القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه الحب المستحيل الحلقه الرابعه بقلم هويدا زغلول



 روايه الحب المستحيل

الحلقه الرابعه 

بقلم هويدا زغلول

سميره :هه هي قالت لحضرتك اني هقبلها 

الام:اوعي كده يا نجاد تعالي يا حبيبتي 

سميره :نعم يا طنط 

الام :هي مش كلمتك في الموبيل والمفروض انكم كنتوا هتتقبلوا قولي الحقيقه 

سميره :بصراحه لا محصلش 

نجاد :امال راحت فين 

الام:خليكي مدلعها لحد ما هتخسريها 

نجاد :بنتي تبقي في حضني وقولي اللي انتي عايزه يوووو مش راضيه ترد عليا يا ماما 

سميره :طيب انا ماشيه عايزه حاجه 

الام:اوعي لو كلمتك تقولي أنك جيتي هنا 

سميره :حاضر حاضر سلام ونزلت وفضلت تتصل ب ايه مش بترد عليها 

وفي بيت مراد 

              #بقلم دوداا حوده#

مراد :قام بسرعه وفضل يقول لها انت تمام كل حاجه زي ما هي

ايه :انا مش عارفه انت خائف كده ليه انت بتحبني وانا بحبك ايه بقى اللي بعدنا عن بعض

مراد؛يا ايه امشي من هنا مش عايزه اتكلم دلوقتي في اي حاجه

ايه :مش هعرف اتكلم معك الا دلوقت لازم اعرف انت ليه بتبعد عني وانت بتحبني ايه مش عايز تكون ابو يكون عندك اولاد

مراد : كنت بنتي لحد ما شيطان لاعب بيا

ايه : ده مش الشيطان انا باحبك ومش هاسيبك

مراد : ما ينفعش يا ايه قلت لك كم مره ما ينفعش

ايه : عايزه افهم ايه الصعب عشان نجاد خالتي ولا عشان انت مش عايز يكون في ما بيني وما بينك اي حاجه

مراد :يا بنتي افهمي انا اللي مربيكي ازاي تبقى امراتي احنا كده هاروح في داهيه يا ايه لو سمحت امشي من هنا ما ينفعش تبقى موجوده هنا دلوقتي

ايه :حاجه في الحب اسمها مستحيل الحاجه الوحيده اللي مستحيله ان انا اسيبك تروح من ايدي و عمرها ما هتحصل انا بحبك يا مراد ومش قادره استغنى عنك ارجوك حس بيا بقى

مراد ؛دلوقتي وبعدين هنتكلم بس امشي ارجوك دلوقت يا ايه انا تعبان جدا الله يخليكي امشي من هنا 

ايه : ماشي يا مراد همشي حاضر وراحت بسته في خده ومشيت روحت واول ما وصلت البيت 

ايه :مساء الخير يا ماما 

نجاد :مساء الخير سميره عامله اي 

ايه :انا مش قبلت سميره بصراحه انا قولتك كده علشان تخلني انزل من البيت 

الام :والهانم كانت فين بقي 

ايه :كنت عند بابا 

نجاد : انتي اي اللي يخليكي تروحي عنده 

ايه :ماما بابا بيحبك ومتخليش الشيطان يدخل بينكم 

نجاد:انت مالكيش دعوه بالموضوع ده مفهوم مش عايزه تدخلي نفسك في اي حاجه هو انت غلطانه انك رحتي رحتي قلت له ايه بقى ان شاء الله

ايه :ما قلتش حاجه يا ماما بس انت بتحبي بابا ما تخليش حاجه تبعدكم عن بعض وشيطان يفرق ما بينك وما بينه انا عايزه ارجع بيتي انا اخذت على بيتي ومش عارفه انام هنا

نجاد :انت شفت تتكلم معي باسلوب عامل ازاي ده واحد بيحب واحده وبعدين قلت لك كم مره ما تدخليش في الموضوع ده اتفضلي يلا خش على اوضتك 

ايه :انا ما بقاش يا صغيره يا ماما مفروض لما الاقي مشكله ما بينك وما بين بابا دخل فيها

الام: طيب ادخلي جوه دلوقت يا ايه لو سمحتي 

نجاد : عجبك يا ماما اللي هي عملته ده

الام :انا بجد مش فاهمه حاجه انتي عمرك ما عملتيها وسبتي بيتك ازاي تعملي كده دلوقتي والباب خبط وراحت فتحت نجاد لقت مراد 

مراد : مساء الخير

نجاد :مساء الخير اتفضل ودخلت اوضه ايه 

الام :تعالي يابني 

مراد :ازيك يا ماما عامله اي 

الام :بخير يا حبيبي 

مراد :والله يا ماما أنا جاي اعتزر لنجاد علي اللي حصل مني 

الام:بوص يا بني انت اكتر من ابني والله اللي مسافر ومش بيسال عني بحبك زي ما تكون ابني بالظبط اول مره بنتي تيجي غضبانه عندي ودي كبيره اوي مش عالشان هي بنتي لا علشان ابني ميعملش كده 

مراد :حقك عليا والله يا ماما مش هتكرر

الام :عارفه يا نجاد نجاد تعالي اقولك 

نجاد :نعم يا ماما 

الام :كلمي جوزك يا حبيبتي 

نجاد :ماما لوسمحت 

مراد :حقك عليا يا نوجا انا اسف والله 

نجاد :ينفع الطريقه اللي كلمتني بيها دي 

مراد :لا والله اخر مره وعمرها ما هتحصل تاني 

الام:ادخلي حضري الغدا 

وفي اوضه ايه كانت وافقه تسمع الكلام وكانت فرحنا أنها هتروح بيتها وفجاه التلفون رن 

ايه :اي يابت تن تن تن في اي 

سميره :تصدقي يابت انتي معندكيش دم 

ايه :في اي كل ده علشان اتصلتي بيا وعرفتني أنك جيتي هنا وهما عرفوا اني مش معاكي 

سميره ؛والله انا غلطانه كنت خليتك تروحي وتكدبي عليهم ويضربوكي 

ايه :بعرف اخرج من كل مشكله ازاي شكرا 

المهم اقفلي بقي وبعدين نتكلم ماشي سلام وخرجت 

ايه :بابا حبيبي 

مراد :, ازيك يا ايه 

نجاد :يلا حضري هدومك علشان هنمشي بعد الغدا 

الام :لا سيبي ايه معايا اليومين دول

ايه :لسه يا تيته

الام : عايزكي يا نن عين تيته 

ايه :لا وانا مش برتاح الا في بيتي 

الام:ايه اسمعي الكلام 

ايه : ماما اتكلمي انتي 

نجاد :طيب هقولك باتي انهارده وهاتي تيته وتعالي بكره وبعد كلام كتير وفقت ايه 

وفي بيت مراد 

              #بقلم دوداا حوده#

مراد :نورتي بيتك 

نجاد :حبيبي 

مراد :لسه زعلانه مني 

نجاد :لا والله خالص 

مراد :انا بحبك اوي يا نجاد 

نجاد :والله وانا كمان انا هعمل شاي اعملك 

مراد :اه ياريت وخرج البلاكونه يشرب سيجاره وفتح الواتس 

لقاه ايه بعتا رساله ليه

ايه عارف تنام وانا مش في البيت

مراد : ازيك ياايه عامله ايه

ايه :مش عارفه اعيش من غيرك لحظه واحده حاسه ان الليل طويل قوي مش راضي يعدي و الشمس تطلع عشان اقدر اجي واشوفك

مراد : هانت احنا الفجر كلها كم ساعه و خلاص روحي نامي بقى عشان جسمك ميتعبكيش 

ايه : وحشتك

مراد : ماما داخله الاوضه انا هاقفل معك دلوقتي

وفضل يكلم نفسه واي يعني البت حلوه اوي لا لا ازاي يعني اعوذوا بالله من الشيطان الرجيم وتاني يوم 

ايه يلا يا تيتا بسرعه يا تيته بقى عايزه

الجده براحه يا بنتي اهدي وبعدين احنا لسه هاروح اقبض الاول قبل ما اطلع

ايه لا تعالى روحي خذي ماما معك انا مش قادره اروح وقف طابور طويل عريض

الجده : معقول في طريقنا هاروح نقبض وخلاص بعد كده هنروح عند ماما

ايه : انا عايزه اروح عشان ورايا مذاكره كثير ومش جايبه الكتب معي انا لازم اروح اذاكر

الجده : ماشي يلا يا ستي وقفي تاكسي يلا خليني اروح

وفي بيت مراد 

نجاد :مراد قوم بقي 

مراد :تعبان يا نجاد لو سمحت سبيني انام شويه 

نجاد : هو انت مش رايح الشغل النهارده

مراد : لا تعبان وعايز انام

نجاد : هاروح مع ماما مشوار واجي على طول

مراد خلاص ماشي لما تيجي متصحنيش انا اصحى براحتي

نجاد :تمام ماشي ونزلت 

ايه :انا طالعه بقي 

نجاد :ماتيجي معانا 

ايه :لا هطلع اذكر 

نجاد :بلاش تشغلي التلفزيون علشان بابا تعبان 

ايه تمام حاضر وطلعت لقت مراد نايم فتحت الدولاب وجابت لانجيري لبسته وبعدها صحت مراد 

مراد :اي ده 

ايه :اشششش المره دي انت بتاعي خصلت 

وفعلا حصل بينهم شي المره دي

😭😭😭😭

يتبع 

الحلقه الخامسه

تعليقات

التنقل السريع