عشقت سجينتي
الفصل الرابع
بقلم هويدا زغلول
مني /خليني اخرج معلش
عماد /متخلنيش اوريكي وش انتي مش
عايزه تشوفي
مني طيب والنبي اكلم اختي بس
وقفل الباب وطلع الأوضه
ثريا حبيبتي يا مني انتي عايشه معاه ازاي
ده انا خايفه عليكي اوي
مني /انتو كويسين وماما كويسه
ثريا هي ماما مش عندك ماما مشيت وسابت
البيت وانا قولت هاجي القيها هنا
مني /لا ماما مش هنا والنبي اي اللي حصل
طمنيني ماما حصل ليها اي
ثريا /اتخانقت مع بابا وقالها امشي وانا خايفه
عليها انتي عارفه أن ملهاش حد خالص
مني /انا عايزه اخرج حرام عليك افتح الباب
ثريا /اهدي والنبي ليعمل فيكي حاجه
مني /هيعمل اي اموت اهو احسن من اللي
انا فيه ده حراااااااام افتح الباب وفي الاخر
ثريا مشيت وهي نامت قدام الباب
وجه عماد شالها
عماد /انتي صاحيه
مني /هو انت ليه بتعمل فيا كده انا والله
العظيم مش خايفه منك بس انت كده
هتخلني اقتلك
عماد /وقدرتي تقولي كده في وشي
مني /هو انتي فاكر نفسك اي فرحان
اوي أن الناس كلها خايفه منك شايف
نفسك كده كويس اوي لا لو انت قوي
في اللي اقوي منك انت ظالم ومفتري اه
بس انت جبان انت بتخاف من الناس كل خروجك
بليل علشان مش عايز تشوف حد انت انسان
ضعيف اوي
وعماد فضل ساكت وبعدين نزلها من علي
ايدو وسبها وخرج واول مره عماد يخرج من غير
ما يقفل باب الفيلا وفضلت مني وافقه مكانها
شويه وقالت اول ما يبعد عن الفيلا هتخرج
واول ما خرجت قبلت الدكتور
الدكتور /مساء الخير استاذ عماد موجود
مني /لسه خارج انت مين
الدكتور /انا دكتور علي اللي هو متابع معاه
مني /هو خرج دلوقتي
الدكتور /هو انتي شغاله هنا في الفيلا
دي ولا اي
مني /لا انا مراته
الدكتور /مرات مين مرات عماد انتي اللي عماد
اتجوزك مش مصدق معقول
مني /انا السجينه اللي أثرها غصب عنها
الدكتور /انتي ليكي الجنه يابنتي
مني /علشان متجوزه عماد
الدكتور /لا علشان خليتي عماد عايز يتعالج
مني /هو اي السبب اللي هو فيه ده مع ان
شوفت صور ليه كان شكله حلو
الدكتور /عماد عندو تورم في العضلات
وهي اللي خلت شكله كده
مني عضلات دن وشه كمان شكله مخيف
الدكتور /ده مرض نادر جدا وعماد نفسيته
تعبت جدا بعد اللي حصل والله عماد ده
كان طيب جدا ومازل طيب اوي والله
بس هو من كتر نفسيته ما تعبت محتاج
شويه مهدئات بس هو كان رافض
جدا يخدها بس الغريبه أن كلمني وقالي
ان هو عايزها لو أعصابه هديت في امل
كبير أنه يخف وده مش هيحصل الا بيكي انتي
مني /اشمعنا انا يعني هيخاف مني. وهياخد
العلاج يعني
الدكتور /مش خوف حب هو بيحبك جدا والله
وعلشان كده طلب يتعالج سعدي يا .....
مني /اسمي مني بس أنا خايفه منه
الدكتور /دي اوي خطوه لازم تغيرها
مني /انا حاولت ابين أن مش خايفه منه
والله بس قولت علشان يتعصب ويضربني
ضربه ب ايد.و القويه اموت فيها بس للاسف
معلش كده
الدكتور/فكري صح يا مني فكري تخلي انسان
كويس اعملي الصح يا مني
مني /ربنا يستر
الدكتور /البرشام ده ياخد منه 3مرات في اليوم
مني /حاضر ماشي ومشي الدكتور وفي بيت
محمود ابو مني
ثريا /يابابا حرام عليك لازم تشوف ماما فين
الاب /اخرسي مش عايز اسمع صوتك
ثريا /انا مش هعرف اقعد من غير ماما
الاب /ومين قالك انك هتعملي كده انتي
بكره فرحك
ثريا /انت بتقول اي
الاب /اه انا مش حمل مصاريف ومش عايزك
هنا اه العروسه الجديده جايه بكره ومش عايزه
تشوف وش حد فيكم هنا
ثريا /وانا مش هتجوز
الاب /انتي بتعرضيني يابت انتي ليلتك سودا
والباب خبط
الاب /روحي افتحي شوفي فين
وفتحت وكان عماد اول ما شافت عماد
حاولت تمسك نفسها ومش تبين أنها
خايفه منه
ثريا /اتفضل
عماد /تعالي يا ست سوميه ادخلي
محمود /انت اه هي لا معلش الست
دي خالص بقت محرمه عليا
عماد /انا قادر اجيب ليها شقه بس مش
هعمل كده بيتها هتعيش فيه
محمود بس أنا طلقتها
عماد /في ستين داهيه انت ده بيتها هي
ومش هتخرج منه وعارف لو سمعت. انك عملت
ليها حاجه انا هعمل فيك اي
محمود /خالص خالص ماليش دعوه بيها
انا كده كده هتجوز
سوميه/بركه اللي هتاخدك مني
محمود /شكرا يا بنت الاصول
ثريا /بالله عليك قول ليه بلاش يجوزني
محمود /اخرسي يابت
عماد /يا راجل يا مفتري عايز تجوز
عيله صغيره
محمود/بنتي وانا حر فيها
عماد /مش بمزاجك انت هي مش عايزه
يبقي اللي تقول عليه
محمود /بس ...
عماد / انا كلامي خلص
محمود ومالو والغريبه أن عماد راح بأس
ايد ام مني
عماد /حقك عليا انا اسف ان زعلتك مني
وسابها ومشي
ثريا /معقول ده هو اي اللي حصل ده
الام دعايا لابنتي ربنا يهديك يابني كمان
وكمان وراح عماد البيت وكانت الصدمه
ان شاف .........
يتبع
روعه يا ريت متأخريش في اللي بعده
ردحذف