القائمة الرئيسية

الصفحات

جارتي المجنونه الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


روايه جارتي المجنونه

الفصل الثاني 

بقلم هويدا زغلول

ساره /يلا بينا يا جودي 

صاحب العماره /ادخلي شقتك يا امل 

امل/جودي هاتي حضن وبصت جودي 

لامها قالت ليها لا بس البنت سابت ايد 

مامتها وراحت حضنت امل 

امل /لما ماما تقول لا نسمع كلامها مفهوم 

جودي /بس كنت عايزه احضنك 

امل /بس كلمه ماما تتنفذ 

جودي /طيب ممكن القرد الصغير 

امل /هو اصل انا بحب اوي القرد ده 

بس مش خساره فيكي ثواني 

صاحب العماره/لا اوعي بنتك تاخدو 

ساره /انا عايزه حضرتك لازم افهم 

كل حاجه بتحصل 

صاحب العماره/هقولك بس كله الا 

القرد ده 

ساره /جيب ليكي الاحسن منه بلاش 

يا جودي 

جودي /لا عايزه هو 

امل /اتفضلي يا ستي بس خدي بالك منه 

جودي /هاتي بوسه بقي 

امل /حياتي ودخلت امل شقتها 

ساره /اتفضل 

صاحب العماره /انا اسمي طارق 

ساره /والله عارفه بس عايزه افهم 

في أي 

طارق /امل كانت عايشه هي وجوزها 

في الشقه هنا وكان معاهم بنت انا كنت 

فاكر انها بنت ابراهيم جوزها بس طلعت 

بنت امل بس كنت بشوف دائما امل رايحه الشغل وهو لا كان بينزل يجيب 

طلبات السوق ويعمل الاكل وفي يوم 

كان في زعيق في الشقه انا قولت 

واحد ومراته مليش دعوه بعد ساعه 

لقيت البوليس جه ولما طبعا نزلت 

علشان اعرف في اي بيحصل في غمارتين لقيت امل قتلت جوزها 😳😳

ساره /انت بتقول اي ازاي يعني 

 وهي هنا ازاي مش في السجن 

طارق /امل حست أن بنتها عالطول 

خايفه من جوزها ومش بتحب تقعد معاه 

وكانت دائما بتقول لامها خديني معاكي 

الشغل هي شكت أن فيه حاجه ركبت كاميره من غير ما جوزها يعرف وشافت 

جوزها وهو بيغتصب البت الصغيره وكل مره كانت السكينه بتبقي معاه وبيهددها لو قالت هيبدحها هي وامها 

ساره /وبعدين اي اللي حصل 

طارق /هي شافت اللي حصل قتلت 

جوزها وطبعا مش اتحكم عليها علشان 

كان معاها اذبات بس بعد شهر بالظبط 

البنت رمت نفسها من البلاكونه 

ساره /ما يمكن هي اللي عملت كده 

طارق /دي كان روحها فيها عمرها 

ما تعمل كده ابدا وكان القرد ده مع 

بنتها وكان في البلاكونه انا مستغرب 

انها خرجت بنتك اصلا دي كل مره 

لما عيله في العماره تطلع أو تنزل 

تقولها تعالي ومش ترضي تخرجها 

الا لما نطلب ليها البوليس 

ساره /وازاي هي مش في مستشفي 

طارق/لأنها مش مجنونه هي عاقله 

اكتر مني ومنك 

ساره /انا بجد خوفت ومش عايزه 

اقعد في العماره انا معنديش اغلي من بنتي اخاف عليها 

طارق /خليكي في حالك وهي عمرها 

ما هتقرب ليكي 

والاحسن ترجعي القرد علشان كل شويه 

هتخبط علشان تقولك عايزه اطمن عليه 

ورن تلفون ساره 

ساره /الو حضرتك وصلت طلع العفش 

وطلع العفش وفرشت الشقه وكانت جعانه جدا وجودي نامت من التعب 

وكانت حضنه القرد جامد وحاولت 

ساره تاخدوا مش قدرت والباب خبط 

فتحت ساره 

امل /بوصي بقي انا قولت انتي اكيد 

جعانه عملت ليكي محشي ريحته 

تجنن ولو مش عندك مانع اكل معاكي 

ساره بس انا كلت 

امل /بوصي بلاش كدب انتي ممكن 

تقولي مش عايزه اكل معاكي يا امل امل 

تمشي عالطول انما تقولي كلتي ده كدب 

ساره /حقيقي كلت كيكه ومش جعانه 

امل /خدت من الاكل وكلت قدمها 

بوصي الاكل يجنن يا امل تسلم ايدك 

مش وقته يا امل وساره مصدومه 

وهي عامله تكلم نفسها 

امل /انا كلت من الاكل كله علشان اكيد 

مش هاكل وهو فيه حاجه بس ياريت 

تكلي ارجوكي وكمان جودي هي فين 

ساره /نامت 

امل /صحيها تاكل ولما تخلصي هاتي 

الاطباق زي ما هي انا مش بحب 

حد يغسل أطباقي تمام تصبحي علي خير وحضنت ساره وباستها انا اسمي امل 

وانتي اسمك اي 

ساره /اسمي ساره 

امل /حلو ساره سلام 

ساره / لا دي مجنونه والله مجنونه 

وكانت جعانه جدا بس اكلها تحفه 

واقعدت كلت ونامت وتاني يوم صحيت 

علي صوت صويت في شقه امل 

جريت وفضلت تخبط عليها 

ساره /امل يا امل افتحي الباب 

طارق /فيه اي يا مدام ساره 

ساره /هي عامله تصوت ليه 

طارق /مش قولت خليكي في حالك 

ساره /افرض حصل ليها حاجه 

طارق /لو سمحت ادخلي شقتك 

وفتحت امل 

امل/انت عايز مني اي 

طارق /اوعي ايدك حد جه جمبك 

امل /انت كنت لسه عندي في الشقه 

طارق /انتي اتجننتي صح اوعي ايدك دي 

ساره /هو لسه نازل من فوق 

امل /والله العظيم كان عندي وكل 

يوم بشوفه انت بتعمل كده علشان 

اسيب الشقه بعينك يا طارق 

ساره /طيب ممكن تهدي البنت صحيت 

امل /جودي 

ساره /ماما تعالي ندخل جوا 

هي بتزعق معاكي ليه 

امل /لا والله انا مش بزعق هاتي بوسه 

جودي /لا يلا يا ماما ندخل 

يتبع 

الفصل الثالث

 

تعليقات

التنقل السريع