القائمة الرئيسية

الصفحات

جارتي خطفت جوزي الفصل السادس بقلم هويدا زغلول


 #جارتي أصبحت ضرتي

#الحلقه السادسه

#بقلم دوداا حوده

فاتن : هههههههههههه لا براحه كده ووحده وحده يعني انت عملت اي بدل ما كنت بديني فيتامين كنت بتخلي الحمل بتاخر اروح انا احس ان العلاج ملوش لازمه ابطله وعلشان انت دكتور وسخ لما كنت بتكشف عليا كانت عينك مني فاكرني واطيه ورخصيه قولت اعمل اي بقي اقول ليهم ان جوزها مش بيخلف اروح انا اسيب حب عمري واجي اتجوزك انت علشان اخلف بس انا مش واطيه علشان اعمل كده لا افضل جنب جوزي واقوله أن العيب مني انا واعرض عليه الجواز يقولي لا وشيلي الفكره من دماغك وتيجي وحده ملهاش لازمه تسكن قدامي علشان انا طول عمري مليش حد مصدقت تكون ليا صاحبه اروح مقدمه ليها جوزي علي طبق من دهب وتتجوزا يشاء السميع العليم اني احمل تروح الواطيه علشان سمعتني وانا بكلمك تروح تقولوا العيب مش من مراتك العيب منك انت هو بقي بدل ما يقول فاتن دي عمرها ما تعمل كده دي انا اللي مربيها يروح ضربني ومش يسقطتني بس لا ده يخليني محرومه من الامومه طول حياتي 

عادل :ارجوكي كفايه وسامحني 

فاتن بصوت عالي: اسمحك علي اي أن جوزي كان هيسبني اموت قدام عينه اسمحك علي اني عمري ما هكون أم اسامحك علي اي اقسم بالله لموتك يكون علي ايدي 

عادل :طيب اهدي انا غلطت 

ودخل الدكتور اسلام 

اسلام: اي فيه اي 

فاتن :خرج الحيوان ده برا 

اسلام :طيب اهدي الزعل وحش علشانك 

فاتن :اخرج برا يلااااااااا 

اسلام :لو سمحت اخرج برا 

فاتن :حيوانات اقسم بالله احنا في غابه 

اسلام :خرج ممكن تهدي بقي فين اهلك محدش جالك ليه 

فاتن :انا يتيمه الاب والام ومليش حد 

اسلام :طيب لازم علشان رحتك تهدي 

فاتن :منهم لله منهم لله

اسلام : انتي اي حكايتك وليه جوزك عمل كده 

فاتن :انا اعصابي تعبانه ومش قادره اتكلم 

اسلام :وقت ما تحبي تتكلمي انا سامعاك بس ياريت تهدي ونزل عادل واتصل ب دعاء 

دعاء :ازاي تتصل بيا يا دكتور 

عادل :بقولك اي يابت انا اتصل وقت ما انا عايز 

دعاء :انت عايز تودي نفسك في داهيه وانا معاك 

عادل :الزفت فين

دعاء :مرمي جوا نايم زعلان علي فراق الهانم 

عادل :احنا لازم نخلص منه 

دعاء :لا بقولك اي انا مليش فيه انا فضلت اساعدك علشان تتجوز ست الحسن والجمال انا عايزه باقي فلوسي 

عادل :فلوس اي وهو انا اتجوزتها 

دعاء :مليش فيه يا ابا اوعي تكون فاكر اني البت دعاء الغلبانه لاااااا ده انا نوسه يا عنيا ولا ناسي 

                    #فلاش باك 

دعاء رايحه للدكتور العياده 

عادل :يخربيتك ده انا لسه مسقطتك يابت 

دعاء :اعمل اي يا دكتور ساعات بنسي اخد البرشام 

عادل :ما قولتك احملي وولدي احسنك وهبيع العيل اللي هيجي ده واديكي مبلغ كويس 

دعاء :بحب الكباريه اوي ومقدرش اسيبه 

عادل :انتي حره ورن موبيل الدكتور عادل 

ورد وكانت فاتن 

فاتن :ازيك يا دكتور 

عادل :بخير يا مدام فاتن 

فاتن : هي التحليل طلعت 

عادل :ايوه وبرضه المشكله من عند جوزك 

فاتن :ارجوك يا دكتور انا مش عايزه يعرف 

عادل :, ازاي دي امانه 

فاتن :ارجوك يا دكتور 

عادل :طيب افرضي خد التحليل وكشف برا 

فاتن :مش هخلي يعمل كده 

عادل :وليه يابنتي ترضي بكده علي نفسك 

فاتن :ارجوك يا دكتور احنا جاين بليل وياريت تعمل اللي قولتك عليه 

عادل : حاضر ماشي اللي تشوفي 

دعاء :مالك يا دكتور 

عادل :بحبها اوي 

دعاء : هي مين 

عادل:بقولك اي عايزك تساعديني في موضوع وبرضه هيديكي مبلغ كويس 

دعاء :عيني ليك اومر 

عادل :طلب منها انها تروح تسكن قصاد فاتن وتشغل جوزها علشان يتجوزها وطبعا علشان الفلوس وافقت 

                   #رجوع 

وفي المستشفي فاتن كانت خارجه 

اسلام :هتروحي فين 

فاتن :ليا ابن عم هروح ليه 

اسلام :وناويه علي اي 

فاتن :مش هسيب حقي 

اسلام :ده رقمي ولو عوزتي اي حاجه تحت امرك 

فاتن :شكرا لحضرتك وراحت عند ابراهيم ابن عمها 

وفتحت ليه مراته اميره 

اميره :نعم مين حضرتك 

فاتن ':مس فكراني انا فاتن بنت عم ابراهيم 

اميره :اه ازيك تعالي معلش اصلي شوفتك مره وحده بس 

فاتن :انا اسفه اني جايه بدون ميعاد 

اميره :عيب عليكي تعالي البيت بيتك ودخلت 

ابراهيم :فاتن ازيك عامله اي ودخلت فاتن وحكت لابراهيم علي كل حاجه 

ابراهيم :اقسم بالله لاحبسه 

فاتن :يعني هتقف جنبي يا ابن عمي 

ابراهيم :طبعا انتي ليكي حد غيري 

اميره :ابراهيم عايزك جوا لو سمحت 


يتبع 

ياتري اميره عايزه جوزها ليه وفاتن هتعمل اي في حياتها 

علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا

تصبحوا على خير 

الفصل السابع 

تعليقات

التنقل السريع