روايه زواج مع ايقاف التنفيذ
الجزء الثامن
بقلم هويدا زغلول
سميره :اصل اصل
سيد :دي اخلاقك اوعي كده
وراح قابل الناس ودخلت سميره
علي :مالك يا سميره
سميره :ابدا مافيش
علي :انا عايز اقولك حاجه بس خايف
سميره :حاجه اي
علي :كويس أن سيد جه تعالي عايزك
سميره :هقوم احضر الغدا
علي : لا اقعدي عايزك
سيد :خير في أي
علي :انا عارف انكم مش عارفين
اصلي وفصلي بس انا بجد عايز اتجوز
اختك واتمني انك مش ترفض
سيد :مينفعش
علي :والله انا حاسس ان انا انسان
كويس والله وارجوك اتعامل معايا
باللي انا فيه دلوقتي
سيد :انت متجوز يا علي
علي :علي مين وانت عرفت منين
سيد :في اتنين برا هيودنا بيتك
دلوقتي
علي :بيت اي وبتقول اي
عبدالله :علي حبيبي عامل اي
علي :هو انت تعرفني
سيد :زي ما قولت ليك هو فاقد الذكره
عبدالله :امال الانسه قالت إنه خطيبها
سيد :ملكش دعوه بالانسه ودخلت
سميره عامله تعيط
سيد :يلا علشان نروح بيتك
علي :بس اصل
عبدالله :امك هتموت من غيرك يا علي
وفي شقه مايا الباب خبط
مايا :ايه تعالي يا حبيبتي
ايه :ليه عملتي كده
مايا :عملت اي
ايه :شروق مجتش جمبك
مايا :والاذي اللي خدته منها
ايه :انتي طول عمرك غلبانه ليه تكوني
وحشه كده
مايا :الغلبان في الزمن ده لازم
يداس عليه
ايه :لا غلط كل واحد بيتعامل ب أصله
مايا : ههههههههه اصلي عمالي اي
كنت بحب واحد حب جنون وسأبني
وراك اتجوز بنت خالتي اللي كانت زي اختي ولما حبيت واحد مات واتحرمت
منه وانتي عارفه كويس اوي ان شروق
كانت عايزه تمشيني من هنا
ايه :انا حبيتك لانك طيبه وغلبانه
وعارفه انك هتصلحي نفسك
والباب خبط
مايا :مي خير
مي : ليه عملتي كده
مايا :الكاس لازم تودقي منه
مي :حرام عليكي بفضيحه
مايا:دي اقل حاجه لازم تحصل معاكي
مي :انا غلط كان عندك ٥٠٠حاجه
تعمليها الا الفضيحه
مايا:انا حبيتك زي اختي وانتي
فضلتي تلعبي عليا وعلي خطيبي
لحد ما سبنا بعض
مي :انا سري الوحيد كنتي انتي اللي عارفه
مايا :ومحدش عرفه انتو اللي خلتوني
من انسانه كويسه ل انسانه وحشه
مي:هقولك اي انتي خلاص قلبك مات
مايا :اي كلكم بقيتوا ملائكه دلوقتي
مي :لا مش ملاك بس عندي سؤال
احمد عمل كده ليه عرف بالحاجه القديمه ردي يا مايا ارجوكي يبقي عرف
والكل سمع زغاريط الام تحت
والكل جري علي تحت
الام :علي حبيبي انا كنت حاسه انك
عايش
سيد:قولت لحضرتك هو مش فاكر
اي حاجه خالص
الام :حبيبي يا بني حقك عليا لو
زعلتك والغربيه أن علي كان عينه
علي سميره مش عايز يشيل عينه
مايا :علي معقول حبيبي انت ازاي
انت عايش احمدك يارب
ايه :لا اله الا الله علي انت كنت فين
سيد :طيب نمشي احنا بقي
علي :ازاي والله ما يحصل لازم يتغدوا
ولا اي يا حاجه
الام :حاجه اه اه
مايا :علي مالك فيك اي
مجدي :هو فاقد الذاكره
مايا :حبيبي مش فاكر اي حاجه خالص
سميره :حمد لله علي سلامتك
مايا:الله يسلمك هو كان قاعد عندكم
سيد :ايوه وكنت حاسس أنه ابن ناس
مجدي:اتفضل يا استاذ سيد
سيد :اي ده مش فاهم
مجدي :دي حاجه بسيطه علشان بس كنت واخد بالك من اخويا
سيد : عيب كده ليه الغلط ده
مايا :هو انت مالك يا علي مش فرحان
سيد :مسائله وقت الدكتور قال كده
سميره :مش يلا بينا
مايا :والله ما يحصل لازم تتغدوا الاول
مجدي :هقوم اشوف الحاجه
ايه :تعالي نحضر الاكل
مايا :اكيد والكل خرج
سيد :انسي الفتره اللي فاتت مراتك باين
عليها حامل
علي :بجد انا مش عارف اشكركم ازاي
سميره :علي اي انت زي سيد بالظبط
علي :والله كانت احلي فتره في حياتي
سيد :ياريت تنساها احسن
مجدي :الاكل جاهز
علي :يلا بينا والكل خرج
مايا :هي مي فين
ايه :اكيد مشيت
مايا :اكيد مش لحقت تركب تعالي معايا
ايه :فين مينفعش نمشي
مايا :طيب خليكي هنا وانا هروح
الحقها ضروري
ايه :كنت عارفه أن اصلك كويس
وفعلا راحت ناحيه العربيات ولقت
مي عامله تعيط
مايا :انزلي
مي :عايزه مني اي
مايا :أنزلي ارجوكي تعالي
مي :مش عايزه منك حاجه
مايا :تعالي بقي مش قادره اتكلم ونزلت
واتصلت مايا ب احمد
احمد :خير عايزه اي
مايا :عامل اي
احمد :وانتي مالك يخصك في أي
مايا :احمد انا كدابه
احمد :مش فاهم يعني
مايا :مي اشرف من الشرف انا شوفت
حد بيفهم في الشغل ده كويس
وخليته يعمل الريكورد بصوت مي
احمد :معقول انتي يطلع منك كده
مايا :انا خلصت ضميري خلاص لو عايز
ترجعها برحتك المهم تكون عارف انها
كويسه وشريفه سلام
مي :انتي عارفه أن اللي كان حصلي
ده كان غصب عني
مايا :اوعدك هصلح كل شي
مي :وليه عملتي كده
مايا :علشان ده الصح مينفعش اعمل
غير كده المهم أنا هفضل ورا
احمد لاحد ما يرجعك
مي :مش عايزه
مايا :خلاص بقي انتي حره المهم
يعرف انك شريفه ومشيت مي ومايا
راحت بيت ام شروق
شروق :اي ده اي اللي جابك هنا
وعرفتي البيت منين
مايا :حقك عليا
شروق : لا والله ده من أمتي
مايا :انتي عملتي معايا مواقف رخمه برضه
شروق :وعايزه اي دلوقتي
مايا :ترجعي بيتك معايا
شروق :انهي بيت اللي ادمر
مايا : شروق بقولك اي انا سايبه
علي في البيت
شروق :علي مين
مايا :بقولك اي اخلصي وبعدين اقولك
في الطريق
شروق :علي عايش
مايا تاني قولتك يلا وهقولك في الطريق
وروحت البيت
الام :كنتي فين يا مايا اي ده مين جاب
دي هنا
شروق :انا قولتك بلاش اجي
الام:انتي يا مايا
مايا :بالله عليكي انا مصدقت أن علي
عايش
مجدي :ازاي بعد اللي عملته فيكي
مايا :ارجوك بقي مش عايزين كلام كتير
عايزين البيت يكون كله فرح وطلعت
مايا وعلي
مايا :وحشتني اوي
علي :مش عارف اقولك حاجه لان
مش فاكر حاجه
مايا :مش مهم يا حبيبي وحده وحده
هتفتكر المهم انك عايش
والساعه ٣الفجر كان علي صاحي
ومسك موبيل مايا
علي :قومي لو سمحت
مايا :اي في أي
علي :هو انتي كنتي بتتكلمي خطيبك
الأواني لحد انهارده حتي بعد ما عرفتي
ان انا عايش ههههههههه
مايا :وانت عرفت منين أن احمد ده كان
خطيبي
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق