النفوس والفلوس
الفصل الثامن
بقلم هويدا زغلول
انصدمت هدير لما شافت لبس من اوضه
نومها في ايد شروق
هدير /انتي خدتي اللبس ده ازاي
شروق /مش مهم خدته ازاي المهم مين
اللي كان جايبه ليكي
هدير /مين أنا اللي كنت شريا
شروق /هههههههههههه أه مانا عارفه
هدير /تعالي جوا عايزكي
شروق /براحه ايدي مالك فيكي اي
رامي /انتي عايزه شروق جوا ليه
شروق /بنات خاله بقي بعد اذنك يا رامي
ريهام/هو انت فاهم حاجه
رامي /لا بس هفهم ودخلت هدير الاوضه
هدير /انتي عايزه مني اي يا شروق
شروق /عايزه اوريكي الفديو ده اتفرجي عليه
وشافت الفديو وكانت هدير بتقيس هدوم
قدام راجل عالكاميرا وكانت بتتكلم معاه
كلام خارج واللي باين أنها كانت بتاخد منه
فلوس عالطول
هدير /ينهار اسود انتي الفديو ده وصلك ازاي
شروق /طلعتي رخصيه اوي وهما كده الرخاص
دايما بيقولوا في غيرهم ما ليث فيهم
هدير /انا ممكن اخرج من حياتك خالص بس
تمسحي الفديو ده ارجوكي انا بنت خالتك ازاي
تعملي فيا كده
شروق /دلوقتي عرفتي نفسك انك بنت خالتي
وانتي لما دمرتي حياتي وكمان كنتي عايزه
رامي يرميني في الشارع وانتي عارفه كويس اوي
أن امي قابله عليا كان اي
هدير /ابوس ايدك بلاش فضايح دي غلطه
وانا هعملك اي شي انتي عايزه والله
ودخل رامي شاف هدير عامله تعيط
رامي /انا عايزه افهم بقي فيه اي انتي
انتي مرعوبه كده ليه قولي يا شروق
شروق /انا عايزه شقتي
هدير /موافقه أما هطلع اعيش في الشقه اللي
فوق ومش عايزه حاجه
ريهام /ده الموضوع كبير بقي
شروق /انا مش عايزه اكتر من اللي قولته
رامي /وانا لازم افهم فيه اي
هدير /قولتك مافيش حاجه انت عايز تعمل
حوار ليه
رامي /هو انتي ليكي عين تزعقي يا كلبه
ونزل في هدير ضرب وهي جريت وخرجت
من الباب وراحت بيت اهلها
وطلعت ام رامي
الام /اي فيه اي
ريهام /انتي لازم تفهمنا يا شروق فيه اي
شروق /مافيش حاجه والله بس أنا قولت ليك
هدير مش كويسه يا رامي والله وانسانه
هتعمل ليك مشاكل
ريهام/طيب هي ليه عملت كده
رامي /والله انا زهقت تعبت فيه اي
شروق /اهدي بس وتعالي اقولك
وفي بيت ام هدير
الام/ اي ده هدير انتي اي اللي جابك كده
هدير /اوعي كده انا مش قادره اتكلم معاه حد
الام /انتي اللي بتاذي نفسك والله حرام كده
وبعدها دخلت الأوضه بالعصير
الام /مالك يابنتي فيكي اي
هدير سبيني يا ماما في حالي
الام/اي اللي حصل يا هدير رجعتي
البيت ليه
هدير /سبيني في حالي يا ماما ارجوكي
الام /هو انتي اي ملكيش كبير كل حاجه ماشيه
بدماغك لازم اعرف اي اللي حصل
هدير /عادي اللي كان متوقع بنت اختك خربت
عليا وعملت اللي كانت عايزه عالشان تتجوز رامي
الام /لا الكلام ده مدخلش عقلي انا لازم افهم فيه اي
هدير يا ماما ارحمني انا اللي فيا مكفيني والله وتعبت تعبت
الام انا هكلم رامي علشان أفهم فيه اي
هدير لا والنبي اوعي تعملي كده
الام /فيه اي مش عايزني اعرفه يا هدير خوفك ده معرفني
انك عامله مصيبه كبيره من أمتي وانتي بتسيبي حقك
عايزه تقولي أن جوزك مشاكي بلبسك ده وكمان
ضربك يوم الصباحيه وانتي هتسكتي لا ده عمره ما يحصل
الا لما تكوني عامله مصيبه كبيره
والجرس رن وفتحت
شروق /ازيك يا خالتو عامله اي
هدير /انتي اي اللي جابك هنا بعد اللي عملتي
شروق /انا غلطانه أن جايه ارجعك بيتك
هدير /والله والمفروض أن اصدقك يعني بعد
اللي عملتي
شروق /انا عملت اي هو الفديو كان متفبرك لا سمح الله
مش كله حقيقي ولا اي هههههههههههه
الام /فديو فديو اي ما حد يفهمني
شروق /هي كمان خالتو متعرفش
هدير /مسكت السكينه وكلمت شروق انتي
عايزه مني اي حرام عليكي جايه كمان تسخني امي
عليا
الام /سيبي اللي في ايدك دي فديو اي يا شروق
شروق /بنتك اللي مش محترمه كانت بتكلم
راجل عالنت علشان يبعت ليها فلوس وجايب
ليها هدايه وهي كانت مخطوبه
الام /ينهار اسود يا نهار اسود
هدير /حرام عليكي انتي ليه بتعملي فيا كده
وازاي عرفتي الكلام ده
شروق /المشكله انك فاكره أن كل الناس زيك
وفاكره نفسك انتي بس اللي زكيه ومحدش
يقدر يجي جمبك انما انتي عبيطه وعلشان
كل تفكيرك في الفلوس بعتي نفسك
الام /اعمل اي واتصرف ازاي ياربي بنتي
أطلقت في يوم صباحيتها وبفضيحه كبيره
شروق /بنتك السبب يا خالتي والله انا مكنتش
بفكر أن اذيها بس هي مش كويسه
لو كانت جت وقالت ليا انا بحب رامي وعايزه
أنه يخطبني انا كنت هساعدها انما
هي فكرت انها تمشيني من البيت وفكرت
انها تطلع عليا سمعه مش كويسه خلت
الشيطان يلعب في دماغي ويخليني اقول
لحماتي كده وخليتني اكون انسانه وحشه
اه العيب برضه عندي زي ما هو عندها
لان سمعت كلامها بس لولا هي والله
أنا ما كنت هعمل كده وعايزه اقولك
أنا مش زيك انا مقولتش ل رامي عالفديو
أنا قولت ليه .......
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق