روايه انتقام اخ
الفصل السادس
بقلم هويدا زغلول
حازم :ياعم اخوك مين اللي عايش اخوك مات علي ايد مروان
شريف :الله يخربيتك مش قولتك اعمل العمليه دي بنفسك
حازم :فيه اي ياعم قولتك مليش في الدم اخري سرقه حشيش انما قتل لا فلاش باك
حازم :الو ايوه ياشريف اخوك عند صاحبه احمد بقالو كام يوم
شريف :الله يخربيت كده اي مش ناوي يروح شقته ولا اي
حازم :انا قاعد عند البيت ولو نزل هيبقي عيني عليه بقولك
احمد نزل وكلم البواب :عم محروس انا رايح مشوار وهغيب شويه لو استاذ علي عايز حاجه ونده عليك تطلع جري تشوفه عايز اي
عم محروس تؤمر يا باشا
احمد لسه نازل قدامي اهو انفذ
شريف :ايوه نفذ دلوقتي وقفل السكه معاه واتصل بمروان
حازم :الو ايوه يا مروان عايزك في مصلحه بقرشين حلوين
مروان :امتي طيب
حازم :دلوقتي حلا يلا قوم تعالي علي العنوان ده بسرعه
مروان طيب ماشي جيلك حلا وبعدها بنص ساعه اتصل حازم بمروان
حازم :الله يخربيتك يازفت انت فين
مروان انا مش عارف انت فين جيب العنوان اهو ومش لقيتك
حازم فضل يبص لحد ما لقاه العربيه الله يخربيتك شكلك شارب حاجه انهارده و راح يقابلو وجع تلفون لعلي
علي :ايوه يا سمير في اي بتكلمني دلوقتي ليه
سمير:الحق عم عصام مات صاحب الورشه
علي :اي جايلك حلا وقام عامل يدور علي هدومه ونزل ونسي المحفظه والساعه والموبايل ونزل جري وهو ماشي بالعربيه انقلبت بيه وعمل حادثه وفقد الذاكره
واحمد روح الشقه فضل ينده عليه في الشقه مش بيرد دخل اوضه النوم ونام عالسرير وكل تفكيره روحت فين يتغلب وسبت حاجتك كده
وفي العربيه
مروان :ها العمليه اي
حازم:قتل
مروان :والحساب
حازم من امتي كلت عليك فلوس بس اكيد تقتله مفهوم مش عايز يكون فيه نفس يموت اكيد
مروان عيب عليك يا برنس وطلع ومسك جركن البنزين ورما عليه وولع فيه ونزل جري
مروان :كله تمام ولع وبيتصفي فوق والناس لما عرفت بلغت البوليس والاسعاف أن فيه حريقه ولما البوليس جه بعت للبواب
الظابط :شقه مين دي
البواب :شقه احمد باشا يا بيه بس ده مش احمد بيه ده علي بيه
الظابط :امال فين احمد ده
البواب :خرج وقال انو هيتاخر شويه
الظابط :ومين غريب دخل العماره
البواب :مافيش حد يابيه بس هو كان أعصابه تعباه اوي وأستاذ احمد جابه هنا علشان كده وبعدين ممكن يكون خلا استاذ احمد نزل وعمل في نفسه كده ولما لقوه موبيله والحاجه بتاعته اتصلوا باهلو وعرفوا وفي المستشفي
علي :في اي وانا مين
نرمين الممرضه :انت عملت حادثه هو انت مش فاكر اي حاجه
علي :لا مش فاكر وفضل يتعالج في المستشفي ولما بقي كويس وخرج منها
نرمين :طيب انت هتروح فين دلوقتي
علي : مش عارف بصراحه بجد انا مش فاكر اي حاجه
نرمين :طيب ممكن تيجي تعيش في شقه اخويا اللي مسافر وتبقي قريب من حد يعرفك شويه
علي :ازاي يعني لا طبعا
نرمين :والله انا عايشه مع امي بس واخويا مسافر ونفسي يكون لينا سند اقصد حد قريب مننا وشقه اخويا فوق شقه امي عالطول وبعد كلام كتير وافق علي وراح معاه
نرمين :اتفضل تعالي
الام :مين الاستاذ
نرمين :هفهمك بعدين ثواني اجيب مفتاح الشقه وطلعته الشقه والام طبعا فصلت تزعق
الام :ازاي يعني تجيبي واحد غريب معانا
نرمين : والله ده طيب وغلبان جدا وكمان فاقد الذاكره
الام:الله يخربيتك افرضي عامل مصيبه منك لله ليه بتعملي فيا كده
نرمين :والله لو شوفت منه حاجه هخلي يمشي عالطول
الام :اطلعي مشي دلوقتي بدل ما اطلع انا اخلصي
ودخل علي:انا والله مش واقف اسمع انا كنت نازل اقول كده انتو في منطقه شعبيه وكلام الناس كتير ولو ليا اخت وكنت فاكرها مكنتش هرضي أنها تعمل حاجه زي كده بعد اذنكم
الام :سامحني يا بني انا غصب عني
علي :والله ما زعلان بس انا فعلا مش عارف اي حد ولا اي حاجه
الام :طيب خليك يا حبيبي لحد ما تقدر تقف علي رجلك
وفضل عندهم سنه وأم نرمين شافت فيه جدعنته اللي مش في ابنها وانو راجل بجد وفتح ورشه جوزها الله يرحمه وشغلها وفضل معاهم وفي يوم نرمين اتصلت بيه وهما سموا محمود عالشان يعرفوا يتعملوا معاه
نرمين :ايوه يا محمود ينفع تيجي علي المستشفي ونروح مشوار سوا
علي :حاضر بس مشوار اي ده
نرمين :وحده زملتي جايه من شرم الشيخ والمفروض اروح موقف السوبر جيت استقبلها وراحو وعلي قال ليها تيجي ناكل
نرمين :يلا بينا ودخلوا المطعم وعلي قال ليها ثواني هدخل الحمام ودخل وشاف ملك وبعدها اغم عليها سابها ومشي وراح علي لنرمين
علي :يلا بينا بسرعه
نرمين :فيه اي براحه شويه حصل اي
علي :في وحده وقفتني وقالتلي أن اسمي علي
نرمين :ده كويس طيب مشيت ليه
علي :خايف من حياتي اللي قبل كده مش عارف ليه حاسس اني عامل مصيبه
تعليقات
إرسال تعليق