#انتقام اخ
#الحلقه التاسعه
#بقلم دوداا حوده
ملك :ليه عملت اي
شريف :امبارح اتصلت وقالت معلش عايزك دقيقه وحده انا خوفت علي ابني يكون في حاجه روحت الاوضه لقيتها لبساه لبس خفيف وبتقولي ادخل طبعا انا رجعت جري وخوفت بصراحه
ملك : هههههههههههه ياسمين عملت كده
شريف :هو اي يضحك في الموضوع
ملك :اسمع كويس يا شريف ياسمين مش اختي ياسمين بنتي فاهم وانا عارفه ياسمين كويس وهي اصلا مش بتحبك فشوف غيرها مش هتعرف توقع بيني وبين اختي
شريف :انتي عبيطه صح انا غلطان اني بتكلم معاكي
ملك :لا طبعا ازاي ثواني واتصلت ب ياسمين
ملك :الو ايوه يا ياسمين تعالي عايزكي
ياسمين :لا انا هنزل وتعالي تحت
ملك :بقولك عايزكي تعالي بسرعه اخلصي
شريف :هو انا ممكن افهم انتي بتعملي اي
ملك :عربي اختي علي الحركه دي
شريف : والله لا انتي مكدباني صح ومسكها من شعرها
ملك :سيب شعري ولا اقسم بالله مش هيحصلك كويس
شريف :هتعملي اي يعني انتي ناقصه ربايه ولازم اربيكي ونزل فيها ضرب وهي عامله تصرخ وياسمين برا عامله تخبط جامد وفتح الباب وزق ياسمين وخد علي ونزل ياسمين دخلت تجري علي اختها
ياسمين : مالك فيكي اي ليه الحيوان ده عمل فيكي كده
ملك :انا عايزه اروح دلوقتي ده انسان مجنون وياسمين بتفتح موبيلاها عايزه توري ملك الرسائل لقت كل الرسائل اللي هو كاتبها تم حذف الرساله ومش موجود الا اللايك بتعها بس
ياسمين :اه يا حيوان ياقذر
ملك :تصدقي الحيوان عايز يوقع بيني وبينك وبيقول انك بعتي ليه الاوضه
ياسمين :وانتي قولتي اي
ملك :انا عارفه انتي اي وعمرك ما تعملي كده
ياسمين :اقسم بالله انا ما كنت هتكلم بس هو غبي ومتخلف الانسان ده لازم تطلقي منه ده هو والله اللي حاول يجي الاوضه وانا قفلت الباب في وشه وكان في رسائل بيعتزر بس مسحها حتي شوفي
ملك :ننزل مصر بس ويحلها الف حلال الواد فين
ياسمين :خدو مني
ملك :تعالي ليعمل فيه حاجه
ياسمين :ميقدرش ده ابن اخو عمره ما يعمل فيه حاجه وفي بيت نرمين
علي :ها عملتي اي
نرمين :روحت وطلعت عند مامتك كاني معرفش حاجه وسألت علي مراتك عرفت انها اتجوزت اخوك ومسافرين شهر العسل
علي :معقول ياربي بتترد ليه بسرعه كده
نرمين :المصيبه كده أن انت لازم تظهر لان مراتك متجوزه اتنين وده حرام لازم يعرفوا انك عايش وتشوف ابنك كمان
علي :هي ملك خلفت جابت اي
نرمين :علي جابت علي
علي :لا والله كتر خيرها
نرمين :بصراحه انا مش شيفاها غلطانه هي كده كده كانت لازم تتجوز واخوك احن واحد يربي الواد
علي :ياريت يبقي فعلا احن عليه وميفكرش ينتقم منه
نرمين :انت هتعمل اي دلوقتي
علي :والله ما عارفه انا مخي اتشل ومش عارف افكر في حاجه
نرمين :ربنا يصبرك علي اللي انت فيه وفي شرم الشيخ ياسمين قاعده مع ملك وشريف دخل عليهم لو سمحت عايز ملك دقيقة واحده
ياسمين :هات علي وخدت علي وخرجت
شريف :ملك انتي مش عارفه انا بحبك قد اي بجد انا بموت فيكي وفضل يعيط اقسم بالله انا قاعده بحاسب نفسي تحت علي اللي عملته ده ازاي اعمل موقف زي ده وفي مين حب عمري انتي يا ملك بس انتي مكدباني والله اختك عملت كده يمكن اكون فهمتها غلط بس حصل والنبي ما تزعلي مني
ملك :ابعد عني دلوقتي يا شريف
شريف :اسيبك كده لا طبعا ده انتي عمري والله حقك عليا والنبي
ملك :مافيش حاجه والله خلاص
شريف :طيب نفسك في اي وانا اجيبه ليكي اطلبي عنيا والله ما هاخرها عليكي
ملك :الكلمه الحلوه اهم من ألف هديه
شريف :عارف والله بس انا حابب اجيب ليكي هديه اختاري اللي انتي عايزه
ملك :بصراحه مش مبسوطه هنا وعايزه انزل مصر
شريف : هو احنا لحقنا طيب
ملك :مش انت عايز الحاجه اللي تفرحني اعملها بقي طلما يهمك راحتي
شريف طبعا والله انا هنزل اجيب سجاير وطالع عالطول
وراح اوضه ياسمين خبط وفتحت
ياسمين :انت تاني عايز اي
شريف :انا بعترز ليكي ومحترمك جدا انك مش قولتي لملك حاجه
ياسمين :شكرا حاجه تاني
شريف :والله انا مش كنت طبيعي امبارح انا اسف حقك عليا والله غلطه وعمرها ما هتتكرر تاني ارجوكي سامحني
ياسمين :ماشي يا شريف
شريف :احنا نازلين مصر بكره ملك مش مرتاحه
ياسمين؛ولا انا بصراحه يبقي احسن فعلا لو نزلنا
شريف :انتي انسانه كويسه اوي واتشرف أن يكون ليا اخت زبك بعد اذنك ومشي
وملك جت جري
ملك :كان عايز منك اي
ياسمين : بيقول اسف علي اللي حصل امبارح
ملك :انزل مصر بس وبعدها ربنا يحلها مع الكلب ده ودخلت الاوضه ياسمين وفضلوا يلعبوا مع علي ورجع شريف الاوضه واتصل بيه ياسر صاحبه
ياسر :الو ايوه ازيك يا شريف
شريف :حبيبي اخبارك اي تمام والله
ياسر :انت ليك عندي خبر مش عارف هيفرحك ولا لا
شريف :خير يا حبيبي قول
ياسر :اخوك علي عايش والله وعارف هو قاعد فين
شريف :برق جامد بتقول اي انت اكيد مجنون صح
ياسر :والله انا قولت زيك كده بس هو علي والله تعالى ونروح ليه
شريف :لا ابعت ليا العنوان ضروري دلوقتي وتساب
ياسر ؛اللي يحرسك يا حبيبي وبعد ليه العنوان
وشريف بيكلم نفسه فيه اي ياعلي ماسك في الدنيا بايدك واسنانك ليه وكانت ملك دخله الاوضه ولما سمعت كلامه وقفت عالباب تسمع
وكان شريف بيتصل بمازن زميله
شريف :الله يخربيتك يا اخي ناس تاني شافو علي
زمان :انا عايز افهم حاجه لو علي عايش لسه مش بيروح عندكم
شريف :هو ده اللي همك المره دي لازم تموته بنفسك مفهوم منك لله يا اخي هبعت ليك العنوان وجريت ملك علي اوضه ياسمين
ملك :مش قولتك علي عايش
ياسمين :انتي بتقولي اي انتي عبيطه
دخل شريف ؛علي مين اللي عايش يا ملك وجبتي الكلام ده منين .يتبع
تعليقات
إرسال تعليق