عشقت سجينتي
الفصل الثالث
بقلم هويدا زغلول
سوميه/بنتي حبيبتي انتي كويسه
مني/ماما مالك يا ماما شكلك عامل ليه كده
سوميه/اي الاكل ده مين جابو ليكي
مني /عماد بس انا مش عايزه اكل
سوميه/يعني انتي مكلتش من الاكل اللي
عملتوا امبارح
مني /بقولك مكلتش اي اكل خالص هو فيه
اي انا عايزه افهم قولي ليا في اي
عماد /في أن امك كانت عايزه تموتني وانتي
محبوسه معاها هنا بدون اكل لحد ما تعرفي
غلطك اي وخرج
الام /الحمد لله ان انتي كويسه
مني /ازاي تعملي كده يا امي
سوميه انا كنت عايزه اخلصك
وعارفه انك مش بتكلي الاكل ده واكيد هو اللي هياكل
لوحدو والله يابنتي ما كان بايدي اعمل حاجه غير
كده وكنتي صعبانه عليا
مني /تروحي تودي نفسك في داهيه تبقي عايزه تموتي
يا امي عايزه يتقبض عليكي
سوميه/يحصل اللي يحصل بس اخلصك من اللي انت فيه
عماد /دخل الاوضه بعد اللي عملته معاكي تبقي عايزه
تموتني
مني /كله الا بنتي دي روحي فيها والله ارجوك سبها
لوجه الله يابني سبها تمشي وانا اعيش خدامه ليك طول
عمري والله ارحمها والنبي
عماد هو انا للدرجه دي محدش طايق يكون معايا
سوميه/لا بس مش بالعافيه يابني
عماد اطلعي برا وعلشان مني أنا سامحتك
مني امشي والنبي بدل ما يعمل فيكي حاجه
سوميه/لا خرجني جثه مش هسيب بنتي
عماد بس كده عيني انتي اللي جبتي لنفسك
مني سيب شعرها والنبي انا همشيها والله
عماد اوعي كده انتي كمان وخدها وخرج
عماد /علشان خاطر مني انا مش هعمل فيكي
حاجه بس انتي تستهالي تموتي زي ما
كنتي عايزه تموتني برا
سوميه/حاضر ومشيت وراحت البيت
محمود /اي البت مالها
سوميه/سبني في حالي
محمود /طيب اعملي لينا اكل
سوميه/انا مش هعمل اكل تاني وطلقني
محمود /انتي بتقولي اي يا وليه انتي انتي
عايزني اطلقك
سوميه/كل اللي انا فيه ده بسببك وافقت ..اروح
اشتغل عندو بسببك وافقت أن مني تيجي
هناك علشان خاطر تجيب ليك السم الهاري
بنتي راحت مني علشان خاطرك وبعدين انا
.
كنت هروح في داهيه علشان خاطرك طمعك
اب غيرك كان راح جاب بنته في حضنه وقال ليها
اوعي تخافي وانا جمبك بس انت لا جبان
محمود/انا والله هندمك علي كلامك ده مش
انتي عايزه تطلقي عيني غوري في داهيه انتي
طالق وانا خلاص مش بقيت عايز فلوسك
ولا عايزك انتي شخصيا غوري يلا من هنا
ثريا /لا ارجوك يا بابا والنبي يا ماما اوعي
تسبيني
الاب /ادخلي جوا يا بت وانتي مش كنتي
عايزه تطلقي برا بقي
ثريا هتروح فين يا بابا دلوقتي انت عارف
ان ماما ملهاش اي حد لي البلد ارجوك
دخلها والنبي يا بابا
الاب /روحي حضري ليا الشيشه يلا
ثريا /انا همشي مع ماما مش عايزه اقعد
هنا دقيقه واحده
الاب /هو اي كل واحد هنا ماشي بمزاجه غوري
ابت علي جوا حضري الشيشه
ثريا /حاضر وفي بيت عماد
مني /اه يا قلبي حرام والله اللي انا فيه
ده اه نعم أنا كنت عايزه أهرب من بيت
بابا بس مش مع ده انا خايفه ابص في وشه
ليه بس كده وبعدين صوتها سكت خالص
وكان عماد واقف عالباب عامل يسمعها
وبعدين مش بقي سامع حاجه
دخل الاوضه لقاها نامت عالارض شالها
ونيمها عالسرير وفضل يبص في وشها
وهو خايف انها تصحي لان عارف انها
اول ما تقوم هتصرخ في وشه وراح بص
في المرايا وهو عامل يكلم نفسه
انا عملت اي علشان اكون كده استغفر الله
العلي العظيم يارب اي اللي انت بتقولوا ده
وبعدين راح كلم الدكتور
الدكتور /ازيك يا استاذ عماد خير
عماد /قولي اسم مهدا
الدكتور /للاسف مش هينفع لازم تاخد
روشته لان الادويه ممنوع بيعها بدون روشته
عماد /ملكش دعوه انت انا هعرف اجيبه
الدكتور/انت اي اللي خالك موافق تاخد المهدا
عماد /انا اتجوزت ومش عايزها تخاف مني
بالعكس عايزها تشوفني دائما عادي وانا
اعصابي تعباني
الدكتور /يبقي لازم تاخد العلاج اللي كتبت ليك
عليه
عماد /انا هاخد العلاج ليه مش قولت مافيش
فايده يبقي اخد العلاج ليه
الدكتور لا انا مقولتش كده انا قولت مافيش
علاج هجيب علاج عالطول لازم محولات
الاول مكنتش عايز تاخد العلاج علشان
مافيش حاجه تخليك تعمل كده انما
دلوقتي في زوجه وطلما رديت بشكلك كده لازم
تعوضها وتخليها احسن وحده في الدنيا وكمان
تحاول انك ترجع كويس انت يا عماد مافيش
اطيب منك بس للاسف من التعب جاب
ليك مرض نفسي ولازم تتعالج
عماد /ممكن تيجي البيت علشان انا مش
هينفع اسبها وأخرج ممكن تيجي تديني
الروشته
الدكتور /اكيد وهجيب ليك العلاج كمان
الحمد لله انك يا عماد هتكون بخير ونزلت
مني من الاوضه بتعتها
عماد /اي فيه اي
مني /انا جعانه اوي والأكل اللي فوق طعمه وحش
عماد /انا مش بعرف اعمل اكل انتي بتعرفي
تعملي اكل
مني /لا بس ممكن احاول اعمل
عماد /طيب تعالي ندخل المطبخ
مني /ماشي حاضر ودخلت معاه
عماد /انتي اي اللي خلاكي تغيري رايك
مني /مش فاهمه كلامك
عماد /يعني مش قولتي مش عايزه تأكلي
مني /انا هعملك اللي انت عايزو والله ومواقفه
اعيش معاك بس ترضي اشوف امي مره
.
في الاسبوع والنبي ماتقول لا
والباب خبط
عماد /بعدين نشوف الحوار ده هروح
اشوف مين وخرج فتح وكانت ثريا
ثريا /اعواذوا بالله من الشيطان الرجيم
عماد /شيطان اي انتي مين وعايزه اي
واتحول جدا جدا وضرب ثريا وخارجها
برا الفيلا وكانت مني وافقه
مني /حرام عليك دي عيله ازاي تعمل فيها
كده اوعي كده من وشي
عماد /خدي هنا رايحه فين
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق