القائمة الرئيسية

الصفحات

جارتي المجنونه الفصل الثالث بقلم هويدا زغلول

 

روايه جارتي المجنونه

الفصل الثالث

بقلم هويدا زغلول 

ساره/مالك يا جودي خايفه ليه 

جودي /عايزه انام 

امل /انتي خايفه مني 

جودي /اه يالله يا ماما 

ساره /بعد اذنك 

طارق /عالفكره انتي لو فضلتي كده 

انا هتصل بالبوليس ويجي يخرجك من الشقه 

امل /انا مش مجنونه بقولك 

طارق /هو يعرف بقي الناي هتمشي 

من العماره بسببك 

امل /امشي من قدامي بقي ودخلت وقفلت الشقه وشافت بنتها 

امل /مريم وافقه كده ليه 

مريم/انتي عايزه جودي تدخل هنا ليه 

امل/علشان شبهك وروحها حلوه زيك 

مريم /انتي مش بتحبني 

امل /لا بحبك والله انا مليش غيرك في 

الدنيا بس انا محتاجه حد معايا 

مريم/انا مش هاجي ليكي تاني 

امل /مريم يا مريم روحتي فين ووفقت 

قدام المرايا مالك يا امل انتي لازم 

تعقلي مينفعش كده الناس بتقول عليكي 

مجنونه فيكي اي حصلك اي وكانت عامله كوبيا عصير راحت تشربها الباب 

خبط سبتها وفتحت 

امل /انا عارفه جايه تقولي اي بوصي 

انا مش هينفع اسيب العماره علشان 

انا بشوف بنتي هنا روحها معايا في 

كل مكان 

ساره /انا جايه اطمن عليكي 

امل /بجد جايه تطمني عليا تعالي 

تعالي ادخلي 

ساره /انتي كويسه 

امل /بحاول اكون كويسه تشربي عصير 

ساره /لا شكرا مش عايزه 

امل /والله انا حاجتي نظيفه والله ليه 

محدش بيحب يشرب عندي حاجه 

ساره /لا لا هاتي والله بوصي عايزكي 

تخدي الشوكليت دي وتيجي بكره 

ل جودي وقوليها ليها انك عارفه 

انها بتحبها وجبتيها ليها 

امل /انتي بتعملي معايا كده ليه 

ساره /مش فاهمه كلامك 

امل /وحده غيرك تخاف علي بنتها 

مني مش تعمل كده معايا 

ساره /حاسه انك طيبه وغلبانه ومحتاجه 

حد يكون جمبك علشان تكوني كويسه 

امل /اه اه والله كلامك صح 

ساره /انا لازم امشي علشان جودي 

مش تصحي ودخلت شقتها وشافت 

حماتها جوا 

ساره /بسم الله الرحمن الرحيم

حماتها/اي شوفتي عفريت 

ساره /لا لا بس حضرتك جيتي أمتي 

حماتها /جايه اطمن علي بنت ابني 

ساره /دلوقتي ودخلتي ازاي 

حماتها /باب الشقه كان مفتوح عايزه 

اشرب شاي 

ساره /تحت امرك حاضر ودخلت وهي مصدومه وكلمت هشام 

هشام/اي خير في أي 

ساره:انت باعت انك علشان تقعد هنا صح 

هشام :امي اي انتي بتهزري 

ساره :ايوه مامتك برا واكيد جايه 

دلوقتي علشان نبات اسيب بيتها 

علشان تيجي تقعد هنا انا تعبت نفسيا 

هشام :انا هتصل بيها اخليها تروح 

عايزه حاجه تاني سلام وعملت الشاي 

وخرجت 

ساره :الشاي يا ماما ماما انتي فين 

يوووو شكل هشام كلمها ومشيت 

واتصلت بيه 

ساره :انت قولت ليها اي 

هشام :انتي عايزه اي مشاكل وخلاص 

ساره :ليه بتقول كده انا كان قصدي 

انها مش تعيش معايا بس تمشي 

الصبح مش دلوقتي 

هشام :امي مجتش عندك اصلا 

ساره :انت بتقول اي كانت هنا والله 

واتكلمت معاها كمان 

هشام :بقولك اي يا ساره انا مش عايز 

مشاكل امي اصلا متعرفش مكان الشقه 

ساره :صح انا مقولتش ليها مكان الشقه 

امال اي اللي حصل ده انا اي اتجننت 

وفضلت نايمه في الصاله 

والباب خبط فتحت 

امل :صباح الخير انا نمت في الصاله 

من كتر التعب علشان اجي ليكي الصبح 

ساره :انتي انسانه ملكيش امان 

امل :بتقولي اي انا ليه عملت اي 

ساره :كنتي حاطه اي ليا في العصير 

امل :والله ما حطيت حاجه 

ساره :انتي كدابه العصير كان في برشام 

هلوسه صح 

امل :والله ما حصل هعمل ليكي كده 

ليه والله العظيم انا مكنتش اعرف اصلا 

انك جايه والعصير ده كان ليا انا 

ساره :امال مين اللي عمل كده 

امل :والله ما اعرف وانا عايشه لوحدي 

ساره:هو انتي فعلا شوفتي 

طارق في شقتك 

امل :عارفه انك بتقولي كدابه 

ساره :تعالي معايا 

امل :فين 

ساره :هنروح شقتك 

يتبع 

الفصل الرابع 





تعليقات

التنقل السريع