القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه شمس غداره الفصل الاول بقلم هويدا زغلول


روايه شمس غداره الفصل الاول بقلم هويدا زغلول 

شمس غداره 

#الحلقه الأولي 
#بقلم دوداا حوده 
الام :يالله يا كوثر حطي الاكل 
عصام :كوثر اعملي ليا شاي 
كوثر :هو انت مش هتاكل 
عصام :لا مش جعان دلوقتي 
الام :مافيش الكلام ده قولنا كله هياكل 
عصام:مرات اخويا حبيبتي 
كوثر :ولا اعرفك وبعدين بقي يا عصام مش ناوي تتجوز 
عصام:انا اتجوز وحده تقولي رايح فين وجاي منين امشي 
حسين :بس برضه تلاقي وحده تسالك مالك وانت زعلان تهون عليك تعبك 
كوثر :حبيبي اقسم بالله 
حسين :تفضيلك محفظتك تقولك خد الزباله وانت نازل 
كوثر :بقي كده ماشي يا حسين 
عصام وحسين : هههههههههههه بنهزر معاكي 
كوثر :هزراكم رخم 
الام :يالله الاكل اتحط 
كوثر :ربنا ما يحرمني منك يا امي 
الام:ولا منك ربنا يعلم انك مش مرات ابني انتي بنتي والله 
عصام :اه علشان كده محدش عارف يكلمها 
الام :ولا حد يكلمها دي بنتي لما نشوف المحروسه بتاعتك لما تيجي 
عصام :هو انا هاخد اي بنت كده دي لازم تكون زي كوثر بنت حلال وتكون بتحبك يا امي والباب خبط فتحت كوثر 
كوثر :شمس تعالي يا حبيبتي 
شمس :لا معلش ماما بعتا الحاجات دي لطنط ام حسين 
الام :تعالي يا شمس 
شمس :معلش لازم اروح ومشيت 
كوثر :اي رايك يا عصام في البت شمس 
عصام :حلو المحشي 
الام :محشي في عينك 
كوثر :بنت ناس وبجد عارفين أصلها وفصلها 
عصام :مش هتجوز انا ريحوا دماغكم 
الام :دي قمر خساره فيك 
كوثر :اه والله خساره فيك 
عصام :خلاص مبروك عليك يا حسين 
حسين: بجد ياريت 
كوثر :ياريت في عينك 
عصام : هههههههههههه بقولك اي لو تعبانه مني ومن خدمتي اقوم اخد هدومي وامشي
كوثر :انا مش بهزر بجد 
عصام :عايزه اي يا كوثر 
كوثر :والله انت زي شريف اخويا ونفسي افرح بيك 
عصام :طيب نبقي نشوف الموضوع ده
كوثر :كده يا ماما نأكل ونروح نشرب الشاي معاهم انا وانتي ونشوف حد متكلم عليها ولا لا 
حسين :البس يا معلم 
عصام :اهدي يا كوثر 
كوثر :موافقه يا ماما سيبك منهم 
الام :لا بعد الاكل اي 
عصام :عين العقل يا امي اهدي انتي بقي يا كوثر 
الام :قومي دلوقتي هو انا هعرف اكل الا لما اشوف الموضوع ده 
حسين : هههههههههههه امك مستعجله هي كمان 
عصام :منك لله يا كوثر 
كوثر :حبيبي يا اخويا هههههههههههه وراحت ليهم واتكلموا في موضوع شمس وعصام وحددوا ميعاد عصام يروح فيه 
عصام :الخميس الجاي اي يا ماما بس 
الام :يا حبيبي دي خطوبه مش عايز الموضوع بعد كده ننهي 
حسين :والله انا شايف انها بنت حلال 
عصام :اه مامراتك اللي مخترها 
حسين :ولا بتكلم بجد فعلا بنت حلال وحلوه مش وحشه 
عصام :بس انا معرفهاش 
كوثر :بكره تعرفها وارتاح منك بقي ومن طلباتك اللي ما بتخلصش
عصام :ماشي يا كوثر بكره هتردلك لما اتجوز جوزك عليكي
كوثر : بعينك ده بيحبني وما يقدرش يستغنى عني
الام : ربنا يخليكم لي يا ولاد ويجمعكم ما يفرقكم يا رب
عصام :يا رب يا امي ويخليكي لنا يا رب ويجي يوم الخميس وراح تقدم حسين وعصام
واتفقوا علي كل حاجه وعصام خد رقم تلفونها وبقوا يتكلموا كل يوم وفعلا حباها 
كوثر : اي مالك مبسوط ليه كده 
عصام بجد شمس دي طلعت حاجه جميله اوي
كوثر : شفت مش انا قلت لك
عصام : عندك حق يا بومه اول مره تعملي حاجه صح
كوثر : انا بومه طب والله لوريك البومه على حق 
وجه ميعاد الفرح وكان عصام جهز شقته اللي في الدور التالت واتجوز فيها 
عصام :انتي جميله اوي يا شمس 
شمس :حبيبي ربنا يخليك ليا 
عصام :بجد مكنتش عارف اني هحبك اوي كده 
شمس :بصراحه ولا انا وعدا اسبوع وطلعت الام ليهم 
الام :مبروك يا عرايس 
شمس:الله يبارك فيكي يا ماما 
الام :الغدا انهارده معانا تحت اي رايكم 
شمس :تحت امرك يا ماما طبعا 
الام: حبيبتي والله بجد معزتك من معزه اولادي بالظبط
شمس :ربنا يخليكي نزلوا فعلا يتغدوا
كوثر :منوره يا عروسه 
شمس:تحبي اساعدك 
كوثر :انهارده لاانتي عروسه بس بعد كده ايدك ب ايدي 
عصام :عايز شاي يا كوثر 
كوثر :برضه ما مراتك اهي 
عصام :عايزه من ايدك انتي 
كوثر :يابني ارحمني بقي 
عصام :خلاص بجد قولنا لازم حسين يتجوز 
كوثر ضربت عصام بهزار علي ضهرو :انت رخم
شمس :اي قله الادب دي 
كوثر : بتقولي اي
شمس :لما تمدي ايدك علي سفلك تبقي قليله الادب
كوثر :انا بهزر معاه 
شمس:وانا مسمحش ليكي بكده الكل أنصدم من رد الفعل 
يتبع 
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء الثاني
البوست ده لو جاب 500ليك و25شير هنزل جزء بليل
ياريت متابعه للصفحه 
علشان انزل الباقي

تعليقات

التنقل السريع