القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه القاتل المجهول الجزء الثاني بقلم هويدا زغلول


 روايه القاتل المجهول 

الجزء الثاني

بقلم هويدا زغلول

ندي :محدش يلمس حاجه 

منه :اه ليه عملت في نفسها كده 

مريم :والله مش عارفه هي كلمتني 

وكلمه وحده اللي قتلها الحقني 

ندي :البوليس جاي في الطريق 

مريم :ازاي تعملي كده اكيد احنا 

كمان هنروح في داهيه 

ندي :ليه بس 

مريم :بوصي وانتي تعرفي مخدرات 

وشرب وقرف 

ندي :احنا هتقول أننا أصحابها 

منه :فين احمد 

مريم :مشي معايا من بدري 

ندي :هو فين تلفونها 

مريم :معرفش اي حاجه انا جيب لقتها 

كده طلعت برا لحد ما جيتوا 

ندي :تمام حد معاه رقم احمد ده 

مريم :ايوه انا 

ندي :طيب هاتي لنا تكلمه 

مريم :عايزه ليه مش فاهمه 

ندي :احنا عارفين أن صافي كان 

عندها كاميرا هنا في الفيلا عايزين 

منه :ايوه عندك حق 

ندي :هاتي الرقم يلا 

مريم :اعصابي سايبه مش قادره اقف خالص 

ندي :الو ايوه يا احمد 

احمد :ايوه مين معايا 

ندي :انا ندي صاحبه صافي 

احمد :استاذه ندي خير في حاجه 

ندي :اه بقولك اي يا احمد كان في 

كاميرات في فيلا صافي احنا عايزين 

نوصلها 

احمد :هو حضرتك في الفيلا

ندي :صافي ماتت 

احمد :حضرتك بتقولي اي معقول 

ندي :احمد فين الكاميرات البوليس جاي 

احمد :انا جاي حلا سلام 

ندي :الواد ده عبيط ولا اي 

مريم :اي قالك اي 

ندي :قفل السكه وبيقول جاي 

منه :انا خايفه احنا نروح في داهيه 

والبوليس جه 

الظابط :خير في أي 

ندي :صاحبتنا كلمتنا وبعدها جينا 

لقينها مقتوله 

الظابط :هي عايشه لوحدها في الفيلا 

مريم :ايوه باباها ومامتها مسافرين 

وهي عايشه لوحدها 

الظابط :وهي كلمتكم انتو التلاته 

مريم :احنا اصدقاء وكلمتني انا وجينا 

كلنا 

الظابط :تمام 

احمد :اي ده 

الظابط :وانت مين انت كمان 

احمد :انا بشتغل معاه استاذه صافي 

الظابط :اي وكلمتك انت كمان ولا اي 

احمد :لا استاذه ندي اللي كلمته 

الظابط :ليه يا استاذه 

ندي :علشان احنا منعرفش الكاميرات 

فين وهو اللي يعرف مكانها 

الظابط:وعلي أساس احنا مش هنعرف يعني 

ندي :هو حضرتك بتتكلم معانا ليه كده 

الظابط :اتفضلوا برا دلوقتي بس محدش 

يمشي عقبال ما نخلص الاجراءات 

استني انت يا احمد 

احمد :وربنا انا ما عملت حاجه

الظابط :عارف عارف عايزك بس تكلمني 

عن القتيله هي اسمها اي 

احمد :اسمها صافيناز والدلع صافي 

الظابط :تمام يا احمد فين الكاميرات بقي 

احمد :في كاميرا هنا وفي كاميرا قدام الفيلا والشاشه في اوضتها 

الظابط :امممم تمام ماشي تعالي معايا 

وطلع شاف الكاميرات وشاف صافي وهي طالعه علي السلم بعدها بنص ساعه 

صافي اترمت من فوق والكاميرا

مش موضحه اي حاجه حاجه خالص 

غير أنه انتحار 

الظابط :اتفضلوا معايا 

ندي :علي فين 

الظابط :ناخد اقولكم في القسم 

مريم :اقوال اي انا مليش دعوه 

الظابط :والله الكاميرات موضحه انكم 

كلكم كنتوا قاعدين وهي بتشرب 

مخدرات وممكن وحده فيكم تكون السبب في اللي حصل ده 

منه:لا طبعا صافي دي اكتر من اخت 

الظابط :هناك هنعرف كل حاجه 

مريم :هي مش كاميرا الشارع أكدت 

ان كلنا خرجنا. محدش فينا رجع تاني 

الظابط :حضرتكم هتفضلوا بالذوق 

ولا استعمل القوه معاكم 

ندي :يلا بينا 

مريم :اوعي ايدك منك لله انتي السبب 

انتي اللي بلغتي 

منه :كان لازم تبلغ طبعا 

مريم :طيب اتفضلوا قدامي وراحوا القسم 

ندي :حضرتك احنا قاعدين كده من امبارح ومحدش اتكلم معانا انا ليا أهل 

واكيد قلقانين عليا 

الظابط :واضح قدامي انك دكتوره 

ازاي كنتي معاهم 

ندي :حضرتك انا ولا بشرب ولا بعمل حاجه وملبس خالص في الكلام ده 

بس هما اصاحبي والله كويسين 

الظابط :حضرتك عرفتي احنا لقينا 

اي في اوضه نومها 

ندي :لا معرفش 

الظابط :السي دي دي بتاعك انتي 

ندي :بتاعتي ازاي مش فاهمه

الظابط :فيها وانتي بتغيري 

هدومك في اوضه نومها 

ندي :انا يستحيل تعمل اي ليه 

الظابط :ممكن اعرف انتي كنتي بتغيري 

عندها ليه 

ندي :كنا بنعمل الاكل وهي يومها وقعت 

علي هدومي الاكل بدون ما تقصد .وطلعت لبست حاجه من عندها بس من 

اوضه نومها معرفش أنها حاطه كاميرا 

فيها والله 

الظابط :كانت فصلها وبتشغلها عند اللزوم 

ندي :مش مصدقه 

الظابط :, معلش استني برا شويه 

ودخلت منه 

منه :ايوه حضرتك عايزني 

الظابط :انتي اللي حكايتك حكايه 

٣رجاله يامفتريه 

منه :مش فاهمه كلامك 

الظابط :٣سديهات وكل سي دي مع 

راجل شكل 

منه :انت بتقول اي انا مسمحلكش 

الظابط :اهمدي واقعدي وانا اوريكي 

وشغل السي دي وكانت منه في فيلا 

صافي في السرير 🥺🥺🥺

يتبع 

الجزء الثالث 











تعليقات

التنقل السريع