القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه انتقام اخ الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول


 #انتقام اخ 

#الحلقه الرابعه 

#بقلم دوداا حوده

علي :لا قومي والنبي يا ملك بالله عليكي انا اسف حقك عليا وفضل وخدها في حضنه وبيفوق فيها وفي الاخر فاقت 

ملك :اي فيه اي اب اللي حصلي وبعدين افتكرت انت ضربتني صح والله لدفعك تمن اللي عملته ده غالي اوي 

علي :انا اسف والنبي حقك عليا انا كنت متعصب بس 

ملك:دماغي بتجيب دم والله اوريك يا علي اوعي من وشي 

علي :طيب انا هسيبك تهدي بس حقك عليا انا اسف والله 

ملك :انا اللي هسيب البيت وامشي اوعي من وشي 

علي :بعياط ارجوكي يا ملك لو سبتيني هموت اوعي تعملي كده 

ملك :موت يا علي مش انا اللي اضرب اوعي من وشي ونزلت ملك راحت لمامتها وباباها 

الام:حبيبتي يا بنتي اي اللي حصلك تعالي 

ملك :الحيوان بيمد ايدو عليا 

الاب:ملك من امتي وده كان اسلوبك عيب كده 

الام :عيب ومش عيب اللي حصل في بنتي والله لوري 

الاب:سببها تهدي بس وبعدين نفهم في اي 

ملك :انا مش عايزه افهم انا عايزه اطلق 

الاب:طلاق واللي في بطنك ده انشالله 

ملك : ابني وانا اللي هربي 

الاب:قومي نامي بس شويه وبعدين نتكلم 

الام :فطرتي يا حبيبتي 

ملك :والله ما قادره يا ماما عايزه انام 

الاب:مش كفايه أن خلانكي تصومي لا لازم تفطري وانا ليا كلام معاه علي ودخلت ملك الاوضه 

ياسمين :تعالي هنا يا حبيبتي ارتاحي 

ملك :الحيوان منه لله 

ياسمين :هو حصل اي واي كلام اللي قالو اخو ده 

ملك :انا مش فاهمه حاجه بس اللي فاهمه أن احساسي بتاع زمان كان صح شريف كان بيحبني واللي حاسه ان كان معرف اخو وهو جه اتقدم ليا 

ياسمين :اسمعي كلامي كويس حتي لو ده حقيقه خلاص الموضوع انتهي كلها كام شهر وابنك ولا بنتك هيجوا الدنيا وبالنسبه الضرب اللي ضربه علي بابا هياخد حقك تالت ومتلت 

ملك :انا عايزه انام تعبانه اوي وعدا اسبوع ومحدش يعرف حاجه عن علي وفي يوم امه قلقت عليه 

شريف :مالك يا ماما شكلك عامل كده ليه 

الام :انا شوفت ملك كذه مره عند امها ومش عارفه فيه اي واخوك معرفش حاجه عنه من يوم ما انت جيت 

شريف :امي بلاش اسمعك تقولي اخوك دي انا مليش اخوات 

الام:يا حبيبي انا عارفه أنه غلط بس هي خلاص بقت مراته وابنه جاي في السكه وده اخوك برضه 

شريف :انا عارف قلب الأم اتصلي اطمني عليه بس متطلبيش مني اني اتكلم معاه 

الام :انا هروح لمراته وافهم في اي وهي هنا ليه 

وراحت ام شريف وخبطت عالباب فتح ابو ملك 

ام شريف :مساء الخير كل سنه وانتم طيبين

ابو ملك :تعالي يا حاجه اتفضلي 

ودخلت قعدت في الصاله 

ام شريف :امال فين ملك 

ابو ملك :بنتي جوا عجبك اللي ابنك عمله فيها ده 

ام شريف :انا والله ما اعرف فيه اي انا شوفتها في البلاكونه قولت اجي اطمن عليها 

ابو ملك :ابنك ضربها وفتح دمغها بدون سبب ليه يعني هي مش بنت ناس ولحد انهارده ولا فكر يجي ولا يطمن عليها 

او شريف :حقك عليا انا ودي بنتي برضه انا اسفه هو أعصابه تعبانه شويه بس اليومين دول 

ابو ملك :انا اديته بنتي حته مني المفروض يحافظ عليها مس يرجعهالي غرقنا في دمها 

ام شريف :حقك عليا انا سامحني هي فين ممكن اشوفها 

ابو ملك :اه طبعا اتفضلي ودخلت اطمنت علب ملك 

ملك :انا عايزه افهم فيه اي وليه اخو عمل كده لما شافني 

ام شريف :حبيبتي مافيش حاجه هو زعل انك اتجوزتو وهو مسافر 

ملك :بس علي قال انو معرفه 

ام شريف :كان بيضحك علينا يا حبيبتي المهم انتي كويسه أنا جيت اطمن عليكي 

ملك :الحمد لله بخير وعدا كام يوم وصحيت ملك علي صوت صويت وكانت ياسمين وافقه في البلكونه 

ملك :اي فيه اي 

ياسمين :مش عارفه بس صويت من بيت حماتك نزلت ملك تجري تشوف فيه اي 

ملك :ماما مالك يا حبيبتي فيكي اي 

ام شريف :علي مات يا ملك لقوه محروق في شقه متعرفش شقه مين وكانت محفظته والبطاقه في قلب الشقه ابني مات ياملك 

ملك :لا علي مات متقوليش كده واغم عليها 

يتبع 

الفصل الخامس 

تعليقات

التنقل السريع