روايه القاتل المجهول
الجزء الثالث
بقلم هويدا زغلول
منه :ينهار اسود هي كانت بتصورني
الظابط :علي اساس انك متعرفيش
منه :والله ما اعرف حاجه
الظابط :اي كنتوا شغالين في الدعاره
كمان انتي وهي
منه : ارجوك انا بنت ناس والله
الظابط :مهو واضح اوي انك بنت ناس
منه :ليك حق حضرتك تقول اكتر
من كده بس.والله انا ظروفي وحشه
جدا وكنت بعمل كده مقابل مادي
كويس منها كل واحد من التلاته دول
صافي ليها مصلحه معاه وكان لازم
تخلني اعمل كده معاهم ولو حضرتك
شوفت كويس السي دي هتلاقي
ان كل واحد لازم يمضي ليا
ورق لما يقوم
الظابط :وليه تعملي في نفسك كده
منه :حضرتك لو شوفت حياتي قبل
ما اعمل كده مش هتتكلم معايا
الظابط :مهما كانت حياتك اشتغلي
واصرفي علي نفسك ازاي تبقي كده
منه :انا غلطانه والله وعمرها ما هتكرر
تاني
الظابط :اكيد مش صافي ماتت
منه :والله العظيم انا توبت وبطلت
اعمل اي حاجه غلط او اعمل حاجه
زي اللي حضرتك شوفتها دي
الظابط :انا لازم احبسك ٤ايام علي
ذمه التحقيق
منه :ارجوك لا انا مليش في الحبس
وافرج عن مريم وندي
ندي :ممكن اعرف اشمعنا منه
الظابط :نعم حضرتك
ندي 'منه مشيت معايا اشمعنا هي
اللي تتحبس
الظابط :شوفت فديو ليها وهي بتتخانق
معاها وبتهددها وانا مش مجبر ارد
علي اسالتك
ندي :والله منه غلبانه اوي
الظابط :حضرتك تقدري تروحي وتسيبنا
نشوف شغلنا
ندي :منه انتي مش محتاجه اي حاجه
منه :لا ارجوكي متسبنيش
ندي :انا معاكي والله وروحت مريم وندي
منه :اشكرك جدا ام حضرتك مش قولت
ليهم حاجه
الظابط :انا عايز اعرف مين بقي اللي
معاكي في الفيديوهات دي
منه :هقول لحضرتك وفي فيلا كاظم
كان قاعد بيفطر وجه ليه الخادم بتاعه
كاظم :قولت كام مره محدش يجي
يكلمني وانا بفطر
عم يحيي :انا اسف حضرتك بس في واحد برا وبيقول أنه جاي من القسم
كاظم :عايز اي يعني
عم يحيي:عايز حضرتك وخرج كاظم
كاظم :نعم خير
العسكري:حضرتك مطلوب في القسم دلوقتي
كاظم :انا انت عارف بتتكلم مع مين
العسكري :اتفضل معايا لو سمحت
كاظم طلع موبيله واتصل
الو ايوه يا معاكي الباشا حضرتك
أنا جالي استعاء من النيابه دلوقتي
اه اه طيب ينفع انا اروح ب عربيتي
تمام ماشي اتفضل وانا جاي وراك
العسكري :تمام وراح القسم
الظابط :ازاي انا قايل يجي معاك
العسكري :والله هو كلم حد مهم وقالو
ان هيجي ورايا
العسكري :وازاي متتفذش الآومر
كاظم :ممكن افهم حضرتك باعت ليا ليه
الظابط :حضرتك استاذ كاظم
كاظم :ايوه خير في أي
الظابط :انا عندي جريمه قتل حضرتك
تعرف صافي ابراهيم
كاظم :امممم اعرفها خير
الظابط :حضرتك ممنوع السجائر
كاظم :انت عارف بتتكلم مع مين
الظابط:عارف بس حضرتك هنا
علشان يتحقق معاك
كاظم :بتهمه اي بقي
الظابط :صافي اتقتلت
كاظم: وانا مالي
الظابط :لما تشوف الفديو ده ممكن
تعرف مالك
كاظم :اي ده الفديو ده جه ليكن ازاي
الظابط :كانت مصوراك
كاظم :حضرتك انت عارف انا مين
واسمي وسمعتي
الظابط :اخر مره شوفت فيها
صافي أمتي
كاظم :من شهرين يعتبر وانا مليش
مصلحه أن اقتلها
الظابط :مش يمكن عرفت بالفديو ده
كاظم : انا اول مره اشوفه دلوقتي والله
وجه تقرير الطب الشرعي واكتشف
ان صافي كانت مدبوحه قبل الرمي
واللي كان دبحها اشول ومنه و كاظم
بيستخدموا الايد اليمين
وفي بيت ندي موبيلها عامل يرن
ندي :الو ايوه مين
احمد :انا احمد
ندي : خير يا احمد في أي
احمد :ينفع اشوف حضرتك دلوقتي
ندي :في حاجه يا احمد
احمد :ايوه ياريت ضروري
ندي :حاضر وقامت لبست ونزلت
احمد :ازيك يا استاذه ندي
ندي :الحمد لله خير في أي
احمد :انا روحت الفيلا انهارده
ندي :ازاي وهي مقفوله
احمد :من الباب اللي ورا
ندي :هو في باب وراا
احمد :ايوه يبان حيطه محدش يعرفه الاانا وانسه صافي
ندي :وازاي متقولش الكلام ده
في القسم
احمد :هقول والله بس كان لازم اخد
حاجات من الاوضه
ندي :حاجات اي مش فاهمه
احمد :المصيبه أن السي دي وقع
من المباحث
ندي :في أي السي دي ده
احمد :ده ليكي انتي وانتي في الحمام
عندها كانت بتسجل ليكي
ندي :ينهار اسود ليه تعمل كده
احمد :مش عارف بصراحه ليه عملت
كده وكان أحمد طالب عصير وبصت
ندي لقيته بيشرب ب ايدو الشمال
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق