القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه شمس غداره الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول


روايه شمس غداره الفصل الثامن بقلم هويدا زغلول 

شمس غداره الحلقه الثامنه بقلم دوداا حوده 

كوثر :ههههه مرات مين 
شريف :مساء الخير اي وافقه علي الباب ليه 
كوثر :امال عايز اي يا استاذ شريف 
شريف :اي ده فيه اي ليه طريقه كلامك دي
كوثر :هو انت متجوز دي 
شريف :اي دي مش فاهم 
شمس عالفكره انا قولت لجوزي كل حاجه
حسين:أنا مش فاهم يعني انت عايز تقول انك عارف ان الزفته كانت مرات اخويا وانت اتجوزتها
شريف :كل شئ قسمه ونصيب ولو سمحت أنا مسمحش ليك انك تقول عليها زفته
كوثر :بعد اذنكم مش حابين ضيفتكم وقفلت الباب
حسين :اي ده 
كوثر :ارجوك مش عايزه كلام ودخلت الأوضه
الام :اي ده البت دي وباء 
عصام :والله العظيم هتفضل ورا لحد ما تخلص فلوسه وبعدين هتسيبه انا عارفها
حسين: كوثر صعبانه عليا 
الام :ادخلها يا حبيبي 
عصام: هديها يا حسين 
حسين : حاضر منك لله يا شمس الزفت 
ودخل الاوضه 
كوثر :ارجوك يا حسين انا مش ناقصه كلام ارجوك 
حسين:بلاش اشوفك مالك 
كوثر :عارفه انك جاي تتكلم معايا أن ازاي شريف يتجوزها كفايه أن اخويا خسرته 
حسين:مينفعش 
كوثر :هو اي اللي مينفعش 
حسين:أنك تسيبي اخوكي 
كوثر :ده مش اخويا 
حسين: كوثر انا عارف انك متعصبه لازم تهدي علشان نعرف نفكر 
كوثر :قلبي وجعني اوي ويا تري عصام بيقول اي عليا دلوقتي 
حسين:يقول عليكي اقسم بالله ده زعلان علشانك تعالي نخرج ليهم 
كوثر :ماشي وخرجت 
عصام:تعالي جنبي يا كوثر 
كوثر :والله يا عصام انا ما كنت اعرف 
عصام :بتقولي اي اكيد عارف ومش مستني الكلام ده بس مينفعش نسيب شريف 
كوثر :هو عيل يعني هنقوله اعمل كذه هيعمله 
عصام:لا بس لازم نفكر ازاي تخليها تسيبه
حسين :شقه مامتك يا كوثر 
كوثر :مالها 
حسين:لازم تشتريها من اخوكي 
كوثر :اكيد الشقه مش في دماغه
عصام :هتحاول تحرق دمك وتبيعها 
كوثر :اقسم بالله ده انا اقتلها
حسين:بالهدوء يا حبيبتي 
الام :كان يوم اسود يوم ما سكنت قدمنا 
             #وفي شقه شريف 
شمس :انا اسفه يا شريف 
شريف :علي اي مش  فاهم
شمس :أن كنت السبب انك تبقي في موقف وحش مع اختك مش فاهمه ليه بتكرهني اوي كده 
شريف :انا اللي اسف يا حبيبتي علي اللي حصل 
شمس :مش قادره تفهم أن انت اللي خرجتني من حاله الاكتئاب اللي كنت فيها 
                   #فلاش باك 
شمس بدور علي ايميل شريف في صفحه كوثر 
شمس :ايوه كده بقي تعالي وبعتت ليه ادد
شريف :ازيك عامله اي مش انتي مرات عصام صح 
شمس :ايوه مين معلش مش عارفه ازاي اتبعت ليك ادد
شريف :انا شريف اخو كوثر 
شمس :اااااه ازيك عامل اي 
شريف :بخير والله ازيك وازي كل اللي عندك 
شمس :بخير الحمد لله والله مش عارفه طلب الاضافه اتبعت ازاي 
شريف :لو مضايقه أو عصام ممكن يزعق انا ممكن الغي 
شمس : عصام😭 انا أطلقت 
شريف :لا اله الا الله ليه كده 
شمس : ارجوك بلاش تفكرني 
شريف :تمام 
شمس :اقسم بالله انا نفسيتي زفت اوي وتعبانه جدا ومنهاره ليه ده انا بعت شقه امي علشانه اي نعم الشقه الجديده كانت باسمي بس برضه لان كانت فلوسي
شريف :طيب متزعليش نفسك 
شمس :طيب ارجوك نكمل بعدين 
شريف :طيب ياريت تبقي تطمنيني عليكي 
شمس :اكيد وعاده يومين وشمس قافله النت 
وبعدين فتحت لقت رساله من شريف 
شريف :فينك يا بنتي طمنيني عليكي 
شمس :معلش انا كنت في المستشفي بقالي يومين والله 
شريف :ليه كده 
شمس :هبوط من قله الاكل 
شريف :تحبي اتكلم مع كوثر تحل الموضوع 
شمس :ارجوك لا متعملش كده كرامتي
شريف :طيب ياريت تخلي بالك من نفسك 
شمس :هو انت مسافر صح 
شريف :ايوه في الامارات 
شمس : وحلوه بقي الامارات 
شريف :بس مصر احلي بناسها 
شمس المهم انت كويس 
شريف :نفسي ارجع والله 
شمس : طيب ماترجع ولا المدام حباه العيشه هناك 
شريف : مدام مين انا طلقت المدام من بدري
شمس : ليه كده بس 
شريف : ما فيش نصيب نكمل مع بعض
شمس : انت انسان محترم قوي يا استاذ شريف
شريف : ربنا يخليكي يا مدام شمس
شمس : ابقى اسمحلي أن من وقت ثاني ابقى اطمن عليك
شريف : يا نهار ابيض انا كنت عايزه اقول لك كده بس اتكسفت منك بصراحه
شمس :اصل انا ما ليش حد من بعد ما ماما ماتت الله يرحمها وعشان كده عصام جه عليا
شريف : انا موجود وتحت امرك في اي وقت
وفضلوا كل يوم يتكلموا مع بعض 
وفي يوم 
شمس :بجد يا شريف انت هو انت هونت  عليا  الدنيا قوي انا مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه
شريف : والله وانا بجد بقيت عايزه اخلص شغلي بسرعه  عشان هارجع واتكلم معاكي 
شمس : يا ربنا يخليك ليا اقصد ربنا يخليك
شريف : تتجوزيني يا شمس
شمس : ايه لا طبعا ازاي
شريف : مش فاهم يعني هو ايه اللي ازاي
شمس :طبعا كوثر لو عرفت الموضوع مش هتوافق انت عارف انها بتحب  اهل جوزها قوي
شريف : ما حدش ليه حاجه عندي انا حر
شمس : ارجوك يا شريف انا مش عايزه مشاكل بينك وبين اختك
شريف : وافق انت بس وانا احلها لك
شمس : انت انسان كويس ومحترم ما تتعوضش بس طبعا انا خايفه من المشاكل
شريف :اوعدك لو وافقت هانزل مصر ونتجوز مش هاعرف كوسه اللي بعد ما نتجوز
شمس : طيب سيبني فكر طيب
شريف : شمس انت لو وافقت انا هانزل الاسبوع الجاي وهسيب شغل عشانك
شمس : الاسبوع الجاي يا مجنون
شريف :كوثر انت بتتكلمي عن دي مش  بترفع سماعه التليفون واتصل بي بجد انا حياتي بدات بيكي 
شمس : والله وانا انا بكره الليل عشان هانام فيه مش هاكون باكلمك
شريف : خلاص انا هنزل الاسبوع الجاي وهنتجوز
شمس : ماشي يا شريف وفعلا انزل شريف واتجوز  شمس وراح لاخته
                    #رجوع
حسين :رايحه فين 
كوثر :هروح لشريف
حسين: قلت لك اهدي لحد ما افكر مش هينفع تروحي دلوقت مش عايزه تتعامل معك باسلوب وحش
كوثر : كل ولا شقه امي امي موصيه ان شقه ما تتعبش
حسين : بطريقتك دي هي نتبعها
كوثر : وانا مش هوافق
حسين : طيب اصبري البس و اجي معاكي 
كوثر : معلش لا انا عايزه اروح لوحدي
وراحت فعلا 
شمس :كوثر تعالي منوراني 
كوثر :فين شريف 
شمس : هصحي ياشريف يا شريف تعالي 
كوثر :حلوه الشقه 
شمس :ربنا يخلي ليا شريف 
كوثر :شريف عايزك لو سمحت
شمس. : تشربي اي 
كوثر :مش عايزه منك حاجه 
شريف :بقولك اي شمس ست البيت يا تحترميها يا تطلعي برا كوثر :انت بتقولي انا الكلام ده
شمس :شريف عيب اختك 
كوثر :انتي. تخرسي خالص
شريف مسك كوثر من أيدها ورامها بره وقعت علي السلم ما شوفش وشك هنا تاني 
يتبع

تعليقات

التنقل السريع