روايه الحب المستحيل
بقلم هويدا زغلول
الجزء السابع
شعبان :تحبي نروح فين
نجاد :اي مكان نقعد فيه
شعبان :تمام وراحوا قعدوا في كافيه وشعبان عايز يتكلم مش عارف
نجاد :اتكلم انا يا شعبان
شعبان :ياريت والله هتسهلي عليا احراج كتير
نجاد :لا يا شعبان
شعبان :هو اي اللي لا مش فاهم
نجاد :مش هينفع نتجوز
شعبان :طيب ممكن افهم ليه
نجاد :علشان رغم اللي اخوك عمله فيا مش عارفه اكره
شعبان :يعني هترجعي ليه تاني
نجاد :لا مش هعمل كده طبعا اللي بيني وبين اخوك انتهي بس انا شوفت ايام مع اخوك كانت اجمل ايام حياتي حته اني اكره صعب زي ما برضه حته اني ارجع ليه اصعب
وتلفونها رن ردت
نجاد :ايوه يا بنتي تعالي في المكان وقالت علي اسم الكافيه اللي هي فيه
شعبان :انتي مستنيه حد طيب امشي انا بقي
نجاد :انت معرفتش لنا عايزك ليه
شعبان :اه صحيح معلش نسيت
نجاد :شروق بتحبك
شعبان :نجاد الموضوع انتهي انا طلقت شروق
نجاد :والله العظيم لو لفيت الدنيا مش هتلاقي زيها دي جت لحد عندي وقالتلي علي الكلام اللي قالته وطلبت مني أن اسامحها ارجوك اديها فرصه تانيه
شعبان :ينفع انتي تدي فرصه ل مراد
نجاد :ده مش زي ده هي غلطت بس مش خنتك ارجوك هي جايه ياريت تقعدوا تتكلموا شويه مع بعض وقول ليها كل عيوبها دلوقتي وتحاول تصلحها علشان العيال
شعبان :طيب عايز اطلب منك طلب
نجاد :تحت امرك طبعا اتفضل
شعبان :ياريت تنسي الطلب اللي طلبته منك ونرجع تاني اخوات
نجاد :احنا هتفضل اخوات طول العمر
شعبان :اقسم بالله عبيط
نجاد :ولو حد فكر يقعد مع مراتك هيقول عليك نفس الكلام هيشوف فيها ميزا انت مش شيفاها احنا كده مش بنحس بالنعمه اللي في أيدنا الا لما بتضيع منا
شروق :مساء الخير
نجاد :مساء الخير تعالي اقعدي
شروق :ازيك يا شعبان
شعبان :كويس
نجاد:انا هروح اقعد هناك كده علشان تعرفوا تتكلموا سوا ولو لقيت تكسير كوبيات هاجي هههههههههههه
وقامت وقعدت علي ترابيزه تانيه
شروق :حقك عليا يا شعبان انا غلطت والله
شعبان :عايزه اي يا شروق
شروق:عايزك وعايزه بيتي ونربي عيالنا سوا
شعبان :انا ماشوفتش بجاحه كده رايحه تكلمي اللي قولتي عليها ارض بور
شروق :والله غلطانه بس بحبك الشيطان لعب بدماغي
شعبان :ماشي يا شروق بس اهلي خط احمر
شروق :والله عمري ما هتكلم عنهم تاني والله
شعبان :, خالص ماشي
شروق :يعني هترضني تاني
شعبان :ايوه العيال فين
شروق :عند ماما
شعبان :طيب روحي هاتيهم وتعالي علي البيت وفجاه التلفون رن
شعبان: الو ايوه يا شيماء
شيماء:الحقني امك تعبت ووقعت في الأرض ومش عارفه اعمل ايه
شعبان :اي انا جاي حلا
شروق : في اي
شعبان :امي تعبت
نجاد :مالكم فيكم اي
شعبان : امي تعبت وجريوا التلاته علي البيت
وفي المستشفي اللي فيها اي
#بقلم دوداا حوده#
ايه :انا فين
مراد :في المستشفي
ايه :هو اي اللي حصل
مراد :انا عملت باصلي ومش سبتك تموتي بس اخرجي من حياتي انتي دمرتيها بجد انا بكرك
ايه :والله وانا انا كرهت نفسي ازاي اعمل كده في خالتي
مراد :اللي حصل حصل بس اخرجي من حياتي
ايه :بجد انا اسفه سامحني
مراد :اسامحك ازاي بعد ما خلاص خربتي بيتي اسامحك بس ما طلقت مراتي الانسانه المحترمه اللي فضلت مستحمله تعبي انا ماشي ومش عايز اشوف وشك تاني ياريت
ايه : هحاول ارجعك لخالتي تاني
مراد :لا ارجوكي ملكيش دعوه انتي خالص بالموضوع ده ياريت تخرجي من حياتي بس
ايه :حاضر هعمل كده وتلفونه رن
مراد :ايوه يا شيماء
شيماء :امك تعبانه اوي يا مراد
مراد :اي طيب انا جاي دلوقتي حلا ومشي بسرعه وراح البيت وكانت شروق ونجاد قاعدين في الصاله
مراد :مساء الخير
شروق :مساء الخير
نجاد :طيب يا شيماء انا ماشيه وهبقي اتصل اطمن علي ماما
شيماء :اقعدي يا نجاد ماما عايزكي والله انتي الوحيده اللي سالت عنك
شعبان:تعالي برا يا مراد
مراد :ماشي تمام وخرج معاه
شعبان: مكنش ينفع تيجي دلوقتي
مراد :والله انا غلطان وعايز اصلح غلطتي
شعبان :احنا عايزنها تفضل تيجي لحد ما نصلح الأمور
مراد :تفتكر هينفع بعد ما خونتها ما بنت اختها
شعبان :ايه مش بنت اختها
مراد :انت بتقول اي
شعبان :نطمن علي امك وهقولك كل حاجه وخرج الدكتور وقال إنها حاله نفسيا نتيجه زعل
شيماء :نجاد ماما عايزكي ياريت تدخلي تكلميها
مراد :طيب هدخل اطمن علي ماما
شيماء :لا ماما عايزه نجاد بس
نجاد:حاضر انا داخله ودخلت نعم يا ماما
الام :تعالي يا حبيبتي
نجاد:الف سلامه عليكي يا حبيبتي
الام:الله يسلمك انا عايزه اقولك سر محدش غيرك هيكون عارفه بس ياريت تفهمي كلامي كويس وتحفظي السر ده
يتبع
يا تري ام مراد اي السر اللي عندها
تعليقات
إرسال تعليق