روايه الصدمه
ياسمين :ازاي فين
ميرا:اهو ازاي مش شيفاه
ياسر :عمي ناصر
ياسمين :عمي انت داخلت ازاي
ناصر :اي ده انتو هنا ازاي
ياسمين :انت جاي هنا في وقت زي ده ليه
ناصر :اصل اصل اه بقالي كتير بحلم ب ابوكي وحبيت اجي هنا لان بشم ريحته
ياسمين :والله
ناصر :هو انتو هنا ليه
ياسمين :انت شايف اي
ناصر : شايف أن موضبين البيت
ياسمين :والله طيب كويس بقي انك فهمت
ناصر ؛يعني انتي ناويه تعيشي هنا
ياسمين:بيت ابويا يا عمي ولا نسيت
ناصر :انا مستعد اديكي شقه في العماره بتاعتي في الزمالك
ياسمين :مقابل اي
ناصر :بيت ابوكي يتقفل
ياسمين :عمي ناصر بيفرق شقق
ناصر :اعمل اي بنت اخويا الوحيد
ياسمين :اولا هو مش وحيد انت ليك اخت
ناصر :مش عايز اسمع اسمها
ياسمين :وانا مش هقفل بيت ابويا
ناصر :البيت ده مسكون بالجن
ياسمين :والله وحضرتك كنت جاي
الساعه ٢بليل علشان تطلع الجن
ناصر :قولتك انا باجي هنا كل يوم
علشان اشم ريحه اخويا في البيت
ياسمين :اسمع يا عمي انا عامله بس
علشان خاطر ابويا الله يرحمه غير
كده كنت بلغت البوليس دلوقتي وبيع
مش هبيع
ناصر :ماشي يا ياسمين سلام
ميرا :هو اللي حصل ده بجد
ياسر :متخافوش يلا اطلعوا فوق
أسر :فوق فين انا هروح لعمتي
ياسر :قولت مش عايز كلام الكل فوق
ياسمين :براحه عليهم يا ياسر
ياسر :ياسمين عمك ده ورا مصيبه
ياسمين :طول عمره بتاع مشاكل
ياسر :مش حاسس ان مشاكل بس
ياسمين :قصدك اي مش فاهمه
ياسر :وجوده في البيت بالطريقه دي
والوقت ده طبيعي
ياسمين :بكره نشوف كل حاجه
ياسر :يلا بينا نتطلع ننام
ياسمين :وقع قلبي هو والقطه اه صحيح
القطه راحت فين انا نسيت
ياسر :قولتك ده وهم بقي القطه كانت معايا برا
ياسمين :ازاي بس ياسر
ياسر. انتي اعصابك تعبانه يلا نتطلع ننام
وسمعوا صريخ من اوضه ميرا والكل جري
ياسمين :هو في أي انهارده بس وكانت
الصدمه لما دخلوا اوضه ميرا وشافوا
ياسمين :اي في أي
ميرا :القطه ماتت
ياسمين :ماتت ازاي دي حد جه جنبها
ميرا :لقيتها ميته عالسرير
ياسمين :شيل يا ياسر
ياسر :نعم
ياسمين :اي هتسبها كده
ياسر :حاضر ماشي ونزل وخرج برا
البيت ورما القطه جمب ارض زراعيه
وبعدين وقف شويه كان شايف
راجل عامل يبص عليه وفجاه اختفي
وراجع ياسر البيت
ميرا :انا بجد خايفه من البيت ده
ياسمين :البيت مفيهوش حاجه والله
أسر :عمك ده يا ماما مش كان بيجي
عندنا ليه
ياسمين :من ساعت ما وقف قدام عمتي
ماجده واحنا مش بنحبه
ميرا :حاسه ان بنعرفك من جديد فين
الناس دي عمتك دي فين يعني
ياسمين :هتصدقي لو قولت منعرفش
ميرا :ازاي يعني
ياسمين :بعدين انا هموت وانام
أسر :تصبحي علي خير
ياسمين :يلا علي اوضتك
ميرا :لا خلي لحد ما انام
ياسمين :ازاي يعني يقعد وانتي في نايمه
ميرا :خايفه بصراحه
ياسمين :بطلي دلع وخرجت ودخلت الاوضه كانت اوضه باباها ومامتها
في الأساس
ياسر :انا هكلم البنك واخد سلفه
ياسمين :وبعدين
ياسر :هنشوف شقه
ياسمين :برحتك مش هسيب بيت ابويا
ياسر :هو عند طلما عمك حاطط عينه
علي البيت يبقي مش هيسكت الا لما
يضرنا وانتي عارفه ازاي
ياسمين :امسك يا مسلم
ياسر :اي ده
ياسمين :مصحف ربنا طول ما هو معاك
محدش هيقدر يضرك
ياسر :،انتي عارفه أن عمك ليه في الاعمال السفليه
ياسمين :نام يا ياسر
ياسر برحتك يا ياسمين والكل نام
وصحيت تاني يوم دخلت الحمام
وغسلت وشها ووفقت قدام المرايا شويه
وبعدين خرجت حضرت الفطار
ميرا :صباح الخير يا ماما
ياسمين :صباح الخير نازله أمتي انهارده
ميرا :معنديش محاضرات بدري هنزل برحتي
ياسمين :طيب اطلعي صحي اخوكي
ميرا :اوك وطلعت عامله تصحي أسر
اسر با أسر أسر قوم ماما عايزك
ومسكت موبيله وعامله تلعب بيه
أسر مالك يا بني ومسكت ايدو كانت
سقعه جدا كانت مرعوبه وجسمها بيترعش مالك يا أسر رد عليا جسمك
ساقع ليه كده
وفجاه قام
أسر :اي رايك
ميرا :وربنا انت رخم حرام عليك
أسر. :يعني ينفع اكون ممثل
ميرا :والله مش مصدق بعد كده
أسر :علشان تعرفي انا فنان مشهور
ميرا :رخم وفاشل
أسر : ههههههههه اه مهو باين
ميرا :هو جسمك ساقع كده ازاي
أسر :تلج ونشفت ايدي
ميرا :طيب يلا يا رخم
أسر :فين موبيلي
ميرا :معايا وجريت
ونزل جري وراها
ياسمين :فيه اي مالكوا
ميرا :ابنك الرخم كان بيهزر
أسر :هاتي الفون
ميرا :,بعينك والباب خبط وكانت ست كبيره
ميرا :ايوه مين حضرتك
الست :حضرتك كنتوا منزلين عالنت
انكم عايزين وحده تشتغل ومنزلين
العنوان ورقم التلفون
ميرا :وانتي عندك نت 😂😂
ياسمين :بطلي قله ادب تعالي يا امي
الست :بنتي مهندسه عالفكره
ميرا :انا اسفه مش قصدي
ياسمين :حضرتك كنت شغاله في بيوت
قبل كده
الست :ايوه بس مش ببات بروح بليل
ياسمين :مش فارق لو هتيجي تاني.يوم بدري
الست :عنيا حاضر
ميرا :انا طالعه اخد شاور
وطلعت ميرا وقعلت هدومها وفضلت وافقه قدام المرايا تبص علي شكلها
فجاه شافت وارها الست اللي كانت جايه تشتغل بس بشعرها وكان ابيض. عينها سودا وشكل القطط
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق