روايه جارتي المجنونه
الجزء التاسع
بقلم هويدا زغلول
ياسر /ممكن تهدي بس
مي /اهدي اي مرات اخوك منك لله
امل /مي انتي فاهمه غلط
مي /انتي ازاي كده
ياسر /صوتك بس مينفعش كده
مي /اي خايف من الفضيحه هو انت
لسه شوفت فضيحه
امل /قولتك مافيش حاجه بيني وبينه
انا كنت في مشكله
مي /اي وجاي شقتك علشان يحلها ليكي
ياسر /طيب تعالي بينا بس وانا هفهمك
مي /اوعي سيب ايدي وموبيل امل
رن كانت حماتها
امل /الو ايوه يا ماما اي معقول اوعي
كده من وشي وراحت الفيلا وكان الكل
في اوضه امل
امل / حاتم حبيبي قوم رد عليا
والنبي مينفعش كده قوم كلمني
الام/اي القرف ده
امل /معرفش حاتم انتو واقفين
تتفرجوا حد يطلب إسعاف بسرعه
وفعلا الإسعاف جت بس كان حاتم مات
امل /لاااااا جوزي حبيبي قوم والنبي متعملش فيا كده هتسبني لمين يا حاتم
الام/ابني حبيبي وكان حاتم مات بسبب
جرعه مخدرات كبيره وفي الفيلا
امل /اه ماما انا تعبانه اوي
الام/اطلعي ارتاحي في اوضتك
امل /حد يسندني لحد فوق وقامت راحت واقعه عالارض وجابوا ليها
الدكتور كشف عليها
امل /اه تعبانه اوي
الام /مالها يا دكتور
دكتور /هنعمل تحليل ونتأكد
امل /نتاكد من اي
دكتور /من الحمل
امل /حمل معقول ياقلبي اللي وجعني
معقول ده كان حاتم الله يرحمه نفسه
يكون اب
ابراهيم /حمل اي احنا عارفين أن حاتم
كان عندو مشكله في الحمل
امل /قدر ربنا هتقدر تقولوا لا عايز
حاتم يكون وسطنا حتي لو مش موجود
ابنه هيكون موجود
الام /انا مش عايزكي تعملي مجهود
مي /عايزك يا ياسر
ياسر /حاضر هنزل الدكتور بس وفعلا
طلع ودخل اوضته
مي /ابنك صح
ياسر /قصدك اي مش فاهم
مي /امل حامل منك صح
ياسر /انتي اتجننتي صح قولتك
مافيش حاجه حصلت بيني وبينها
مي /مش مصدقاك يا ياسر
ياسر /مش ارجوكي اه هي كانت بتحاول
تعمل معايا علاقه بس انا كنت رافض
مي /احلف علي مصحف ربنا
ياسر /قد كده الثقه بنا معدومه
مي /عينك مش راضيه تيجي في عيني
وانا مش مصدقاك
ياسر /حاتم مكنش ليه في المخدرات وانا واثق أن هي السبب في موته
مي /بتهرب ليه من كلامي معاك
ياسر /ارجوكي انا ندمان علي اللي عملته
بس قولت ليكي والله ما حصل حاجه
بيني وبينها صدقني بقي وفي نص
الليل لما الكل نام دخل ل امل
امل /مين ياسر
ياسر /مش هخليكي تكلمي لعبتك
امل /لعبه اي الحمد لله أن ده حصل
علشان اعرف قد اي انت واطي
ياسر /هفضحك يا امل
امل /واسمك في العيله هتعمل فيه
اي معقول يعني هضحي بكل حاجه
هو انت فاكر أن اخواتك لو عرفوا أن
انا حامل منك هيسكتوا خلي لساني في
بوقي احسن يا ياسر وعيش وسبني اعيش واربي ابني
ياسر /ازاي مكنتش عارف انك حيه كده
امل /وانت اي ملاك انت اول ما شوفت
مني ضحكه نسيت اخوك ومراتك
وجيت جري اترميت في حضني
ياسر /لو علي موتي يا امل مش هخليكي
تكلمي لعبتك دي
امل /حرام عليك يا ياسر الحقوني والنبي ابعد عني مش كده والكل دخل
الام /اي فيه اي
امل /عايز يموت ابني اللي في
بطني علشان ياخد الفلوس منك لله
هتروح من ربنا فين
الام /انت اي اللي جابك هنا
ياسر /انتي اكيد مجنونه
الام/رد عليا انت اي اللي جابك هنا
ياسر /اوعي يا ماما سيبي هدومي
الام /مش كفايه كنت واخد فلوس
اخوك وهو عايش عايز تموت ابنه
امل /انا جسمي بيترعش اوي
الام /اطمني يا حبيبتي تعالي في
حضني
مي /انا رايحه عند ماما
ياسر /مي ارجوكي خليكي
مي /سيب ايدي يا ياسر ارجوك كفايه
فضايح لحد كده
الام /انا مش مصدقه اللي حصل
امل /الله يرحمك يا حاتم مكنتش
عارفه أن انا هتبهدل كده بعد موتك
الام /محدش هيقدر يجي جمبك وتاني
يوم كانت امل بتتكلم في التليفون
امل /ازيك يا ابراهيم
ابراهيم /مين معايا
امل /انا امل يا واد جارتك في بيت النصريه
ابراهيم /ياه انتي ليه عايشه يابت
امل /اه ولسه فاكره رقمك عايزه اشوفك
ابراهيم /وجوزك
امل /الله يرحمه بقي
ابراهيم /شكلك حنيتي يابت
امل /بقولك اي انا عايزه مصلحه وهتاخد
فلوسها وخلصنا
ابراهيم /لا بقولك اي كلام التلفون مش هينفع انا لازم اشوفك
وفعلا راحت قبلته
امل /ها قولت اي
ابراهيم /مش فاهم كلامك معقول يعني
انتي حامل من اخو جوزك
امل /غلطه والله يا ابراهيم بس الحمد
لله ربنا رايد يحصل علشان يكون ليا
ميراث في ورث جوزي
ابراهيم /انا مش عارف اصدق
امل /انا عايزه مكان اعيش فيه
لحد ما اولد بس علشان اخاف
حد يعمل فيا حاجه
ابراهيم /وهو انتي واثقه يعني أن اخو جوزك هيسكت علي اللي بيحصل
امل /بيخاف علي اسمه اوي وصعب
يقول قدام العيله أن الواد مش ابنه انما
سهل يعمل فيا حاجه
ابراهيم /تمام ماشي هشوفلك شقه وفعلا
ولدت امل وجابت مريم وخد حقها من
ميراث جوزها عن طريق المحكمه
امل /ودي الفلوس اللي قولتك عليها
ابراهيم /فلوس اي انا مش عايز فلوس
امل /امال عايز اي
ابراهيم /تتجوز يا امل
امل /شكلك اتجننت صح
ابراهيم /وليه الغلط ده بقي
امل /مكنش اتفقنا يا ابراهيم
ابراهيم /انا شلتك لحد ما بقي معاكي
فلوس كتير وجايه دلوقتي ترمي ليا
فتافيت وتمشي
امل /حقك اللي كنا متفقين عليه
ابراهيم /مكنتش عارف انك هتخدي فلوس كتير كده وانا بحبك يا امل
وبعدين لو قولتي لا انتي عارفه انا
هعمل اي كويس اوي ومش باقي علي
حاجه ورغم الفلوس الكتير اللي كانت
معاهم اشتري ابراهيم شقه في عماره طارق وبدأت امل تعمل اللي كانت بتعمله
مع حاتم عودت ابراهيم علي المخدرات
علشان يتعود عليها وتعودي مصحه او تخلص منه مكنتش عارفه أن أول حد
هيكون ماذي من الطريق ده هي وبنتها
اللي عندها 5سنين مريم وكانت صدامه
لما رجعت وشافت ابراهيم بيغتصب مريم
محستش ب نفسها الا وهي جايبه السكينه وعامله تموت فيه وبعدها طلبت البوليس وجه وتم الكشف علي الطفله
واكتشفوا فعلا أن كان بيغصتبها
يتبع
رائعة ومشوقة بالتوفيق
ردحذف