القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انتقامي من حبيبي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

رواية انتقامي من حبيبي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول

رواية انتقامي من حبيبي الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول 


روايه حبيبي أصبح عدوي 
الحلقه الثانيه 
بقلم هويدا زغلول
وفي الوقت ده ريهام قعدت علي المكتب وقالت 

ريهام 
نتجوز حلوه نتجوز دي جديده يعني امال كنت 
عامل بتحبها ازاي 

شريف 
خليكي زكيه المصلحه هي اللي ماشيه 
في البلد دي ماشيه بالمصلحه 

ريهام 
والله الدنيا دي ما ليها امان تعرف أن ميرا 
صعبانه عليا اوي والله 

شريف 
هههههههههههه ما تخلي حد غيرك يقول 
الكلام ده بقي يا ريهام دي كل المصايب
اللي فيها ميرا بسببك انتي 

ريهام 
مش عايزه كلام كتير الكل بيفكر في نفسه 
وانا كمان من حقي افكر في نفسي شويه 
وفي البدوم اللي كنت فيه 

فهد 
اي مالك شكلك عامل ليه كده 

ميرا 
معلش اصل الرحله اللي كنت طالعها اتغلت
للاسف انت بتهزر واحده مخطوفه عايزه 
تكون عامله ازاي 

فهد 
بعشق طريقه كلامك والله 

ميرا 
وانت متعرفش أنا بكرهك قد اي يا فهد 
ولو طولت اخفيك من الدنيا كلها مش من 
حياتي بس هعملها والله 

فهد 
ليه عملت فيكي اي خونتك مع صحبتك 
اي المشكله يعني منا كنت هرجع 
ليكي في يوم من الايام والله 

ميرا 
انت اخد علي كده تعمل مهما تعمل مش 
عايز حد يبين أنه مضايق اي يعني 
خونتك مافيش مشكله خالص 

فهد 
ماشي يا ميرا خدي امضي علي الورق ده وبعدين 
نبقي نتكلم في الحب بعدين 

ميرا 
انت بتحلم ورق اي اللي عايزني امضي 
عليه انا لا يمكن اكون مراتك 

فهد 
شوفتي مين اللي بيفكر بقي في الحاجات 
التانيه ده ورق بيع الشركه ب اسمي أنا 

ميرا 
انت شكلك اتجننت صح انا لا يمكن اعمل كده 
وبجد انا مش هسكت كتير علي اللي بيحصل 
ده خرجني من هنا بت فهد احسنلك 
ولقيته قرب مني وقال 

فهد 
انتي فرحانه أن أنا عملت كده لو انتي قادره 
تكدبي عنيكي فضاحكي انتي بتحبني يا ميرا 
ومبسوطه انك متجوزتيش شريف وانا 
مش عارفه ليه سكت ومش عرفت ارد 
عليه ، وعدا يومين وراح فهد الشركه 

شريف 
اي ده فهد بيه خير فيه حاجه ولا اوعي 
تكون عملت حاجه في ميرا 

رواية انتقامي من حبيبي الحلقه الثانيه بقلم هويدا زغلول 


فهد 
قوم يا بابا من علي الكرسي ده خالص 
مبقاش ينفعك دورك خلص خلاص 

شريف 
مش فاهم كلامك أنا تقصد اي مش 
كان وعدك ليا أن الشركه هتكون بتاعتي

فهد 
شركه اي اللي تكون ب اسمك انت يدوب 
كنت مجرد كومبرس جاي تقضي دور وبعدين 
تمشي 

شريف 
لا طبعا أنا مش هسكت علي كلامك ده انت 
سامع ولا لا وهروح القسم وهقدم 
بلاغ أن انت خاطف ميرا 

فهد 
اسمع يابني انت أنا مش بحب اعيد كلامي 
كام مره وروح اعمل اللي انت عايزو 
بس انت اللي هتندم لو عملت كده 
انت سامع ولالا 

شريف 
ماشي يا فهد لما اشوف اخرتها معاك 
وبعدها دخلت منيره 

منيره 
استاذ فهد رغم اللي حصل أنا عارفه 
انك بتحب انسه ميرا اوي واكيد 
انت اللي هتدور عليها 

فهد 
اكيد مش عايزك تخافي اكيد هترجع 
وهتكون كويسه 

منيره 
طيب طيب انا اسفه يعني في السؤال بس هو أنا ازاي هنا او يعني بتعمل اي هنا 

فهد
ميرا كتبت ليا الشركه بيع وشراء لأنها 
كانت محتاجه فلوس قبل فرحها 

منيره
ازاي يعني كلنا عارفين ان الانسه ميرا 
عمرها ما تبيع شركه ابوها ابدا 
مهما أن حصل اي 

فهد 
الظروف بقي يا منيره ويلا روحي شوفي 
شغلك ، وفي البدوم 

ميرا 
يا فهد انت فين وربنا لوريك يا فهد 
انت بتعمل فيا انا كده وبتخطفني 
وسمعت صوت برا مسكت كوبيا 
مياه في أيدي واول لما الباب اتفتح 
رشتها بالمياه 

سناء 
ينيلك يا بعيده اي اللي انتي عملتي ده 
بس 

ميرا 
اي ده انتي مين وفين فهد أنا عايزه 

سناء 
خرج ياختي وانا هنا علشان اكون في خدمتك 
ال أنا قادره اخدم نفسي علشان 
اخدم حد بلا وكسه 

ميرا 
طيب اكيد انتي جيتي من برا 
يعني تعرفي الطريق كويس اوي بوصي 
أنا هديكي كل اللي انتي عايزه 
بس قوليلي اخرج من ازاي 

سناء 
والنبي يا بنتي ما اعرف الراجل اللي جابني 
هنا كان مغمض عيني وفلوس اي يا ام 
فلوس انتي اللي بتتكلمي فيها ده 
فهد باشا مش مخليني محتاجه حاجه 

ميرا 
طيب انا اتصرف ازاي دلوقتي ارجوكي 
اكيد انتي ام صح انا مامتي اكيد 
قلقانه عليا اوي وبعدين فهد 
خطفني يوم فرحي 

سناء 
عارفه ياختي مش العره اللي اسمه 
شريف ، وطبعا انا انصدمت 
لما سمعت كده وقولت 

ميرا 
اي ده انتي تعرفي شريف منين 

سناء 
شوفته كذه مره في فيلا فهد 
بيه تعالي تعالي هعمل كوبيتين 
شاي وقولك علي كل حاجه ، وفعلا بدأت 
سناء تقولي علي اتفاق شريف مع فهد 

ميرا 
لا لا انتي كدابه لايمكن شريف 
يعمل فيا كده انتي اكيد 
فهد اللي قالك تقولي ليا الكلام ده

سناء 
اي الغبيه دي هو انتي فاكره أن لو فهد 
عرف أن اتكلمت معاكي في حاجه هيسكت 
ليا شكلك متعرفهوش 

ميرا 
معقول شريف يكون متفق 
مع فهد عليا هو أنا ليه ياربي بيحصل 
فيا كده انا تعبت بقي والله من كتر 
اللي بيحصل فيا ده

سناء 
خالص بقي صدعتني لما اروح اعمل 
كوبيا شاي اعملك معايا هعملك معايا 
وفي بيت ماما عمتي راحت عندها 

ثريا 
اي لسه معرفتيش بنتك فين 

الام 
ارجوكي سبني في حالي أنا مش ناقصه 
اي كلام من حد 

ثريا 
طول عمرك مدلعها طول عمرها ماشيه 
غلط وكمان يوم فرحها جابت ليكي العار
وهربت مع مين بقي الله اعلم 

الام 
انتي اي جايه تمشتي فيا حرام عليكي انا 
هموت واطمن علي بنتي وانتي اي معندكيش 
قلب خالص 

ثريا 
كل ده ذنبي انا فضلتي تذني علي اخويا 
علشان يكتب لبنتك الشركه وفي الاخر 
اهي بنتك راحت 

الام 
اقسم بالله لو عرفت انك انتي اللي عملتي 
في بنتي كده متعرفيش أنا هعمل فيكي 
اي طول عمرك بتكرهيها ومش 
عايزه تكون موجوده في الدنيا 

ثريا 
بس بس هو انتي اي جايه تلبسني مصيبه 
ولا اي كلنا عارفين أن بنتك هربت مش اتخطفت 
وخليكي بقي كده عايشه الدور سلام ومشيت 
وبعدها جه شريف 

شريف 
ازيك يا ماما اي مالك شكلك تعبان اوي 
ولازم تروحي مستشفي 

الام 
مش هروح في حته الا لما اطمن 
علي بنتي انا عايزه اشوف بنتي 

شريف 
والله انا مش عارف اقولك اي بس فيه مصيبه 
اكبر من كده ، وفي الوقت ده ماما 
كانت خايفه ليقول حاجه عليا 

الام 
اوعي تقول إن بنتي حصلها حاجه ارجوك قولي 
إن بنتي كويسه 

شريف 
كويسه ولا لا أنا معرفش بس 
فهد جه انهارده وقال إن ميرا باعت ليه الشركه 

الام 
اي كله طمعان في الفلوس خدوها أنا 
عايزه بنتي بجد مش عايزه من الدنيا 
حاجه غير أن ميرا ترجع البيت 
تاني 

شريف 
طيب اهدي اهدي بس وانا والله هحاول 
ارجعها ليكي ، وفي بيت فهد 

سناء 
ها تحبي تكلي معايا رنجه 

ميرا 
يع رنجه اي ولا أنا هكلها ولا انتي 
كمان دي ريحتها غريبه اوي 

سناء 
اتكلي علي الله يا ماما ال مش هكلها ال 
ده انا نفسي فيها بقالي فتره طويله

ميرا 
بقولك اي انتي نفسك في اي في الدنيا دي 

سناء 
ياااااه عايزه اجوز الواد حموكشه ابني واعمله 
فرح في الشارع والناس كلها تكون 
معزومه فيه 

ميرا 
حموكشه ده طموحك في الحياه ماشي هساعدك انك تجوزي وكمان هخلي 
يفتح مشروع اي رايك 

سناء 
لا ياختي ابني في ايدو صنعه بتجيب ليه 
دهب عندو عربيه فول وطعميه انما اي 

ميرا 
هو انتي ليه بتقفلني كده اسمعي 
بس انا هقولك اي ، وفي الوقت ده دخل 
فهد وقال 

فهد 
ريحي نفسك عمرها ما هتخرجك من هنا 


ميرا 
بقولك اي اسمعني بقي لعب العيال 
ده خالص أنا زهقت منه أنا 
ليا حياتي ولازم اخرج من هنا 

سناء 
امشي أنا بقي علشان لقاء الجباربره ده انا 
مش قدو وهي ماشيه قالت يارب تولعوا 
في بعض 

فهد 
ماشي يا ميرا أنا موافق اخرجك من هنا 
بس نتجوز ابعت اجيب الماذون 
ونكتب الكتاب 

ميرا 
لا يمكن يحصل عارف ليه 
لانك هتخرج من هنا علي القسم 
أنا هبلغ فيك 

فهد 
برحتك خليكي هنا ، وبعدها خرج ودخلت 
سناء 

سناء 
عالفكره هو بيحبك اوي والله ونفسه 
يتجوزك هو تنك شويه بس انتي عارفه 
أنه بيحبك 

ميرا 
بس هو خاين انتي متعرفيش هو خني 
كام مره 

سناء 
هو انتي اللي مضايقك عدد المرات مش 
الخيانه نفسها كتك وكسه المهم 
يابت جوزك علي متعودي وانتي 
قادره تغيري وافقي عليه ده هو ده اللي 
بيحبك بجد ، وبعدها سابتي وخرجت وبصراحه 
أنا فعلا كنت بحب فهد توب وخرجت من الأوضه
ولقيت نفسي في بيت قديم اوي وسمعت 
صوت ضحكه جايه من الاوضه روحت 
وفتحت الباب وكانت واحده قاعده 
عالسرير وقالت 

سونيا 
اي ده مين دي أنت جايب واحده 
معايا يا فهد بيه ولا اي 

 لحد هنا تكون خلصت حلقتنا

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع