القائمة الرئيسية

الصفحات

النفوس والفلوس الفصل الاخير


 النفوس والفلوس

الفصل الاخير 

بقلم هويدا زغلول

شروق /انا قولت ليه انك السبب في كل 


اللي حصل وانتي مش زكيه وكان فيه 


كلام بينا عالواتس وانتي بتقولي ليا أن هما 


عايزين يخدوا فلوس عيالي ربنا وقعك في 


شر اعمالك والله العظيم انا عمري ما اتمني 


ليكي اي شر حتي بعد اللي عملتي معايا 


هدير /عامله فيها الملاك البريء لا انتي 


وحشه من جواكي يا شروق وانتي كمان مش 


كنتي بتحبي جوزك ولا نسيتي كنتي بتقولي 


ليا اي ان هو عالطول سايبك لوحدك وانتي 


تعبتي من عيشتك 


شروق /مافيش وحده لما بتكون مش مخنوقه 


بتفضفض بكلمتين انما انتي مش كويسه 


خدتي الكلام مني وعلمتي بيه حوارات لا يا هدير 


أنا مقولتش ليكي أن مش حباه جوزي انا قولتك 


سفرو عالطول مضايقني مش اكتر 


هدير /خلصتي كلامك اطلعي برا 


شروق /اخرتها اطلعي برا شكرا يا بنت خالتي 


ودخلت الام عليها وهي واقفه قدام المرايا 


هدير /مالك بتبصي ليا كده ليه 


الام /العيب مش عندك لا لا عندي انا عارفه 


ليه علشان كنت بسكت ليكي باللي كنتي 


بتعملي كنتي انسانه انانيه ومغروره مش بتحبي 


الا نفسك سكت ليكي كتير علي أفعالك 


هدير /انا عايزه اطلق 


الام /هيحصل يا هدير لانك متستهليش 


تعيشي مع انسان كويس زي رامي 


هدير /انتي اللي خلتني كده كل كلامك علي 


شروق شروق عايزكي تكوني زيها عايزه 


واحد محترم زي جوز شروق يتجوزك ياريت تكوني 


ناجحه في حياتك زي شروق عمرك ما شوفتني 


أنا ولا شوفتي انا بحب اي ولا عايزه اي 


دايما واخده أن شروق انجح انسانه في الدنيا 


خلتنيني كرهتها 


الام /مش عيب لما اشوف حد كويس واقولك 


ياريت تكوني زيه 


هدير /وانا فين انا تعبت في حياتي بسبب 


شروق وبسببك انتي خلتيني كل تفكيري



يكون في الانتقام منها حرام عليكي انا مش 


عايزه حاجه من الدنيا خالص حتي رامي انا 


متجوزه علشان فلوسه وعلشان اثبت ليكي 


أن انا احسن من شروق 


وكان رامي واقف علي الباب وسمع كلامها 


رامي /تصدقي انا اول مره في حياتي اختار 


غلط انتي انسانه حقيره ومن يوم ما دخلتي 


بيتنا واحنا بيتنا خراب انتي طالق يا هدير 


هدير /رامي اسمعني انا عايزه اقول اي 


رامي /شروق اللي انتي كنتي بتفكري في 


الانتقام منها هي اكتر واحده كانت بتكلمني 


علشان ارجعلك وقالت مينفعش انك تسبها 


وأثرت ان اجي اخدك وبعد ما عرفت انها 


جايه عندك هنا قولت اجي ونتكلم سوا انما 


مكنتش مصدق أن هسمع الكلام ده منك انتي 


ومشي رامي وفضلت هدير في اوضتها تعيط 


مش زعل علي رامي لا علشان خسرت بس 


العيشه اللي كانت هتعشها معاه 


وراحت شروق بيت مامتها 


الام /تعالي يا حبيبتي 


شروق /ماما انا بحبك جدا بس انتي عرفتي 


تجيبي الحاجات دي من علي موبيل هدير 


ازاي ده كانت عمرها ما بتسيب تلفونها 


الام /ربنا يا حبيبتي لما يحب يظهر الحقيقه 


كل كلامها عنك كان مشككني أن فيه 


حاجه غلط بس انتي ب أفعالك كنتي بتوضيحي


ليا أنها صح سابت تلفونها ودخلت المطبخ 

.

وشوفت كلامها معاكي وكمان كلامها مع 


الا يا كانت بتكلمه المهم جوزها معرفش 


حاجه صح أنا قولت ليكي كلميها هي بس 


شروق لا معرفش بس طلقها لانه 


سمع منها كلام هو مينفعش يسمعه 


الام /المهم انها بعيد عنك يا حبيبتي 


شروق /اه والله يا امي وبعدها راحت بيتها 


وكانت زعلانه جدا علي رامي لانه 


يعتبر مش اتجوز ودخلت في يوم 


واتكلمت معاه 


شروق /عامل اي يا رامي


رامي /بخير والله يا شروق انتي اخبارك اي 


شروق /تمام عندي ليك عروسه بنت حلال 


وكويسه اوي والله 


رامي /هههههههههههه تاني لا خالص 


شروق /خالص اي انت لازم تتجوز


رامي /بجد انا عندي عقده بسبب اللي حصل 


شروق /معلش يا رامي ده نصيب والحمد لله 


أن ربنا عرفك حقيقتها في الاول 


رامي /ومين بقي العروسه 


ودخلت ريهام 


ريهام /انا عارفه هي تقصد مين 


رامي /وانتي وافقه عالباب تسمعي احنا 


بنقول اي يابت 


ريهام/بنت حلال والله ياريت توافق 


رامي /طيب هي مين قولوا 


شروق /بسنت بنت كويسه اوي ويتيمه 


وملهاش حد ياريت توافق 


رامي/مين لا طبعا 


الام /لا ليه فعلا بنت حلال 


رامي /والله ده انتو متفقين بقي سوا 


الام /لا والله ابدا بس أنا شيفاه أن كلامهم صح 


شروق /انا اصلا اتكلمت معاها وهي موافقه 


يعني الموضوع انتهي 


رامي /من غير ما تقولي ليا 


شروق /عارفه انك عايز واحده بنت حلال 


وعمرك ما هتلاقي حد زيها والله وفعلا 


اتقدم ل بسنت واتجوز في شقته وعمل مشروع 


بفلوس منير ونجح جدا وكانت شروق فرحانه 


اوي ورفضت الجواز بعد جوزها أما هدير فضل 


أسلوبها زي ما هو وكان الكل بعد عنها لأنهم


شيفنها مش كويسه


تمت


تعليقات

التنقل السريع