ده حتي لو مراتك خدت الفلوس 

هي كويسه مش بتسخسر فيك حاجه 

ياسر :انتقام منها والله 

عفاف:بتنتقم من مراتك ليه عملت اي 

ياسر :تستاهل وخلاص 

عفاف:خد هنا انت لو مقولتش فيه اي 

انا هروح واقولها 

ياسر :انا مش بخلف 

عفاف :انت بتقول اي 

ياسر :ايوه الحادثه اللي عملتها 

زمان قصرت عليا ومينفعش اخلف 

عفاف :انت اكيد مجنون عمر ما 

ياسمين تعمل حاجه غلط 

ياسر :سمعت كلامها مع اخوها 

ياسمين :قالت ليه كده 

ياسر :ايوه 

                   #فلاش باك 

ياسر في شغله وراح ليه ناصر 

ناصر :ازيك يا ياسر عامل اي 

ياسر :الحمد لله بخير نعم 

ناصر :انا جيت ليك بعد ما شتمتني 

بس برضه مش هاين عليا تعيش 

مغفل 

ياسر :بقولك اي بطل لعبك ده 

ناصر :ليك حق يا يعني مش تصدق 

ياسر :اطلع برا 

ناصر :هطلع بس بعد ما تشوف التحليل 

بتاعتك وتعرف انك مش بتخلف 

ياسر :انت كداب 

ناصر :طيب اسمع مش ده صوت مراتك 

ياسمين :الو ايوه يا ابراهيم 

ابراهيم :خير 

ياسمين : انت لسه زعلان انا بحب 

ياسر ومس هقدر اسيبه 

ابراهيم :بس تقدري تعيشي من غير 

ما تكوني ام عادي 

ياسمين:مش كل حاجه الخلفه 

ابراهيم :انا وديت التحليل بتاعته 

عن الدكتور وقال مافيش امل خالص 

ياسمين :مش عايزه اكون ام 

ابراهيم :برحتك سلام وقفل السكه 

نعم يا عمي 

ناصر :قولتك هشتري بيت ابوك بالتمن 

اللي انت عايزه 

ابراهيم :وانا قولت ليك لا ومعلش 

ورايا شغل 

ناصر :ها يا ياسر قولت اي 

ياسر :هات التحليل دي وخدها ومشي 

وراح عمل تحليل غيرها وعرف 

فعلا أن عندو مشكله ومش هيقدر 

يخلف 

ناصر :انا قولت امشي وراك خوفت عليك 

ياسر :انا هقلتها 

ناصر :لا لا مش قبل ما ناخد الدهب 

اللي في بيت ابوها وكمان نجننها 

انا عندي ناس يقدرو يخلوها عيشه 

ميته 

ياسر :وانا معاك 

                #رجوع 

عفاف:مش مصدقه 

ياسر :بعد كل اللي قولته ليكي 

وباب الأوضه اتفتح 

ياسمين :انا مش هنكر أن الكلام ده

حصل بيني وبين اخويا بس العيال 

عيالك انت 

ياسر :ازاي انشاء الله 

ياسمين :معجزه ربنا عايز كده 

وبيني وبينك تحليل Dnaوبعدها 

كل واحد يروح لحاله 

عفاف :اصبري بس واهدي 

ياسمين :يشك فيا انا 

ياسر :ماشي نعمل بكره 

ياسمين :موافقه 

عفاف:ازاي تكبرو الموضوع كده 

ياسمين :خلصنا يا عفاف وخرجت 

وفعلا عملوا تحليل ال. Dna وعرف أنهم عيالو وراح لدكتور 

الدكتور :دي معجزه ازاي انت التحليل 

دي نفس الشخص ده 

ياسر :انا عايز اعمل تحليل تاني 

دلوقتي 

الدكتور :هو مش انت عامل التحليل دي 

الاسبوع اللي فات 

ياسر :ايوه 

الدكتور :وبقولك انت بتخلف 

ياسر :ازاي كنت غبي كده 

وراح بيت اخته 

ياسر :حقك عليا يا ياسمين 

ياسمين :طلقني 

ياسر :انا والله اسف ليكي 

ياسمين :بعد اي ازاي اختك تبقي 

واثقه أن عمري ما اعمل شي غلط 

وانا تعمل فيا كده 

ياسر :حقك عليا 

ياسمين :مبقاش ينفع وراحت بيت 

ابوها هي وعيالها وطلعت الاوضه 

لقت ناصر 

ياسمين :اي اللي جابك هنا 

ناصر :انتي لازم تموتي اعمل معاكي 

اي تاني ولا الجن ولا الانس نافع معاكي 

ياسمين :علشان معايا كتاب ربنا احسن 

من اي حاجه 

ناصر :انا هاخد الدهب لانه حقي 

ياسمين:انهي حق انت ملكش اي حقوق 

وضربها بالسكينه وهرب 

ميرا :ماما يا ماما واتصلت ب ابوها 

وجه خدها للمستشفي وتم القبض 

علي ناصر والدجال وفعلا ياسمين 

لقت الدهب بعد ما بقت كويسه 

وخدته بس للاسف سابت بيت 

ابوها لانه كان مسكون بالجن 

وحاول ياسر كذه مره بس هي كانت رافضه الرجوع وعاشت مع عيالها 

تمت 








تعليقات

التنقل السريع