القائمة الرئيسية

الصفحات

احببت بلوجر دمرني الفصل السادس بقلم هويدا زغلول


 احببت بلوجر دمرني

الفصل السادس 

بقلم هويدا زغلول

حسام /هو اي اللي حصل خلاكي تقولي كده 


نور /مش ده اللي انا عايزو 


حسام /اه طبعا بس غريبه انك وافقتي كده 


نور /المهم أن وافقت بس اكيد هنتجوز رسمي 


في يوم من الايام 


حسام /اه اه طبعا تمام نامي يا قلبي انهارده 


وبعدين بكره هكلمك هقولك هقبلك فين 


نور /ماشي ونامت فعلا من كتر التعب 


حسام /هههههههههههه علشان تقولي غلبانه 


دي ملهاش كبير 


رؤوف /هو فيه اي مش فاهم 


حسام /عرض عليها نتجوز عرفي وهي وافقت 


رؤوف /هو انت هتعمل كده بجد 


حسام /لا طبعا اتجوز مين انت عبيط يومين 

.

هقضيهم معاها وخلصنا 


رؤوف /كمان من غير جواز انت بجد لو عملت 


كده انا اللي هقف ليك 


حسام /بمناسبه اي بقولك ايه يا رؤوف 


متخلنيش اندم أن قولت ليك حاجه 


رؤوف /انت الغرور بقي مليك اوي وفاكر أن 


الناس كلها تحت رجلك وده وصلك انك تعمل 


كل شي غلط وبدون حساب 


حسام /عايز انام يا رؤوف 


رؤوف /برحتك يا حسام اعمل اللي انت عايزو 


بس من هنا ورايح انا مش عايز اعرفك تاني 


ومشي من عندو وهو عامل يفكر في كل 


الكلام اللي حسام قالو وافتكر دينا صاحبه 


نور وكلام حسام عن مامتها وتاني يوم فتح 


النت ودخل علي بروفايل حسام ودخل علي 


الاصدقاء وعرف اكونت نور ووصل ل اكونت 


دينا وكلمها 


رؤوف /مساء الخير وساب الفون وعارف أنها 


ممكن مش تشوف الرساله دلوقتي 


وعدا ساعه وردت دينا 


دينا /مين ؟


رؤوف /مساء الخير يا استاذه دينا حضرتك 


مش تعرفني بس أنا عندي كام مهم جدا لازم 


اقوله لحضرتك 


دينا !


رؤوف /انا صديق حسام أو اللي كنت صديقه 


دينا /خير وعايز اي مني 


رؤوف /انا من كلام حسام عن حضرتك وعن 


مامتك عرفت انك بتحبي نور صديقتك جدا 


دينا /نور مش صديقه نور اخت 


رؤوف /بجد انتي انسانه محترمه بس انتي 


لازم تلحقي مصيبه هتحصل انهارده 


دينا/خير يارب فيه اي 


رؤوف /حسام عايز يتجوز نور عرفي 


دينا /ههههه نور عمرها ما هتوافق


رؤوف /للاسف وافقت وانا بجد ندمان جدا 


دينا/هو انت بتقول اي مش فاهمه 


رؤوف /والله ده اللي حصل وهي اتصلت قدامي 


وقالت ليه أنها موافقه لازم تلحقي صحبتك 


دينا /معقول هي تعمل كده انا مش مصدقه 


وجريت علي مامتها وقالت ليها 


الام /هاتي عنوان الزفت ده لما اشوف اخرتها 


اي مع نور 


دينا /حاضر يا ماما وراحت كلمت رؤوف وقال 


ليها انه هو اكيد مش هيكون في الفيلا 


اكيد هيكون في شقته القديمه وراحت هناك 


وفعلا كانت نور هناك وقاعده علي الركنه 


والباب فضل يخبط 


نور /هو فيه حد بيجي هنا 


حسام /انا قايل للبواب يجيب لينا اكل 


ممكن يكون هو جه وراح فتح 


شيماء /اوعي كده من وشي 


حسام /هو انتي جيتي هنا ازاي 


نور /طنط شيماء 


شيماء /ضربتها بالقلم قدامي يلا 


حسام / هي عيله صغيره سيبي ايدها 


شيماء /احمد ربنا ان مش بلغت عنك البوليس 


حسام /بتهمه اي بقي 


دينا /والله يا بلوجر يا محترم فضيحتك هتكون 


علي السوشيال ميديا كلها 


حسام /اللي عندك اعملي 


شيماء /بحج قدامي انتي كمان 


نور /حاضر نازله ونزلت 


شيماء /بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي 


رؤوف /علي اي ربنا يستر علينا 


شيماء /اركبي العربيه اتفضلي وركبت 


فعلا وروحت شقه شيماء 


شيماء /ادخلي قدامي 


نور /براحه هقع 


شيماء /انتي اي معندكيش دم ازاي تعملي كده انتي مجنونه 


صح ولا عايزه تشلني 


نور /انا قولتك عايزه اروح علي شقتي 


شيماء /مافيش شقتك وهتعيشي هنا 


نور/هو اي بمزاجك يعني ولا اي 


شيماء /اسمعي يا نور انا طول عمري بقول انك اخت 


دينا وبعملك انك بنتي وعامله اقول معلش استحملي 


البت شافت كتير بعد اهلها عنها معلش عايشه لوحدها 


انما كده اسمه دلع وجنان ووصلت كمان انك مش بقيتي 


متربيه ولو ده حقيقي لا يا حبيبتي انا اربيكي 


نور /انا مش عايزه اعرفكم تاني هو بالعافيه 



شيماء /لا مش بالعافيه روحي للصايع بتاعك بس بنتي 


ملكيش دعوه بيها تاني مع السلامه 


نور /شكرا لحضرتك وخرجت 


دينا /ماما مينفعش كده 


الام /بقولك اي انتي عندي بالدنيا وانا عملت 


معاها بما فيه الكفايه خلصنا 


دينا /بس يا ماما 


الام /مافيش بس علي اوضتك والله يا دينا 


لو عرفت انك كلمتي نور متعرفيش 


انا هعمل فيكي اي اتفضلي جوا يلا 


دينا /حاضر يا ماما ودخلت الاوضه 


واتصلت شيماء ب دعاء ام نور 


دعاء /انا نازله مصر كمان شهر قبل اي كلام 


شيماء /لا يا حبيبتي ده شئ يرجع ليكي انتي 


حره بش بنتك بعد انهارده انا مليش دعوه بيها 


دعاء /اي كلامك ده يا شيماء 


شيماء /بنتك كانت بتتجوز عرفي انهارده لولا 


ستر ربنا بس الموضوع ليه مش خلص بنتك 


عايزه الولد ده وقالت ليا ملكيش دعوه


بحياتي تاني وانا نويت أن ميكنش ليا 


دعوه بحياتها تاني فبرحتك انتي بقي شوفي 


عايزه اي واعملي انتي وباباها بس مسؤوليه 


بنتك كبيره وانا مش هقدر عليها سلام 


وفي شقه نور كانت متعصبه جدا مش عارفه 


هي صح ولا لا بس هي شيفاه نفسها عالطول 


لوحدها محدش معاها وحب عمرها اللي كانت 


بتحبه من قبل ما يعرف كانت خطوه وهتكون 


مراته بس كل حاجه اتهدد وجه اشعار ليها أن 


حسام لايف فتحت وهي عامله تعيط وكانت 


الصدمه أن حسام كان طالع الايف عليها بس 


بدل ما يقول إنه بيحبها قال كل الكلام الوحش


عليها وقال اسمها في الايف أنها رايحه ورا 


في كل مكان وطالبه منه الجواز حتي من ورا 


اهلها وأنه مش عارف أهل البنات دي فين 


ولازم يكون في مراقبه شويه وأنه خايف 


علي نفسه من جنانها ده وبيحاول يتعامل معاها 


أنه من الفانز بس هي مصممه انها تقرب منه 


اكتر من كده وهي كانت مصدومه جدا من 


الكلام ومش عارفه تتصرف وطلعت كل 


طاقتها في الشقه كسرت كل حاجه قدامها 


ووقفت قدام المرايا ومسكت قطعه زجاج 


وفضلت بصاه علي أيدها وقطعت شريان 


أيدها لأنها شايفه أن حياتها ملهاش لازمه 


يتبع 

الفصل السابع 

تعليقات

التنقل السريع