روايه الصدمه
الجزء الثالث
بقلم هويدا زغلول
ميرا :صوتت وخرجت
ياسمين :اي ده في أي ازاي خارجه كده
ميرا :الست اللي جت فين
ياسمين :ست مين
ميرا :ماما الست اللي جت تساعدك
ياسمين :في اوضتك
ميرا :الست دخلت عليا الحمام
ياسمين :ميرا اي كلامك ده
ميرا :وربنا بقولك كانت لسه عندي
في الحمام انا شوفتها
ياسمين :مش هسيب البيت يا عمي
ميرا :ماما البيت ده فيه حاجه صح
ياسمين :ايوه وانا هعالج الموضوع
ميرا :ماما انا رايحه عند عمتي
ياسمين :طيب اسمعي
ميرا. مافيش كلام خلصت يا ماما
ياسمين :ياربي
ميرا :انا عايزه افهم عمك ده اي
ياسمين :دجال ونصاب
ميرا :وانتي عارفه وساكته طيب ما
تبلغي عنه
ياسمين :عندو حصانه من ناس مهمه
ميرا :مش فاهمه كلامك
ياسمين :طيب اهدي بس وادخلي الاوضه
ميرا :نقعد فين واشمعنا البيت ده اللي
عينه منه
ياسمين :مش عارفه بس لازم اعرف
هو عايز اي من البيت
ميرا :ماما انا خايفه
ياسمين :خدي يا ميرا
ميرا :ده اي
ياسمين :ايه الكرسي خليكي لبساها
ميرا :حاضر بس برضه عايزه اروح
عند عمتي يومين
ياسمين :طيب ياريت متقوليش ليها
حاجه
ميرا :حاضر ماشي
ياسمين :اول لما بابا يجي هخلي يوديكي
ميرا :ماشي ورجع ياسر من شغله
ياسر :مساء الخير
ميرا:مساء الخير
ياسر :اي الشنطه دي
ميرا :رايحه لعمتي
ياسر :ده ليه بقي
ميرا :لا في الطريق اقولك
ياسمين :وديها يا ياسر
ياسر :مش افهم في أي
ياسمين :بعدين ياسر.
ياسر :مش ملاحظه ان بقيت ماشي علي مزاجك انت وبس
ياسمين :ياسر ناصر ده عامل مصيبه
في البيت ارجوك ودي ميرا اليومين
دول عند عمتها
ياسر :قولتك نشوف شقه
ياسمين:انا مش هسيب بيت ابويا لاي
حد كده يخرب فيه مفهوم
ياسر :اهدي بس ماشي يلا يا ميرا
ميرا :تمام
ياسمين :زي ما اتفقنا عمتك
ميرا :ماما انا مش عيله صغيره
ياسمين :عارفه يا قلبي خدي بالك
من نفسك
ميرا :حاضر وانتي كمان ومشيت ميرا
ياسر :مالك ساكته ليه كده
ميرا حاسه اني في فيلم رعب
ياسر :احنا في فيلم رعب
ميرا :هو اي موضوع ناصر ده
ياسر :ناصر ده دجال كبير وكل أعماله
بالسحر
ميرا :طيب هو مالو بالبيت
ياسر :مش عارف بس اكيد ورا مصيبه
كبيره جدا
ميرا :طيب انتو ليه مش بتبلغوا عنه
ياسر :بطلي كلام كتير في الموضوع ده
ميرا :هو كل لما اجي اتكلم مع حد يقفل
الكلام ليه كده
ياسر :انا قولت لامك بلاش نروح نقعد
في البيت
ميرا :بابا يعني هو عامل اعمال في البيت
ياسر :والله يا ميرا مش فاهم حاجه
وفي بيت قديم كان ناصر قاعد
مع راجل كبير اسمه ماجد
ماجد:يعني اي مش هتقدر تكمل
ناصر :قولتك البيت بقي موجود فيه ناس
ماجد :يعني انت هتغلب تخرجهم
ناصر :انا لسه بحاول
ماجد:قدامك لاخر الاسبوع ده
ناصر :هحاول
ماجد :شكلك كبرت
ناصر :ساعدني
ماجد:قولتك لا الموضوع من أوله لاخرو
معاك انت
ناصر :انا عملت كل اللي قولت عليه
لدرجه ان دبحت اختي زي ما قولت
الجن طلبها هي علشان الدهب يطلع
انا في الموضوع ده بقالي ١٥سنه
ماجد :الجن غضبان عليك
ناصر :مستعد اعمل اي حاجه بس خالص
كل فلوسي ومش معايا والله
ماجد:بنت اخوك اللي موجوده في البيت صح
ناصر :ايوه هي انت عرفت ازاي
ماجد :مبحبش الاسئله هي عندها بنت
ناصر :ايوه عندنا بنت
ماجد : الجن عايزها هي
ناصر :انت بتعصب الموضوع
ماجد :خلاص المقبره قربت
ناصر :بس ده شئ صعب
ماجد :لو عايز المقبره تفتح
ناصر :بس اعملها ازاي ساعدني
ماجد:ماشي عارف انك عبيط
وممكن تودينا في داهيه
ناصر :وانا معاك في أي حاجه
ماجد:اعرف ليا التفاصيل عشيتهم عامله
اي ونقدر ندخل البيت ازاي
ناصر :حاضر ماشي
وفي بيت ياسمين
الساعه ١٢بليل صحيت مش لاقيه
ياسر جنبها
ياسمين :ياسر يا ياسر انت فين
ودخلت الحمام لقت ياسر مرمي عالارض والدم جمبه كتير
يتبع
فين بقيت الاجزاء ي ابله هويده اتاخرتي علينا نزلتي كذا قصه يعديه ومكملتيش دي
ردحذفجميله اوي فين الباقى
حذف