القائمة الرئيسية

الصفحات

انتقام اخ الفصل الخامس بقلم هويدا زغلول


 #انتقام اخ 

#الحلقه الخامسه 

#بقلم دوداا حوده 

ملك :لااااااا والنبي ما تقولي كده حبيبي يا علي مستحيل تكون موت وسبتني وتسيب ابنك اللي في بطني حرام والنبي 

وشريف : فضل يهدي فيهم وهو بيعيط وخلص تصريح الدفن في المستشفي 

ملك :والنبي يا شريف انا عايزه اشوف جوزي والنبي 

شريف ؛مس هتقدري ده مش بيان منه ملامح تقدري تشوفي 

ملك :ايوه لازم اشوف جوزي قبل ما يدفن 

شريف :تعالي وخدها اول ما شافت شكله وشه مدمر خالص ملوش ملامح خالص اغم عليها وخلص تصريح الدفن ودفن اخو وبعد العزاء كانت نايمه ملك في حضن حماتها 

ام شريف :قومي يا حبيبتي روحي لماما انهارده باتي عندها 

ملك :,لا انا عايزه اروح شقتي انهارده ابات في شقتي في ريحه جوزي 

ام شريف :معلش بلاش انهارده بكره هاخدك ونروح بس مش انهارده معلش انا تعبانه اسمعي كلامي يا بنتي والنبي 

ملك :حاضر ومشيت فعلا ملك راحت عند باباها ودخلت ام شريف اوضه شريف لقيته عمال يعيط 

شريف:تعالي يا امي 

ام شريف :امسك يا شريف 

شريف :اي ده يا امي 

ام شريف :مصحف ربنا أحلف عليه انك مش السبب في اللي حصل لاخوك 

شريف :والنبي يا امي قولي انك بتهزري لا انتي بتتكلمي جد أما اعمل كده في اخويا ازاي وبانهي قلب 

ام شريف :انت قولت ليه كده قدامي 

شريف :تهديد يا امي انما اعمل كده وايتم ابنه ازاي 

ام شريف :برضه ليك يد مش ليك مش هتتجوز مراته 

شريف :ومين قال إني هعمل كده انا هربي ابن اخويا وهي صغيره اكيد أهلها مش هيسبوها من غير جواز انما انا اتجوزها مش هيحصل 

وخدت امه في حضنه انا ابنك يا امي ازاي اعمل كده في اخويا مستحيل طبعا وفضل يعيط والام فضلت تعيط 

وعدا اشهر الحمل وولدت ملك ولد سميته علي برضه 

حماتها :فرحت جدا حبيبتي يا بنتي ربنا يخليكي ليا 

ملك :اللي واجع في قلبي انو ما شافش ابنه يا امي 

ام ملك :ملك يا حبيبتي مش وقته بقي قومي انتي بالسلامه وربنا يحميلك ابنك 

ملك :اللهم امين يا امي ربنا يخلي 

وعدا سنه علي موت علي وكبر ابنه شويه واتقدم عريس لملك ورفضت وكان موافق أن يربي ابنها وملك رفضت 

ام ملك :هو انتي هتفضلي كده من غير جواز 

ملك :ماما انا عربي ابني وبس مش عايزه حد يفتح معايا الحوار ده تاني 

ام ملك :يابنتي اسمعي جوزك مات الله يرحمه 

ملك ؛عارفه يا ماما والنبي سبيني بقي انا رايحه لحماتي شويه وراحت ملك لحماتها وروحت 

الام :انا نازله اجيب شويه طلبات 

ملك :ماشي يا ماما وانا هنام أنا وعلي شويه 

الام :ماشي ونزلت راحت ام شريف وخبطت وفتحت الباب 

ام شريف تعالي يا حبيبتي 

ام ملك :اخبارك اي يا حبيبتي 

ام شريف :الحمد لله علي حبيبي بقي مالي علي الدنيا 

ام ملك :اسمعني بقي الله يخليكي انا عايزكي تتكلمي مع ملك متقدم ليها عريس والبت لسه صغيره انا عارفه أن الكلام هيبقي تقيل عليكي بس لو بنتك مش هتفرحي بقعدتها كده 

ام شريف :عارفه يا حبيبتي عارفه حاضر عنيا هكلمها 

ام ملك :بس ياريت متقوليش ليها اني قولتك كان الكلام منك 

ام شريف:اكيد طبعا هيحصل 

ام ملك :خالص يا حبيبتي مع السلامه ونزلت وفضلت تعيط ام شريف وفي الاخر دخلت لشريف 

ام شريف :شريف قوم عايزك 

شريف :نعم يا امي خير 

ام شريف :انت لسه يا حبيبي عايز تتجوز ملك 

شريف :ملك مين لا طبعا الموضوع ده شلته من دماغي 

ام شريف :طيب انا يا حبيبي دلوقتي بقولك اتجوزها 

شريف :يستحيل يا امي الموضوع ده شلته أنا ندمان اني قولت لاخويا كده ازاي اتجوز مراته 

ام شريف :البت هتتجوز والولد هيروح مني هيبقي هو وابو والنبي اتجوزها 

شريف:وهي هتوافق 

ام شريف : سيب الموضوع عليا. فعلا كلمتها ورفضت في الاول 

ام شريف :انتي لسه صغيره يا حبيبتي ولازم تتجوزي ولو مافيش حد في دماغك عم الواد اولا هيعامل الواد زي ابنه 

ملك :ازاي اتجوز واحد غير علي 

ام شريف :علي مات ومش راجع تاني يا حبيبتي وانتي لازم تشوفي حياتك وفعلا وافقت واتجوزت شريف في شقه حماتها ويوم الفرح 

شريف :اقولك الصراحه 

ملك :نعم 

شريف :انا بحبك اوي وبجد مش مصدق اني اتجوزتك ده كان حلم بعيد عليا اوي 

ملك :انا عايزه اسالك سوال ليه قلبت لما شوفتني يوم ما جيت من السفر 

شريف :مش عايز افتح في اي كلام انا مصدقت اني اتجوزك 

ملك :هقوم اشوف علي واجي عالطول 

شريف :مسكها جامد من أيدها معقول انا بقولك كده وانتي عايزه تسبني وتقومي 

ملك :هاجي ليك عالطول ورفض أن هي تخرج من الاوضه وتاني يوم راحت ياسمين تطمن علي اختها 

ياسمين :اخبارك اي يا عروسه 

ملك :مش مرتاحه نظراته وحشه اوي مش عارفه ليه خايفه منه بجد مش حاسه برحه اللي كانت مع علي 

ياسمين :طبيعي يحصل يابنتي انتي متجوزه اهو جوزك الله يرحمه وقت واللي هيبقي عادي 

ودخل شريف :معلش انا اسف بس في مفاجاه محضرها ليكي اللبسي يلا 

ياسمين :تمام أما همشي بقي 

ملك :مفاجاه اي طيب 

شريف :هنطلع شرم ٤ ايام 

ملك :طيب وعلي هعمل معاه اي مش هينفع اسيبه 

شريف :ممكن ناخد ياسمين معانا 

ملك :بجد متشكره اوي وفعلا نزلو وحجزه التذاكر 

ياسمين انا جعانه اوي 

شريف :طيب تعالو نتغدا في المطعم ده لسه بدري علي أن الاتوبيس يطلع 

ملك :تمام يلا وراحوا فعلا 

ياسمين :الاكل يجنن 

ملك :خدي علي عقبال ما ادخل الحمام 

ودخلت الحمام وشافت علي خارج من حمام الرجالي 

ملك جريت علي :علي حبيبي انت عايش وغم عليها الراجل خاف ومشي وهو ماشي خبط في كتف شريف 😮😮

شريف راح لقاه الناس بتفوق ملك 

ملك :شريف انا شوفت علي عايش مش مات 

شريف :اي الجنان ده احنا دفنا علي 

ملك :والله شوفته بعيني هو علي 

شريف :ملك فوقي شويه بقي يلا روحي شوفي اختك عقبال ما دخل الحمام ودخل اتصل بحازم زميله 

شريف :ايوه يا زفت منك لله علي عايش امال انت حرقت مين 

يتبع 

الفصل السادس 

تعليقات

التنقل السريع