القائمة الرئيسية

الصفحات

جارتي خطفت جوزي الفصل السابع بقلم هويدا زغلول


روايه جارتي خطفت جوزي

الفصل السابع 

بقلم هويدا زغلول

فاتن : عالفكره انا ممكن امشي والله 

ابراهيم :تروحي فين ده بيت اخوكي ادخلي جوا وانا جاي وراكي يا اميره 

اميره :ماشي ودخلت اميره 

ابراهيم :اصل هي كانت رايحه لمامتها واكيد عايزه تعرف هتعمل اي دلوقتي اصل مامتها تعبانه اوي 

فاتن :الف سلامه 

ابراهيم :دي اوضه البنات ادخلي شوفيهم عقبال ما نحضر الاكل 

فاتن :انا مش جعانه والله 

ابراهيم :لااااا البيت ده ليه مواعيد للأكل لو مكلتيش هتقعدي لتاني يوم جعانه 

هههههههههههه بهزر ادخلي يا فاتن 

فاتن :حاضر ماشي ودخل ابراهيم الاوضه لقاه اميره قاعده مخنوقه عالسرير 

ابراهيم وهو بيسرح شعره قدام المرايا 

اميره :لااااااااا ده انت هادي اوي 

ابراهيم :لا والله الموضوع مفيهوش هدوء بس لازم افكر هعمل اي علشان اخد حقها من الحيوان ده 

اميره :واحنا مالنا يا ابراهيم 

ابراهيم :مالنا اي ده بنت عمي

اميره :وحبيبتك الأولي ولا ناسي 

ابراهيم :دي حاجه كانت من زمان ودلوقتي انا بحب اميره اوي مراتي وام عيالي وحبيبتي 

اميره : انت ناسي أن كنت اول جوزنا كنت عالطول بتقول اسمها لا مش هقدر اشوف حبيبتك الأولي قدام عيني 

ابراهيم مسك اميره من أيدها :اميره انا عارف ان حاجه صعبه بس اقسم لك بالله فاتن دلوقتي اخت ليا مش اكتر ولازم تكون اخت ليكي انتي كمان وانا عمري ما هفكر فيها ابدا بس حطي اختك مكانها وجت تلجأ ليا ترضي اني اسبيها اميره قلبها طيب وعارف أنها بتثق فيا ثقه عمياء 

اميره :مهي كانت بتثق في جوزها ثقه عمياء 

راح ابراهيم ساب أيدها وقالها 

ابراهيم :اخس عليكي هو انا خسيس زيه 

اميره :والله ما اقصد حقك عليا 

ابراهيم :اميره انا عايزك تخلي بالك من فاتن بجد وشيلي اي افكار من دماغك 

اميره :حاضر يا ابراهيم 

ابراهيم :بحبك والله يا حبيبتي 

اميره :طيب ينفع اطلب منك طلب 

ابراهيم :تؤمري 

اميره :تقعد في شقه باباك واهي قدام شقتنا 

ابراهيم :هههههه جوزها كان بيخونها في الشقه اللي قدامها برضه 

اميره :وانت مش هو وبعدين والله علشان تاخد رحتها والله بتكلم بجد 

ابراهيم :حاضر بس مش اليومين دول

اميره :ماشي يا حبيبي 

ابراهيم :يالله بقي لازم تحضري الاكل 

اميره :حبيبي عنيا وراحت فتحت الاوضه لقت فاتن عامله تلعب مع البنات فريده وفريال 

فريده :ماما تعالي طنط دي حلوه اوي 

فاتن :والله انتي اللي حلوه اوي 

اميره : دي اسمها ماما فاتن مفهوم يا بنات 

فاتن :لا معلش خليها خالتو 

فريده :لا هقول لحضرتك يا ماما فاتن 

اميره :مش بنات اخوكي زي بناتك بالظبط 

فاتن :وبنات اختي برضه والله 

اميره :تحبي تيجي نحضر الاكل سوا 

فاتن :اه طبعا اتفضلي 

اميره : هجيب ليكي حاجه تلبسيها علشان تكوني برحتك 

فاتن :شكرا ليكي بجد

اميره :علي اي يا حبيبتي اخت ابراهيم لازم تكون اختي واشيلها علي راسي كمان 

فاتن :بنت اصول والله 

اميره :زيك بالظبط بعد اذنك لنا اجيب حاجه تلبيسها 

وفي بيت احمد 

دعاء :في اي يا احمد عماله اقول بكره هيدها مافيش فايده مالك فيك اي مانت كان حقك برضه واحد المفروض أنه مش بيخلف لقاه مراته حامل المفروض يعمل اي 

احمد :انتي تخرسي خالص كله بسببك انتي خلتيني اشك في مراتي حبيبتي منك لله يا بعيده 

دعاء :انا برضه دي اخرتها ماشي يا احمد 

احمد :بقولك اي امشي يالله انتي قاعده في شقتها ليه روحي شقتك 

دعاء :الحق عليا اني جيت اشوفك اخس عليك يا احمد 

احمد :انا مش عايز اشوف حد امشي يالله من هنا 

دعاء :ماشي يا احمد برحتك ومشيت وكلمت صاحب الشقه 

دعاء :الو ازي حضرتك عامل اي 

صاحب البيت:بخير الحمد لله 

دعاء :انا عايزه ابيع الشقه بالعفش اللي فيها ومش هاخد تمن العفش هاخد الفلوس اللي دفعتها بس 

صاحب البيت :ماشي موافق بس سبيني اسبوع كده احضرلك الفلوس 

دعاء :هما 3ايام مافيش غيرهم انا لازم اسافر 

صاحب البيت ماشي تمام وقفلت السكه والله يا احمد لاوريك وأحمد راح لابراهيم لانه عارف ان فاتن ملهاش غيره 

فتحت الباب اميره 

اميره :ايوه مين 

احمد :لو سمحت عايز استاذ ابراهيم 

ابراهيم :انت ليك عين تيجي هنا ادخلي جوا يا اميره 

احمد :بالله عليك عايزك تسمعني 

ابراهيم :بينا وبينك النيابه وحق فاتن لازم يرجع 

فاتن :انت اي اللي جابك هنا امشي اطلع برا 

احمد :جيتي تتحامي في حبيب القلب الحب القديم 

ابراهيم :اخرس قطع لسانك امشي اطلع برا 

احمد :مش عايزه ترجعي عالاساس أنه هيتجوزك 

فاتن :انت فاكر كل الناس زباله زي اللي تعرفهم 

ابراهيم :امشي من هنا يلا وزقه وقفل الباب 

فاتن :اميره انا عايزكي تفهمي حاجه 

ابراهيم :فاتن اميره عاقله وفاهمه وانا قولت ليها علي كل حاجه ومش عايزه تفهم حاجه 

اميره :فاتن انا عارفه كل حاجه اهدي بس كده وتعالي ادخلي جوا 

فاتن :منه لله تعب اعصابي 

فريده :معلش يا ماما حقك عليا انا متزعليش 

اميره :خدي ماما يا فريده وادخلي جوا يالله

اميره :انا لازم اروح مع ماما للدكتور 

ابراهيم :تمام يا قلبي روحي 

اميره :وانت 

ابراهيم :مش فاهم 

اميره :هتقعد هنا ازاي 

ابراهيم :انا ورايا مشوار لازم اروحه اصلا 

اميره :تمام انا هدخل اللبس 

ابراهيم :ماشي يا حبيبتي 

ودخلت اميره عند فاتن 

اميره :لسه مضايقه 

فاتن :لا بخير الحمد لله

اميره :ينفع اسيب البنات معاكي عقبال ما اروح لماما واجي 

فاتن :طبعا يا حبيبتي 

اميره :عايزكي تروقي يا حبيبتي وتهدي نفسك 

فاتن :حاضر يا قلبي ومشيت وفاتن لمت السجاد علشان تمسح الشقه وإبراهيم اطلب منه ورق مهم طلع الشقه يجيبه 

خبط فتحت فاتن 

فاتن :خير يا ابراهيم 

ابراهيم :في ورق في الدولاب عايزه معلش 

فاتن :اتفضل ودخل ابراهيم يجيب الورق وفاتن جايه تعدي المسمار شبك في العبايه اتقطعت ودخلت اميره وهي فاتن بتحاول تلم في العبايه

اميره :اي ده اي اللي قطعلك العبايه كده 

ابراهيم :حبكت تمسحي انهارده يا فاتن 

اميره :انت اي اللي جابك هنا يا ابراهيم

يتبع 

لو جاب 500لايك و20شير هخلصها انهارده صباح الفل عليكم 

الفصل الاخير 

تعليقات

التنقل السريع