القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه شمس غداره الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول

روايه شمس غداره الفصل التاسع بقلم هويدا زغلول 

شمس غداره الحلقه التاسعه بقلم دوداا حوده


شمس :ينهار اسود اي اللي انت عملته ده 
شريف :ادخلي جوا 
شمس :لا طبعا مينفعش اوعي كده 
شريف :قولت ادخلي جوا ودخلت وكوثر حاولت تقوم وتنزل وكانت اتعورت في دماغها ونزلت الشارع وقعت والناس راحت بيها عالمستشفي 
الدكتور :هو اي اللي حصل بالظبط 
كوثر :كنت طالعه عالسلم وقعت 
الدكتور :الحمد لله انتي بخير بس الجنين نزل 
كوثر :جنين اي 
الدكتور:حضرتك متعرفيش انك كنتي حامل د
كوثر :معقول يا ربي ليه كده بس 
الدكتور :استغفري ربنا تلفونك مش مبطل رن 
كوثر :شكرا لحضرتك وردت علي التلفون كانت حماتها 
حماتها:فينك يا كوثر 
كوثر :في المستشفي 
حماتها :خير 
كوثر :معلش يا ماما مش عارفه اتكلم 
حماتها :طيب في مستشفي اي 
كوثر قالت ليها علي اسم المستشفي وراحت هي وحسين 
حسين :كوثر حبيبتي مالك 
كوثر :وقعت من عالسلم عند شريف 
الام :حبيبتي الف سلامه عليكي 
كوثر :انا كنت حامل 
حسين :نعم بتقولي اي
كوثر :للاسف نزل
حسين :يارب اني لا أسألك  القضاء واني اطلب من رحمتك اللطف فيه 
الام :خير يا بني المهم انتي كويسه 
كوثر :بخير 
حسين :وقعتي ازاي يا كوثر 
كوثر :كنت طالعه روحت واقعه 
حسين :انتي كدابه 
الام :اهدي يابني 
حسين :قولي الحقيقه الزفته دي ضربتك 
كوثر ،:اقسم بالله ابدا 
عصام جه 
عصام :مالك يا كوثر فيكي اي 
كوثر :انا بخير يا جماعه والله 
حسين : قولي جرالك اي 
كوثر : والله وقعت من عالسلم
عصام :اقسم بالله بعرفك لما بتكدبي يا مرات اخويا والله لقتلك يا شمس 
كوثر :والله ما هي 
حسين :اخوكي 
كوثر :مكنش يقصد 
حسين:هحبسه يا كوثر 
كوثر :ابوس ايدك اخويا 
عصام :العيب مش عليه العيب علي الواطيه الفاجره لازم تموت يا حسين 
حسين :اهدي بس 
عصام :اوعي سيب ايدي وجري 
كوثر :الحقه والنبي يا يا حسين 
الام :والنبي يا حسين عصام مجنون ارجوك وجري حسين ورا عصام ومش لحقه ووصل عصام بيت شريف فتحت شمس 
شمس :عصام عامل اي 
عصام :انتي عايزه اي 
شمس راحت قعدت علي الكرسي ورفعت العبايه وقلعت الشبشب تبوس رجلي 
عصام : انتي اتجننتي صح 
شمس :مش عايز ترجع ليا 
عصام :بتحلمي انتي كابوس ومصدقت خلصت منه 
شمس :كداب انت لسه بتحبني بتحب كل حته فيا هتموت عليا 
عصام : انتي جايبه الثقه دي منين 
شمس :من جمالي وحلاوتي يا قلبي 
عصام :انا بكرهك 
شمس :كداب انت هتموت دلوقتي وتبقي معايا 
عصام :ليه عملتي كده 
شمس :مش طلقتني ورميتني 
عصام :كان نفسي تكوني انسانه كويسه 
شمس : هههههههههههه امي كانت كويسه وكانت بتاخد بالجزمه 
عصام :علشان كده عندك عقده 
شمس :فاكره كل حاجه كانها امبارح ذل ابويا ليها كانت خدامه انتو كده اللي تقول حاضر ونعم تفتكروا أنها عبيده عندكم 
            #فلاش باك 
ام شمس رضا وجوزها محروس قاعدين في البيت 
محروس :انتي يا زفته
رضا :نعم ايوه 
محروس :فين الغدا 
رضا :عالنار 
محروس :قاعده بتعملي اي طول اليوم 
رضا:والله مامتك طول اليوم غسيل ومسح وأكل ولسه طالعه الشقه 
محروس مسكها من شعرها :وانا مالي ماتصحي بدري عالشان تحلقي تخلصي 
رضا :حقك عليا والنبي انا اسفه 
حسين :كتك الاقرف مش عارف اي اللي خلاني ابص لوحده زيك 
رضا :حقك عليا يا اخويا والنبي 
ونزل عند أمه 
شمس :متعيطتيش يا ماما 
رضا :حبيبتي تعالي 
شمس :بوصي يا ماما أنا كنت جيباه السكينه علشان اقتله 
رضا :عيب عليكي ازاي عايزه تعملي كده في بابا 
شمس :علشان هو مفتري وبيضربك 
رضا :بس بس 
محروس :ليها حق مانتي مش مربيها ونزل في امها ضرب 
         #رجوع 
شمس :وكل يوم كنت بشوف امي بتضرب وبتسكت لا وكنت بشوف ابويا بيخونها علشان هي نكديه لا انا مش أمي 
عصام :اطلقي يا شمس وانا هرجع ليكي 
شمس :قولت اللي عندي مش هعمل كده الا لما تبوس رجلي ومش هنا قدام امك واخوك 😧
وفي المستشفي 
كوثر :انا خايفه علي عصام 
الام :كنت روحت بيت شريف 
حسين :لو روحت بيت شريف هقتله 
الام :ياقلبي منك لله يا شمس 
كوثر :حبيبي احمد ربنا افرض جبنا طفل مريض ارجوك روح شوف عصام والنبي ما تعمل حاجه لشريف 
حسين :هعمل كده لحد ما تقفي علي رجلك بس 
كوثر :ماشي يا حبيبي ومشي حسين راح بيت شريف لقاه ناس كتير واقفين وشريف والظابط جوا 
شريف :اخو اهو يا حضرت الظابط جاي يشوف اخو نفذ ولا لا 
حسين :فيه اي مش فاهم 
شريف :مش عارف ان اخوك رما شمس من البلاكونه بعد ما دبحها 
حسين:بتقول اي 
شريف :ايوه اقبض عليه يا حضرت الظابط لحد ما يقول أخوه فين 
حسين :مين قال أن اخويا اللي عمل كده 
شريف : محفظته اي اللي جابها في شقتي ومش دي بطاقته 
يتبع 
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك اخر جزء

تعليقات

التنقل السريع