القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه الحب المستحيل الجزء الخامس بقلم هويدا زغلول


 روايه الحب المستحيل

الحلقه الخامسه

بقلم هويدا زغلول

مراد بعد ما حصل بينه وبين ايه حاجه فضل بتكلم بصوت عالي :ليه كده ازاي انا اعمل كده

ايه :علشان بتحبني

مراد :استغفر الله العلي العظيم

ايه :في اي انا عارفه انك مش مرتاح مع خالتو وعارفه انك بتحبني وعايزني انا

مراد:اخرجي برا يا ايه لو سمحت

ايه :هخرج بس عايزه اقولك حاجه  انا مش بقيت بنت يعني مش هينفع أفضل كده وبعدين انا زهقان من خالتو ومش بتحبها يبقي المفروض تعمل اللي يريحك انت

مراد : ايه قومي غيري هدومك واطلعي برا

ايه :حاضر وخرجت فعلا وجت نجاد من برا

نجاد :اي ده هو انت صاحي

مراد :ايوه صاحي تعالي

نجاد :ده انا مكنتش عايزه اعمل دوشه علشان متصحاش

مراد : ماما معاكي

نجاد :ايو برا هتفطر

مراد :لا مليش نفس أما هنزل شويه اروح لخويا شعبان

نجاد :ليه دلوقتي

مراد :مخنوق شويه وعايز افك

نجاد :سلامتك مانت كنت كويس

مراد : انا بخير اطمني عليا

نجاد :تمام يا حبيبي ربنا معاك

مراد : تسلمي يا قلبي وفعلا قام وخرج

ايه :رايح فين يا بابا

مراد :نازل شويه

ايه :طيب انا عندي درس الساعه ٣استني خدني معاك

مراد :الساعه لسه اتنين الا ١٠هتنزلي بدري ليه

ايه :عقبال ما اللبس

الجده :لا لسه بدري مافيش نزول دلوقتي

ايه :يووووو ودخلت الأوضه

الجده :انزل يا حبيبي سيبك من دلع البنات ده

مراد :انا نازل عايزين حاجه

نجاد :عايزك كويس

ونزل مراد وراح عند اخو شعبان وفضل يلعب مع عياله

ومراد نسي الدنيا وما فيها قدامهم

شعبان : بس يا بنتي انزلي من علي عمك

مراد :سيبهم

شعبان :ادخلوا جوا ياالله عايزه اتكلم مع عمكم شويه

ودخلوا أولاده جوا

مراد :خير كلامك يقلق

شعبان :ليه بتقول كده

مراد :اصل اكيد عايزني في موضوع مهم اوي

شعبان :صعبان عليا العمر اللي عدا منك ده

مراد : دي حاج بتاعت ربنا

شعبان :ونعم بالله بس لازم يا حبيبي تجري وتكشف ودلوقتي في عمليات وحاجات تانيه الموضوع بقي سهل

مراد :يااااه بعد العمر ده

شعبان انت لسه صغير عمر ايه اللي انت بتتكلم عن

مراد: سيبها على الله واللي ربنا عايزه هيكو

شعبان : ونعمه بالله يا حبيب

مراد : انا هامشي انا بقى عايز حاج

شعبان : مش عايز كلامي يكون زعل

مراد ابدا ابدا خالص ما فيش اي ساعه مع السلام

شعبان : الله يسلمك يا حبيب

ومشي وخرجت شروق مرات شعبان وهي مخنوقه

شروق : هو انت اتجننت يا راجل انت عايزه اخوك يخل

شعبان : طبعا عايزه يخلف تتكلمي في ايه انا هاموت واشوفله عيل

شروق : انت فاهم لما اخوك يخلف كده ابنه هيورث فيه

شعبان :انتي اتجننتي يا وليه وانتي مالك ومال الكلام د

شروق :لا مالي ومال عيالي مهو لو مرات اخوك فضلت زي الأرض البور احنا اللي هنورث ودخل مراد 😧😧😧

معلش الباب مكان مفتوح وانا نسيت موبلي بس عندي كلمه ليكي يا شروق في القبر مش بناخد حاجه معانا كله بيروح في الدنيا د

شعبان :اسمع بس يا مراد

مراد :معلش انا عايز امشي ومشي مراد وهو مخنوق ومقرر أنه هيتجوز نجاد لو كان العيب مني كانت زمانها اتجوزت لا انا هتجوز بس مش ايه انا عمري ما هعمل فيها كده بس ازاي البنت خلاص مش بقت بت معقول هسيبها لا تعمل عمليه إنما أنا مش هتجوزها وروح وفضل ينده علي نجاد

مراد :نجاد يا نجاد انتي فين

ايه :نزلت هي وتيته

مراد :راحت فين

ايه :معرفش المهم تعالي عايزه اوريك حاجه

ودخل الاوضه ولقاها عامله ورد عالسرير واسم مراد

مراد :انتي اتجننتي صح اي ده

ايه :بحبك

مراد :مش هينفع انتي لازم تعملي عمليه ونصلح الغلطه دي

ايه :يعني اي عايز تبعد عني بعد ما حبيتك

مراد :حبيتي اي يا مجنونه انتي انا في مقام ابوكي انا اللي ربيتك بعد ما ابوكي مات

ايه:وانا بحبك وعمري ما اعتبرت في يوم انك ابويا انت متعرفش لما بشوفك مع خالتي بولع ازاي وبعدين خالتي مش بتخلف انت مش عايز تكون اب ووقعت الروب من عليها

مراد :وهو بيترعش ايه انتي لازم تمشي من هنا وجودك في البيت بقي خطر

ايه : معقول الكلام ده من قلبك ماشي اخرج علشان هلبس وهمشي  دلوقتي

مراد خرج ورجع دخل تاني الاوضه وقفل الباب

ايه :احنا لازم نتجوز

مراد :هيحصل هظبت اومري وهنمشي من هنا

وجت نجاد

نجاد :ايه يا ايه انتي فين

مراد :ينهار اسود

ايه :ماما اعمل اي

مراد :استخبي تحت السرير وخرجت ايه

ايه :نعم يا ماما

الجده :مالك يا بت عامله كده ليه

ايه :كنت نايمه

نجاد :بابا جه

ايه :لا معرفش انا كنت نايمه

نجاد :ماشي انا دخله اوضتي

والجده :وانا هقوم الحمام اي ده مش ده موبيل مراد

نجاد :اه معقول جه ونزل

ايه :اي ده جه وانا محستش بيه

نجاد :ربنا يستر معقول جه ونزل

الجده :انا عايزه ادخل الحمام ودخلت وخرج مراد ورن الجرس فتحت ايه

ايه :كنت فين يا بابا

مراد :نزلت اشوف حاجه تحت

نجاد :كده يا حبيبي تقلقني عليك

مراد :انا بخير بس عايزك جوا

نجاد :تمام ماشي ودخل وحاول يقولها معرفش وعدا شهرين ومافيش جديد

وراحت ايه ليه الشغل

مراد :اي اللي جابك هنا

ايه :انا حامل ولازم تتصرف في الموضوع د

مراد :معقول انا هبقي اب

ايه: وهتعمل اي

مراد :هي فيها كلام انا هطلق نجاد

ايه :بجد هتعمل كده

مراد :يلا بينا وروح

نجاد :حبيبي اي بدري عن معادك انا بحضر غداء و نصف ساعه والاكل يبقى جاه

مراد : طالق يا نجا

نجاد : هو انت انت قلت اي

الام: ليه كده يا ابني هو حصل منها اي

مراد :انا عايز ابقي اب ومراتي مش هتنفع تبقى عايشه مع نجا

نجاد : هههههههههههه انت بت طلقني عشان تخل

الام : لا اسمع هنا بقى اسمع كلامي كده كوي

نجاد :ماما خلاص يا ماما موضوع انت مين عشان اقدم هدومي ونمشي وانا مش زعلانه على فكره بجد انا فرحان مبسوطه قوي يلا يا ايه خشي لم هدوم

ايه :لا يا خالتي  ما هو انا العروسه الجديد

نجاد :انهارت من العياط انتي بتقولي اي الله يخرب بيتك انتي اي هتتجوزي ابوكي

مراد :لا هي مش بنتي

نجاد :تعالي هنا

ايه :الحقني يا مراد

مراد : امشي اطلعي برا ونزل فيها ضرب وخرجت هي وامها وراحت بيت ام مراد

وقالت علي اللي حصل

شعبان :هو اتجنن ده ولا اي

نجاد :انا هروح اعمل فيه محضر

شعبان :طيب اهدي بس انا هروح واتكلم معاه اقسم بالله انا طلقت مراتي علشانه

الام :ينهارك اسود طلقت شروق

شعبان :بنت كلب وكانت لازم تطلق وراحت فعلا نجاد تعمل محضر وقبلت هناك الممرضه اللي كانت مع اخت نجاد في الولاده والغريبه أنها كانت لسه فاكره نجاد

الممرضه :ازيك عامله اي

نجاد هو حضرتك تعرفين

الممرضه : معقول احد ينسى غلطه عمره الوحيد

نجاد : غلطه عمره مش فاهمه انت بتتكلمي عن اي

الممرضه : انا هقولك وابرا ضميري بس نتكلم برا

نجاد : ماشي هخلص المحضر اللي بعمله ونمشي سوا ودخلت وعملت محضر بالضرب اللي ضربه ليها مراد وخرجت ونزلت مع الممرضه

نجاد : مين انت بقى هو في ايه و غلطت ايه

الممرضه :فاكره يوم ما كانت اختك بتولد في المستشفي

نجاد :انتي الممرضه صح

الممرضه :ايوه اللي بعت ضميري وخد ابن اختك بعد ما ماتت واديكتم بنت مكانه 🙀🙀🙀🙀

يتبع    

الحلقه السادسه


تعليقات

التنقل السريع