الحب المستحيل
الجزء التاسع
بقلم هويدا زغلول
ايه:ايوه يعني عايز اي ومين انت اصلا
مازن :ده موضوع كبير المهم انتي صحتك كويسه دلوقتي
ايه :الحمد لله علي كل حال
مازن : الدكتور قال إن انتي تقدري تخرجي
ايه :هروح فين لنا دمرت نفسي خلاص وبدأت تعيط
مازن :هتروحي بيتك عن مامتك
ايه:ماما مين انا ماما ميته ارجوك لوسمحت سبني في حالي
مازن :هفهمك كل حاجه بس قومي ودخل شعبان
ايه :عمو شعبان
شعبان :قومي يالله علشان نمشي
ايه :هو انت هتصالحني علي خالتو
شعبان :مهي مش خالتو قومي بس وقامت لبست وراحوا قعدوا في كافيه
ايه :يعني اي يا نجاد مش خالتي
شعبان :والحمد لله انها مش خالتك علشان الصدمه اللي عملتيها تكون اخف من انك تكوني بنت اختها
ايه. انا غلطت والله وعايزه اصلح غلطتي
شروق :مش كل الغلط اللي ينفع يتصلح انتي عملتي مصيبه كبيره
ايه :وندمت بعد ما ضيعت نفسي
مازن :انتي ضيعتي نفسك وانتي غلطانه بس ضيعتها هي كمان. كان ذنبها الوحيد أنها ربتك زي بنتها
ايه :انا عايزه اموت والله نفسي اموت انا مش عارفه ازاي عملت حاجه زي كده
شروق :المهم هنعمل اي دلوقتي
شعبان :مش عارف انا بشوف مراد بيموت من غير مراته ومش عارف أجل الموضوع الاول كان بالنسبه ليا اني نفسي اقتل مراد بسبب اللي عمله دلوقتي بجد صعبان عليا اوي
ايه :طيب ممكن انا احب الموضوع
مازن. انتي لا انتي احنا عايزين نصلح الموضوع وبوجودك انتي الموضوع عمره ما هيتصلح
ايه :طيب انا هعمل اي دلوقتي هروح فين
مازن :هتروحي بيتك عند ماما وهتتربي من اول وجديد
لانك بجد كنتي ماشيه علي حل شعرك
ايه :فضلت تعيط وروحت البيت مع مازن
بقلم دودااحوده
الام :انت جيت يا حبيبي
مازن :ايوه يا ماما
الام :مين اللي معاك دي
مازن :ايه اللي كانت عند مدام نجاد
الام :اه مش فاهمه وجايه هنا ليه
مازن :اي يا ماما بيتها ولازم تعيش فيه
الام 'لا مش بيتها وانت مش هتبعد عن حضني
مازن : مين قالك اني هعمل كده بس انا معاكي ومقدرش اعيش من غيرك
الام :يعني هما بعتوها ومش هيفكروا يخدوك
مازن:هو انا عيل يا ماما أنا مش هسيبك انتي عمري وراحت ايه تحضن امها مكنتش حاسه بالراحه اللي كانت بتحسها وهي في حضن نجاد كانت فعلا حاسه أن نجاد امها حاسه بحنانها
ايه :ازاي اعمل كده انا ماما نجاد كانت بتحبني اوي ازاي اسيب حضنها لو يوم واحد
وبدأت ايه تعيش في بيت أن مازن ومازن علمها الأدب بجد مبقاش في دلع ولا الكلام الفراغ اللي كانت بتعمله
مازن :انا خارج يا ماما عايزه حاجه
الام. رايح فين يا حبيبي انت لسه راجع من الشغل
مازن :نازل شويه مع اصاحبي
الام :ربنا يقويك يا حبيبي
وخرج مازن وخرجت ايه ورا
ايه :مازن يا مازن عايزك
مازن :انتي خارجه كده في الشارع حطي الطرحه علي راسك
ايه :حاضر انا بجد متشكره ليك انك مقولتش لماما علي اللي حصل
مازن :انا بحب الست دي لدرجه اني مش حابب اوجع قلبها اي ينعم هي مش ربتك بس برضه انتي طلعتي في الاخر بنتها وادخلي جوا بقي
وراح مازن عند نجاد
بقلم دودااحوده
نجاد :حبيبي تعالي يا ماما تعالي مازن هنا
الام :مازن تعالي يا حبيبي
مازن:مساء الخير
نجاد : كويس انك عرفت البيت
مازن :اه الطريق سهل الحمد لله
نجاد :حبيبي مش ناوي بقي تيجي تعيش معانا
مازن :تاني يا خالتو انا قولت ليكي مقدرش اسيب ماما بجد هي تموت من غيري
نجاد :واحنا ذنبنا اي يا حبيبي
مازن :مانا هاجي اشوفكم كل شويه
الام :طيب هقولك فكره حلوه امك ليها شقه هنا كنت ناويه اجوز اللي ما تتسمي فيها هات امك وتعالي عيش معانا
نجاد :والله فكره اعمل كده يا حبيبي. واهو يبقي في راجل معانا
مازن هشوف حاضر انا جاي اشوفكم دلوقتي المهم عايزك يا خالتو
نجاد :انا اللي عايزك يا نن عين خالتك
مازن :تحت امرك اتفضلي
نجاد :استني دقيقه واحده وقامت دخلت الاوضه
الام :وانا هقوم احضر ليك الاكل
مازن مسك الموبيل
مازن :الو ايوه يا عم شعبان انا مش عايز اتكلم في اي حاجه يا ياريت لو انت قريب من هنا تيجي ونتكلم معها سوا
شعبان : طيب اتكلم في اي حاجه عقبال ما اجي لك
وخرجت نجاد بشنطه فيها فلوس
مازن : ايه ده يا خالتو بتاعه الفلوس دي
نجاد : فلوسك يا حبيبي دي كانت امك سايباه هنا مع جدتك وكنت ناويه اديها ......لها الله يسامحها بقي بس الفلوس دي بتاعتك انت دلوقتي
مازن :انتي ليه مش عايزه تسامحي يا خالتي.
نجاد :اسامح اه معلش اصله داس علي رجلي وهو معدي ده حصل بينه وبين اللي كنت فكراها بنتي علاقه فاهم يعني اي .
مازن :وندموا
نجاد :تمام تعالي اشيل قلبك من مكانه واقولك انا ندمت واقولك ازاي انت مش عايز تسامحني ماترد
مازن :اهدي يا خالتو انا مش عايزك متعصبه
نجاد :انا بحبه وبموت فيه وعشت حياتي من غير اطفال عالشانه عمري ما فكرت اقوله ان العيب منه جه في وشي وقالي انتي طالق لاني هتجوز بنتك اللي ربيتيها وضيعتي عمرك عليها وجاي انت علشان لقوه أن الطريق مسدود تقولي سامحي اسامح ازاي وعيطت بطريقه هستيريا
مازن:خدها في حضنه طيب اهدي يا ماما
نجاد :ماما انت قولت ماما
مازن :هو انا اطول يبقي عندي ام عظيمه زيك انتي بجد مافيش منك اليومين دول ربنا يخليكي ليا
نجاد :لو بتحبني متجبش سيره الموضوع ده
مازن :حاضر والله ما هجيب سيرته تاني وفضل حضنها وتغدا معاها وجه شعبان قالو متتكلمش في حاجه دلوقتي معاها وهو نازل
نجاد :هتيجي أمتي علشان اروق الشقه
مازن :يومين واقولك حاضر ونزل وراح لامه
الام :فينك يا حبيبي انا هموت من الجوع
مازن :بعد الشر عنك ثواني والأكل يكون جاهز
الام :,ادخل انت غير هدومك عقبال ما اناماحط الاكل
مازن :خليكي علشان رجلك يا حبيبتي وقام حط الاكل وعمل الشاي
الام :قول يا مازن
مازن :اقول اي
الام :عيب يا واد ده انا حفظاك قول عايز اي
مازن :انا روحت عند خالتي
الام :واجب يا حبيبي تروح تشوفهم
مازن : وعايزني اروح اقعد معاهم انا وانتي واخواتي في شقه أمي
الام :مليش شقق هناك يا حبيبي
مازن :اقصد امي التانيه
الام :انت عايز تروح روح انا مش هسيب بيتي
مازن :لو بتحبني هتيجي معايا
الام :انا عارفه انك ناوي تضيع من ايدي
مازن :اقسم بالله ابدا انا عمري ما هعيش في مكان متكونيش انتي فيه
الام :اروح هناك ازاي بس
مازن :هما محتاجني جنبهم وانتي كمان خليني معاكم انتو الاتنين
الام :طيب سبني افكر
مازن :طيب هدخل انا انام بقي تصبحي علي خير ودخل
ايه :مازن انت بتقول اي انت عايزني اروح اعيش تاني مع نجاد ازاي
مازن :,ضربها بالقلم القلم ده علشان انك تقفي تسمعي احنا بنقول اي وضربها تاني والقلم ده علشان تقولي علي امك نجاد كده
ايه :مقصدتش والله
مازن : ادخلي نامي مش عايز اسمع صوتك ودخلت نامت فعلا وبعدها بيومين خدوا العفش وراحوا بيت نجاد
نجاد :منورين تعالي يا حاجه .
ام مازن :بنورك يا حبيبتي ودخلوا وانصدمت نجاد اول ما شافت ايه
نجاد :اي اللي جاب الزفته دي هنا
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك اخر جزء بليل
تعليقات
إرسال تعليق