القائمة الرئيسية

الصفحات

النفوس والفلوس الفصل السابع بقلم هويدا زغلول


 النفوس والفلوس

الفصل السابع 

بقلم هويدا زغلول

رامي /مالك فيكي اي انا بهزر 


هدير /من هنا لحد ما اروح مش عايزه اسمع 


صوتك علشان تعرف تهزر كويس اوي 


رامي /معقول يكون عقلك صغير اوي كده 


شروق /بقولك يا ريهام رامي مالو شكلو 


مكشر ليه كده


ريهام مش عارفه تعالي نشوفه مالو 


شروق يلا بينا وراحوا خدو رامي ونزلو يرقصوا


هما الاتنين وهو علشان مش يبين حاجه 


فضل يرقص معاهم 


ام هدير /مالك يا بومه قاعده كده ليه 


الناس ملاحظه 


هدير /ماما ارجوكي سبني في حالي 


الام /يا بنتي مينفعش كده 


وبصت شروق عند الباب كانت امها داخله 


وكانت عارفه انها مش هتسلم عليها 


بس حصل غير كده راحت خدتها بالحضن 


وسلمت عليها 


شروق /ماما والله العظيم انا غلط في 


اللي عملته بس عمري ما خونت جوزي ولا عملت 


موقف يضايق 


الام /مش وقته دلوقتي المهم خدي بالك 


من نفسك يا حبيبتي واهل جوزك ناس محترمه 


وخدي بالك من العقربه اللي خدت العيله 


شروق /والله كويس انك عرفتي أنها السبب 


الام /كنت حاسه بس العيب كله عندك 


انتي ازاي تسمعي كلامها 


شروق /عندك حق 


الام /ربنا يهدي ليكي حالك يابنتي ويبعد 


عنك كل شر وجت غاده ام هدير 


غاده /ازيك يا هدي عامله اي 


هدي /بخير يا حبيبتي الف مبروك لبنتك 


غاده /حقك عليا والله إن قولت ليكي متأخر 


بس انا كنت شيفاه مشاكل شروق مع 


اهل رامي وكنت ......


هدي هو ده وقته يلا بينا نفرح وكانت هدير 


قاعده مكانها والناس كلها ملاحظه وبعدين 


نزلت ل رامي 


هدير /عايزه اروح 


رامي /انتي اتجننتي صح 


هدير /هنشوف الجنان لو مش روحت دلوقتي 


رامي /انتي بتقولي اي يا مجنونه انتي 


هدير /روحني يا رامي احسن 


رامي /ماشي ماشي وفعلا طلب أن هو يروح 


والكل كان مستغرب جدا 


ريهام/هو فيه اي 


شروق /ابغي اقولك أن اخوكي هيشوف ايام 


سودا هههههههههههه


ريهام /حاسه بكده بس هو احنا غلطانه لما 


طلعنا جبنا هو وهي لا 


شروق شكلنا كده يلا بينا علشان نروح 


وفعلا الكل روح البيت 


رامي /ينفع اللي عملتي ده


هدير /خليني ساكته احسن 


رامي لا انا عايز اسمع كلامك لو سمحت 


هدير /انا عايزه حقي من اختك ومرات اخوك 


ازاي يطلعوا يرقصوك وانت تسكت وتنزل من


غيري لا وكمان بتقول عليها انها احلي مني 


رامي /عايزه اي يعني حقك 


هدير /تنزل تعرفهم غلطتهم 


رامي /وهو ده وقته يا هدير 


هدير /امال عايزني اشوف جوزي 


وهو بيعاكس وحده يوم فرحي واعمل اي 


رامي /انتي مجنونه هو انا عكستها 


هدير /بقولك اي انا زهقت من شروق دي 


وعارفه أنها مش هتسبني في حالي واكيد اكيد 


أمك كانت بتقولك اتجوزها 


رامي /اتجوز مين يا مجنونه انتي دي اكبر مني


هدير /والله اعملهم عليا 


رامي /بقولك اي انا نازل عند امي وسايب ليكي الشقه 


هدير /رامي يا رامي رايح فين 


رامي /اوعي بقي بلا قرف ونزل تحت وكانت 


شروق بتكلم بسنت في التلفون في اوضه رامي 


لانها كانت خايفه تصحي العيال 


شروق / هههههههههههه فرحانه أن نكد عليها يوم 


فرحها 


ودخل رامي


شروق /انا اسفه والله بس كنت خايفه العيال تصحي 


من صوتي 


رامي/خليكي برحتك 


شروق /هو انت هنا ليه 


رامي /هي دي بنت خالتك ازاي دي مجنونه 


شروق /هههههههههههه وهو انت لسه عارف 


كده دلوقتي يا رامي عالعموم ربنا يهديها 


ويصلح ليها حالها 


هدير /اه يابت يا عاقله 


رامي /انتي اي اللي جابك هنا 


هدير /لا والله كمان مش عايزني انزل واي 


اللي موقفك معاها 


شروق بعد اذنك يا رامي علشان مغلطتش فيها 


هدير/انتي كمان ليكي عين تغلطتي يا خطافه 


الرجاله 


شروق /رامي انا سكاته علشان خاطرك انت انما 


والله بعد كده مش هسكت 


هدير /لا وريني هتعملي اي 


الام /اي ده فيه اي انتو هنا ليه 


هدير /ابنك نازل يقابل مرات اخو دلوقتي 


هنا يوم دخلته 


رامي /اقسم بالله كلمه كمان وهطلقك 


دلوقتي هو في اي محدش قادر عليكي 


هدير /هتطلقني انا يا رامي ماشي 


والله لاسيب البيت. وامشي 


الام /اطلع ورا مراتك مينفعش كده


رامي /دي مجنونه يا ماما والله 


الام /معلش اطلع 


رامي /حاضر لما اشوف اخرتها معاها وطلع 


شقته 


الام /هو فيه اي رامي كان هنا ليه 


شروق /والله العظيم ما اعرف انا كان معايا 


تلفون خوفت العيال يصحوا جيت اتكلم 


هنا لقيته نزل وهي ورا والله هو ده اللي حصل 


الام يعني يابني اكيد نكدت عليه 


ريهام /هو فيه اي مالكم 


الام /ابدا روحي نامي ده لو العماره وقعت مش 


هتحسي بحاجه 


ريهام /انا كنت سامعه صوت هدير ورامي 


ولا كنت بحلم 


الام /انا داخله أنام احسن اوعي من وشي 


عيال فقر كتكم الاقرف 


ريهام /هو فيه اي 


شروق /اخوكي ساب شقته يوم الفرح ونزل 


هنا ومراته نزلت وراه 


ريهام /يا ليلتك السودا 


شروق /ربنا يهديها 


ريهام /لما اروح انام انا تعبانه اوي 


وفعلا دخلت تنام وكانت شروق فرحانه جدا 


وفي شقه رامي 


رامي /بتعملي اي يا هدير 


هدير /لو سمحت برا لحد ما اغير 


رامي /ينفع اللي بتعملي ده


هدير /لو كان ينفع انزل بفستان الفرح كنت 


عملتها امشي لو سمحت 


رامي /والله ما هسيبك كده اهدي بس 


انتي والله زعلتني علشان كده عملت كده


ارجوكي اهدي بقي شويه علشان خاطري 


هدير /اوعي كده انا انزل القيك واقف معاها 


رامي /والله هي اللي كانت في الأوضه 


وانا معرفش بعدين بقي هنفضل نقضي 


اليوم كله خناق 


هدير /طيب اسمعني يا رامي انا بجد عايزك تاخد


فلوس اخوك وعندي مشروع حلو اوي واكيد 


اكيد هتكسب فلوس كتير 


رامي /هدير برضه انتي اي كل كلامك الفلوس 


الفلوس 


هدير /انا غلطانه يعني أن عايزه اشوفك ناجح 


وفضلت تهدي الدنيا وتاني يوم طلعت ريهام


وشروق عند رامي 


رامي /تعالو ادخلوا 


ريهام/الف الف مبروك يا عريس 


رامي الله يبارك فيكم 


شروق /امال فين حبيبه قلبي جايبه ليها 


هديه يارب تعجبها 


هدير /انا هنا يا روحي وكانت بتخرج وهي بتضحك 


وانصدمت لما شافت في ايد شروق .......

يتبع 


لو الجزء ده جاب 1000تعليق هنزل واحد بليل 

الفصل الثامن 





تعليقات

التنقل السريع