روايه انتقام اخ
#الفصل الاخير
#بقلم هويدا زغلول
ملك :اصل شوفت واحد من شويه شبهه هنا
شريف :شبه مين يا ملك وشوفتي فين
ملك :تحت شوفته تحت ايوه هو انا عارفه جوزي
شريف :بطلي كلمه جوزك دي امال انا مين
ياسمين :براحه يا شريف مش كده وسيب دراعها
شريف :ملك لو سمعتك بتتكلمي في الحوار ده تاني مش هيحصلك كويس مفهوم ولا لا
ملك :حاضر بس سيب دراعي ارجوك وجعني
شريف زقها جامد :كتك الاقرف علي اليوم اللي فكرت اتجوزك فيه وخرج من الأوضه
ياسمين :شوفتي مين تحت هو انتي نزلتي اصلا
ملك :شريف هو اللي حاول يقتل علي وعلي عايش وهو عايز يموته منه لله مش فاهمه ازاي موافق يعيش معايا في الحرام
ياسمين :انتي بتقولي الله ينهار اسود في اخ كده حسبي الله ونعم الوكيل
ملك :انا حاسه اني في كابوس والله مش عارفه اعمل اي
ياسمين :كل اللي المفروض تعملي انك تبيني انك عادي جدا لحد ما ينزلنا مصر ده ممكن يعمل فيما حاجه
ملك :علي هيموت علي انا سمعت وهو بيتفق علي كده مع واحد معرفش هو مين
ياسمين :ملك علي راجل واكيد هيعرف يدافع عن نفسه زي ما ربنا نجاه اول مره هينجي تاني مره
انما احنا والولد الصغير ده ذنبه اي والنبي امسكي اعصابك لحد ما ننزل مصر الله يخليكي
ملك :مش عارفه والله غصب عني مش بايدي
ياسمين :عارفه بس والنبي انا حاسه ان في حلم مش حقيقه والنبي غيري مودك بقي لحد ما نشوف اي اللي هيحصل ماشي
ملك :ماشي وراحت الاوضه لشريف
ملك :انا اسفه يا حبيبي حقك عليا
شريف :خلص الكلام خلاص يا ملك
ملك :والله ما اقصد ازعلك حقك عليا
شريف :خلاص مافيش حاجه يلا حضري الشنط
ملك :حاضر يا حبيبي ماشي وقامت وفي بيت نرمين داخل حازم اوضه علي وهو نائم وماسك في ايدو سكينه ولسه هيضرب علي بيها راح علي صحي من النوم ومسك ايدو
علي :انت مين يلا وجاي تقتلني بابن .....
حازم :انت اي يا اخي ماسك في الدنيا بايدك واسنانك
علي :عملتلك اي عالشان تيجي تقتلني
حازم :معلش امر ربنا ولازم انفذو ومسك علي وضربه وجاي يجري علي تحت لقاه نرمين راح مسكها ورافع السكينه علي رقبتها
نرمين :اي ده فيه اي انت مين
علي :سيبها ومش هعملك حاجه
حازم :ارجع لورا
علي :حاضر والله هبعد بس سبيها في حالها الله يخليك وأما والله مش هقرب ليك وفضل نازل ب نرمين هي اللي هتخرجني عالشارع امشي معايا بهدوء وانا هسيبك عايشه
علي :سبيها طيب وانا والله ما هقرب ليك
حازم :انا قولت اللي عندي هسيبها علي الشارع بس انت تفضل هنا لو جيت وريا ابقي اقرا الفاتحه علي روحها ونزل وسمير جارهم شاف أن نرمين ماشيه مرعوبه راح مسك حازم من ظهرو
سمير:انت مين يلا
نرمين بعدت بعيد حاسب يا سمير مع سكينه
ومسكه ضربه ونزل علي وفضلوا يضربوا فيه وبعدين خدوا علي القسم وهناك اعترف بكل حاجه وان شريف اخو علي هو السبب في كل ده وراح علي عالبيت عند مامته وفتحت الباب
علي :امي وحشتني
الام :علي طيب ازاي واغم عليها وفوقها علي ومكنتش مصداقه نفسها وفضل في الاوضه جوا وحكاه ليها علي كل شي حصل وطبعا كانت كرها شريف بس قلبها كان وجعها عليه
علي :اتصلي بيه يا امي شوفي فين
الام:مش عارفه عقله كان فين لما عمل كده الله يسامحك ياشريف جالك قلب تعمل كده في اخوك وكلمت شريف
الام :الو ايوه يا شريف انت فين
شريف :احنا راجعين يا امي نص ساعه واكون عندك
الام :ماشي هستناك ووصل عند البيت
ملك :انا طالعه لبابا
شريف :تعالي سلمي علي ماما الاول
ملك :لا هطلع انيم علي عند ماما وبعدين هاجي وطلعت شثه مامتها وشريف طلع واول ما الباب اتفتح أنصدم لما شاف علي
شريف :انت هنا والله
علي والله ما شوفت في بجاحتك يا اخي
الام : فضلت تضرب فيه انت ازاي تعمل كده في اخوك منك لله
شريف :خد حب عمري منها
الام :تروح تسلط عليه ناس يقتلوا
شريف :ولو جالي قلب اعملها بايدي والله ما كنت اتاخرت
علي :انا غلط تزود انت الغلط
شريف :حط نفسك مكاني
علي : ارتاحت لما خالص كلها ساعت وهتبقي محبوس وهتاخد اعدام علشان احمد اللي مات
شريف :مش هيحصل لاني هحصل احمد دلوقتي وراح البلكونه ورما نفسه
وبعدها صحي علي من النوم علي صوت امه يلا يا علي انت ناسي أن ابو ملك مستنيك يا حبيبي
علي :اعوذوا بالله من الشيطان الرجيم لا يا امي انا مش هخطب ملك
الام :انت بتقول اي بعد ما قولت الراجل انك رايح
علي :ايوه هنروح بس هنطلب أيدها لشريف اخويا
الام :وهو فين شريف يا علي
اتصل بيه
علي :الو ايوه يا شريف
شريف :اي يا حبيب اخوك عامل اي
علي بقولك اي انا هروح اطلب ملك من ابوها ليك واول اجازه تجيب الدهب وابقي حولي الفلوس وانا اوضبلك شقتك
شريف :اقسم بالله ما شوفت اجدع منك يلا ربنا يخليك ليا
علي :عيب عليك يا اخويا وراح فعلا وطلب ملك لأخوه وكان كل تفكيرو في الكابوس اللي حلمه ده وحمد ربنا انو كان حلم ومكنش حقيقه ونزل شريف اجازه واتجوز ملك وفعلا خلف ولد وسما علي اسم اخو علي من كتر حبه فيه
تمت
ماجد : هههههههههههه انتي بتهزري صح انتي جايه بعد ما بقيت اب وعيالي بسم الله ماشاء الله كبرو اقولهم أن امي عايشه
الام :مش بايدي والله يابني ابوك السبب هو اللي خدك مني زمان ومكنش ينفع أظهر تاني لان ابوك كان هياذيني
ماجد :بس ينفع تسبيني محروم من امي كل ده وجايه دلوقتي بعد ما الدنيا كلها عرفت أن اني ماتت اقول انك عايشه أنا امي ماتت خالص وبعد اذنك ظهورك في حياتي هيدمرها امشي من فضلك
جزء من قصه غلطه امي مين متابع
تعليقات
إرسال تعليق