القائمة الرئيسية

الصفحات

حبيت بلوجر دمرني الفصل السابع بقلم هويدا زغلول


 احببت بلوجر دمرني

الفصل السابع 

بقلم هويدا زغلول


وفي شقه دينا كلمها رؤوف علي الفيس 


رؤوف /مساء الخير يا استاذه دينا


دينا /مساء الخير يا استاذ رؤوف 


رؤوف /هي نور عامله اي 


دينا /والله معرفش عنها حاجه لأنها مشيت من 


عندنا 


رؤوف /طيب ممكن تكلميها تطمني عليها 


دينا /خير اشمعنا 


رؤوف /حسام كان لايف واتكلم عنها كلام 


مش كويس وانا خايف تكون شافت الايف 


دينا /معقول انا هتصل بيها دلوقتي 


رؤوف /ياريت تطمنيني 


دينا /اكيد حاضر وفضلت تتصل علي نور 


مش بترد لبست وخرجت من الاوضه 


الام /رايحه فين يا دينا 


دينا /ماما انا لازم اروح اطمن علي نور 


الام /ادخلي اوضتك 


دينا /ماما دي نور 


الام /مش هستني لما مستقبلك يروح 


انا مش بتعجبني تصرفات نور وانا بخاف عليكي 


دينا /نور محتاجني يا ماما 


الام /أنا وقفت معاها كتير 


دينا /ولازم تقفي جنبها كمان وكمان يا ماما 


علشان انتي اللي امها مش طنط دعاء 


الام /وهي مش بتستجيب ليا 


دينا /انا هروح يا ماما بعد اذنك لو بتحبني خليني 


جمب صحبتي 


الام/روحي يا دينا انزلي 


دينا /شكرا يا ماما وباست امها ونزلت وعامله 


تخبط علي نور مش بترد 


دينا /عم عبدو انت متاكد ان هي مش نزلت 


البواب /لا جوا ممكن تكون نايمه 


دينا /يستحيل نايمه اكسر الباب 


البواب /نعم ازاي يعني 


دينا /زي ما بقولك اعمل يلا 


البواب /حاضر ماشي وكسر الباب 


دينا /اي ده مين عمل في الشقه كده 


وبصت لقت نور مرميه عالارض وليدها غرقانه 


دم 


البواب /ياساتر يارب 


دينا /شيل بسرعه ونزلت ركبت العربيه ودتها 


المستشفي وكانت خايفه عليها وعامله تعيط


واتصلت بامها 



الام /انا مش عايزكي تكلمني وانتي عندها 


دينا /ماما نور في المستشفي 


الام / انتي بتقولي اي اقفلي اقفلي 


دينا /اقفل اي يا ماما أنتي عارفه احنا فين 


الام /ابعتي اللوكيشن بسرعه ولبست ونزلت 


جري وكلمها رؤوف 


رؤوف /مساء الخير أنا عامل ليكي ازعاج انا 


عارف والله 


دينا /لا خالص والله انا اللي بشكرك علشان 


خليتني الحلق نور 


رؤوف /هي مالها نور 


دينا /نور حاولت تنتحر 


رؤوف /ينهار ابيض انتي بتقولي اي طيب 


هي فين دلوقتي 


دينا /في المستشفي


رؤوف /ممكن اللوكيشن


دينا /حاضر وبعتت ليه وامها جت 


الام / هي فين طمنيني 


دينا /اهدي الحمد لله كويسه 


الام /فين طيب 


دينا /هنا بس بالله عليكي مش وقته كلام 


الام /حاضر ماشي ودخلت 


نور /ماما 


الام /ينفع كده تعملي فيا كده اخس عليكي 


نور /حقك عليا يا ماما انا اسفه والله 


الام /مش عايزه كلام يا حبيبتي انتي كويسه 


انا كان ممكن اموت لو حصل ليكي حاجه 


نور /بعد الشر عليكي والله انتي فعلا 


اكتر من امي ربنا يخليكي ليا


رؤوف / مساء الخير 


دينا /مساء الخير اتفضل حضرتك 


الام /مين 


دينا /ده اللي خلاني الحلق نور انا هقولك كل 


حاجه يا ماما 


رؤوف /الف سلامه عليكي يا انسه نور 


نور /الله يسلمك برضه مين 


دينا /بعدين وخرجت نور من المستشفي وعملت 


بلوك لحسام من كل حاجه وبدأ رؤوف يقرب 


منها وكل يوم يكلمها وهي كانت عايشه 


مع دينا وامها في البيت وكانت كل حاجه بتقولها 


ل ام دينا وفي يوم جه رؤوف عندهم 


نور /ينهار اسود انت هنا ليه 


رؤوف /عايز اقابل ماما دينا 


نور /ليه دي من ساعه ما عرفت انك صديق 


حسام وهي منعاني اكلمك 


رؤوف /ممكن اشوفها بس 


شيماء /تعالي يا رؤوف 


رؤوف /مساء الخير يا طنط


شيماء /مساء الخير تعال اتفضل


رؤوف /انا اسف ان جاي من غير ميعاد


شيماء /ولا يهمك اعملي شاي يا نور 


نور /حاضر ودخلت 


رؤوف قالها علي مؤهله وأنه بشتغل محاسب 


وعايز يخطب نور 


شيماء /بس هو انت لسه عرفتها


رؤوف /انا حاسس انها.انسانه محترمه 


شيماء /بس مش انا اللي مسؤله عننها 


اه انا اللي بربيها بس هي ليها اب و ام 


نور / انتي أمي 


شيماء /نور مينفعش كده


نور /هي امي كلمتني أمتي مين اللي لحقني 


لما كنت هموت امي عرفت أن في عريس 


عايز يخطبني ومن يومها ولا كلمتني الفلوس


عندها اهم انت عملت الصح يا ر ؤوف دي اللي امي 


رؤوف /اتمني انك توافقي 


شيماء /انا مش عارفه والله اقول اي 


نور /اللي حضرتك هتقولي عليه هيمشي 


وفعلا وافقت نور وشيماء ونزل بوست رؤوف 


بيقول أن هو خلاص لقاه بنت الحلال وعامل 


منشن ل نور 




حسام /مين اللي عامله ليا بلوك دي 


وفتح ايمله التاني معقول رؤوف هيخطب نور 


وراح ليه البيت


رؤوف /مين حسام خير 


حسام /مبروك يا صاحبي 


رؤوف /عايز اي يا حسام 


حسام /مش تقول أن البت عجباك 


رؤوف /لم نفسك انا مش عايز اندمك بس مش عايز 


مشاكل 


حسام/طيب هي قدرت تنساني بسهوله كده 


اصل انت متعرفش هي كانت بتموت فيا ازاي 


رؤوف /عارف اسلوبك يا حسام ومش هتعصب 


وعمري ما هخسر نور علشان خاطر اي حد 


حسام والله يا صاحبي انا مش عايزك تتعصب 


بس عايزك تاخد بالك دي وحده كانت عايشه عالطول 


لوحدها واول ما عرفتني عيطت بالدموع علشان اطلع 


شقتها وبعدين فضلت ورايا لحد ما دخلت اوضه 


النوم بتعتها وكنا .........لولا أم صحبتها جت 


فابقولك خلي بالك المره دي أم صحبتها جت 


متعرفش مين كان بيطلع عندها قبل كده وحد جه 


قبل ما يحصل حاجه ولا لا والموضوع دلوقتي بقي


سهل عمليه بسيطه ويكون ولا حصل حاجه مالك يا عريس 


رؤوف /اطلع برا 


حسام /دي معاك علشاني والله علشان ارجع 


ليها تاني تقدر تقولي ازاي توافق عليك بسرعه


كده وروؤف بص ورا وشاف


يتبع 

الفصل الثامن 



تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع