روايه زواج مع ايقاف التنفيذ
الجزء التاسع
بقلم هويدا زغلول
علي :متغيريش الموضوع
مايا :انا عايزه اعرف دلوقتي انت عرفت
منين أن خطيبي الأواني كان اسمه احمد
علي :قبل ما اجي انا الذاكره رجعت ليا
مايا :وليه معرفتش
علي :علشان اعرف اخد حقي من اللي
راماني في البحر
مايا وهنت عليك يا علي انا كانت امك
عايزه تجوزني اخوك افرض كان ده حصل كنت هعمل اي
علي :اكيد عارف ان مكنش ينفع يحصل
وانتي حامل وكنت هرجع قبل ما يحصل
كده رضي علي سؤالي بقي بتكلمي احمد
ليه وحتي بعد ما عرفتي أن انا عايش
مايا :دماغك متروحش لبعيد انا انك قالت ليا امشي من هنا وانا قولت ليها
مش هيحصل ده وعرضت عليا أن اتجوز
اخوك وبرضه رفد كل اللي حصل أن انا
حاولت اخد حقي من احمد ومي واكيد
زي ما انت فاكر كل حاجه فاكر شكل مي
وهي كانت هنا انهارده وانا برجوعك ليا
فكرت أن اصلح كل شي وزي ما عملت
مع مي وأحمد عملت بين مجدي وشروق
وروحت جبت شروق كمان البيت هنا
علشان قولت خلاص مش عايزه حاجه
من الدنيا طلما انت رجعت ليا وبقيت
في حضني
علي :انتي بتحبني يا مايا
مايا :وهو ده سؤال يتسال برضه ايوه
طبعا وفرحانه جدا انك رجعت بس
كنت هفرح اكتر أن لو رجعت من اول
ما رجعت ليك الذاكره
علي :انا حبيت سميره
مايا :انت بتقول اي معلش
علي :غصب عني حبيت سميره
حبيت فيها حبها ليا وعطفها عليها قلبها
الابيض وكنت هتجوزها لولا أن في
ناس عرفتي واخوها عرف
مايا:شيل ايدك لو سمحت من عليا
علي :غصب عني يا مايا
مايا :هو اي اللي غصب عنك ومراتك
وابنك اللي في بطني
علي :برضه كنت هرجع
مايا :ترجع فين بقي يا علي هو لو كنت
اتجوزت ولقيت وحده تملأ حياتك كنت هترجع تاني
علي :انتي ليه حبتني
مايا:من كتر حبك ليا
علي :وده اللي حصل معايا برضه حبيتها
من حبها ليا
مايا:طلقني يا علي
علي :انتي بتقولي اي مش فاهم
مايا :خلصت انا مش هكمل معاك بعد
اللي سمعته ده
علي :اعقلي يا مايا
مايا :انا ماشيه ويوم ما تكلمني تقولي أن
احنا رايحين عند المأذون وخدت
هدومها وخرجت
شروق :مايا انا مش عارفه اشكرك ازاي
مايا :نورتي بيتك
شروق :اي الشنطه دي
مايا :انا خلاص هسيب علي
شروق :نعم انتي بتقولي اي
مايا :اوعي سبيني
شروق :ازاي عايزه تسيبي وهو في الحاله
مايا: ههههههههه حاله البيه فاكر كل حاجه
شروق :انتي بتقولي اي
مايا :اوعي سبيني
شروق :انتي عارفه الساعه كام تعالي
نامي عندي والصبح امشي
مايا :لا
شروق :والله ما هتقولي كلمه تاني
تعالي ودخلت مايا اوضه الاطفال وخرجت شروق وراحت شقتها
شروق :مساء الخير يا علي
علي :في حاجه
شروق :انت عملت اي
علي :معلمتش اي حاجه انا مش عارف
اعمل حاجه
شروق:مراتك لو ومشيت من هنا
مش هتعرف تعوضها
علي :بعد اللي عملته فيكي بتقولي
كده يا شروق
شروق :كيد سلايف زي ما عملت معاها
انا اللي روحت وقولت لامك اللي سمعته
في المطبخ وكنت بحاول امشيها من هنا
بس هي بنت اصول والله كفايه انها
فضلت موجوده وقالت هعيش اربي
ابني ومش عايزه حاجه تانيه من الدنيا
وهي لسه عروسه
علي :مبقاش في حل مشيت
شروق :لا هي عندي
علي :ازاي
شروق :انا شوفتها وخدتها عندي
علي :طيب الصبح ادخلها
شروق :لا دلوقتي يلا وفعلا دخل
مايا :انت جيت هنا ليه
علي :انا اسف وبحبك والله
مايا:انا مش عايز اسمع كلام تاني
علي :ارجوكي سامحني حقك عليا
انا فعلا غلط ونبدأ صفحه جديده
انا وانتي وننسي اي غلط حصل
منك او مني
مايا :انت عارف كنت عايز تعمل اي
علي : ارجوكي سامحني بقي وانسي
مايا :مين اللي عمل فيك كده
علي : محمد صاحبي والحمد لله خد
جزائه
مايا :مش فاهمه
علي :مات الاسبوع اللي فات
مايا :وانت عرفت منين اوعي تكون انت
علي :لا مش انا ولا سلط حد عليه بس
عرفت أنه مات
مايا:ماشي يا علي
مجدي :اي ده مش دي اوضتنا برضه
علي :عايز اي
مجدي :مياه من التلاجه
علي :قولتك كذه مره وسع المطبخ من المنور مش راضي
مجدي :يابني بقي منا قولت ليك ...
اي ده هو اي اللي حصل انت عرفت
منين الموضوع ده مش انت فاقد الذاكره
علي :لا بقولك اي الصبح نتكلم يلا بينا
مايا :ماشي
علي : وخدا طقمين وسيباه هدومك كلها
جوا
شروق :ربنا يسعدكم
مجدي :هو في أي
شروق :تعالي وانا اقولك
مجدي :شروق حقك عليا
شروق :مافيش حاجه خلاص والله
وتاني يوم في بيت مي
طارق :مالك يا مي
مي 'ابدا يا بابا مافيش
طارق :امك فين
مي :في المطبخ ثواني هشوفها والباب
خبط
طارق :خليكي انتي انا هفتح
احمد :مساء الخير يا عمي
طارق :نعم عايز اي
احمد :ارجوك انا عايز اتكلم معاك شويه
طارق :اتفضل
احمد :انا جاي اطلب منك ايد مي
طارق :مش موافق
احمد :ارجوك يا عمي انا فعلا ندمان
ان انا سبتها
طارق ؛وانت ناسي انك سبتها من غير
سبب
دلال :ينهار اسود عارفه مين برا
مي :لا مين
دلال :احمد خايفه يقول لابوكي علي الموضوع ابوكي ميعرفش
مي :متخافيش ده جاي عايز يرجع
الموضوع
دلال :نعم انتي بتقولي اي
مي :مايا كلمته وقالتله انها كدابه
دلال :مايا عملت كده
مي :مايا طول عمرها كويسه واحنا
اللي غدارين ووحشين
دلال :المهم أن حب عمرك رجع
مي :مش عايزه
دلال :بتقولي اي
مي :اوعي كده وخرجت
انت جاي هنا ليه
احمد :ارجوكي اسمعني
مي :برا
طارق :مي انتي بتعملي اي
مي :لو سمحت أخرج من حياتي برا
يتبع
دي
تعليقات
إرسال تعليق