القائمة الرئيسية

الصفحات

جارتي خطفت جوزي الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول


 جارتي أصبحت ضرتي

الحلقه الرابعه 
بقلم دودااحوده
احمد :من التعب والله لا فاتن 
فاتن :الف سلامه عليك يا حبيبي وكانت مش مرتاحه فاتن من أمتي وأحمد ممكن ينزل كده طيب ليه دعاء مقلتش تعالي نحضر الفطار عندي لا لا انتي مخك راح فين جوزك راجل محترم وبيحبك وعمره ما يعمل حاجه تغضب ربنا ابدا 
دعاء :فاتن يا فاتن عامله اكلمك 
فاتن :معاكي يا حبيبتي 
دعاء :بقولك هتشربي شاي ساده ولا باللبن 
فاتن:لا ساده 
احمد :انا شويه وهنزل اقابل مدحت صاحبي 
فاتن :خير في حاجه 
احمد :اه بيقول عايزني في موضوع مهم 
فاتن :تمام يا حبيبي 
دعاء :وانا كمان عايزه انزل اشوف شغل ومعرفش مكان هنا 
فاتن : ليه شغل 
دعاء :يابنتي انا عايشه علي فلوس الدهب بتاعتي وخلاص قربت تخلص هصرف منين 
احمد : ربنا معاكي ويوفقك بعد اذنكم اغير هدومي 
دعاء :وانا هروح شقتي انا كمان علشان اللبس 
فاتن :تحبي اجي معاكي 
دعاء :ياريت 
فاتن :طيب روحي اللبسي عقبال ما اللبس 
دعاء :حبيبتي ربنا يخليكي ليا
فاتن :ويخليكي ليا ياقلبي ومشيت دعاء 
احمد :خدي إذن مين انك هتروحي معاها 
فاتن :وفيها اي يا احمد 
احمد :, فيها كتير مراتي تدخل كل محل شويه علشان تسأل عايزين ناس ولا لا
فاتن :البنت غريبه ومتعرفش حاجه هنا 
احمد : فاتن انا مش مرتاح للبنت دي قولتك اروح اسيبك تخرجي معاها كمان 
فاتن :انا هنا في المنطقه 
احمد :كمان الناس تشوفك اللي عرفاكي انك بدوري علي شغل من فضلك اعتزري ليها 
فاتن :ازاي بس علشان خاطري المره دي 
احمد :فاتن متخلنيش احلف بالطلاق انها مش هتيجي هنا تاني 
فاتن :طلاق من أمتي يا احمد وانت بتقول الكلمه دي 
احمد : لما دعاء دي تبقي مسيطره علي عقلك كده يبقي لازم اقول كده 
فاتن :انا طول عمري مليش حد ولا ام ولا اخت ولا صاحبه باب الشقه ده كان بيتقفل بايدك الصبح يتفتح بايدك بليل كنت بكلم الحيطان 
احمد :وهو ذنبي انك مش بتخلفي ومعاكي عيل يونسك
فاتن :انت بتعايرني يا احمد 
احمد :سابها وخرج وشويه وجت دعاء 
فاتن وهي بتعيط :تعالي يا دعاء 
دعاء. :مالك فيكي اي 
فاتن :مش عارفه حسيت فجاه اني تعبانه 
دعاء :لا الف سلامه تحبي اوديكي للدكتور 
فاتن :لا لا انا عايزه اكون لوحدي شويه روحي شوفي شغل ولما تيجي ابقي تعالي عرفني عملتي ايه 
دعاء: عايزاني اسيبك وانتي تعبانه كده وانزل
فاتن : والله هابقى كويسه وروحي بس شوفي مشوارك ولما تيجي عدى عليا
دعاء : خلاص ماشي يا حبيبتي يا اللي يريحك
فاتن : تمام يا حبيبتي ومشيت دعاء وفاتن قفلت الباب
وكان أحمد مستنيها تحت 
احمد : دعاء تعالى ركبي عربيه
دعاء : ايه ده انت هتيجي معيا
 عشان خاطر اشوف شغل
احمد : اركبي بس يا دعاء
وركبت دعاء وكان أحمد متنرفز 
احمد : هو انت ليه قولتي انك نازله تشوفي شغل
دعاء : علشان هي دي الحقيقه انا لازم اشوف شغل عشان اقدر اعيش حياتي
احمد : وانا امراتي ما بتشتغلش
دعاء : هو حد قال لك ان فاتن هتشتغل
احمد : دعاء انت فاهمه كل حاجه
دعاء : والله احنا لسه ما اتفقناش
احمد : مش وانا معاكي عشان نتفق
دعاء : شقتي ايجار بتبقى ملك وباسمي 
احمد : موافق ايه ثاني
دعاء :لمده سنه مش هيبقى في حمل حتى ما حياتنا تستقر بعدها اول ما يحصل حمل مراتك لازم تعرف ان انت متجوز
احمد : انا ممكن اصلا ما اخليش فاتن على ذمتي لو حصل حمل
دعاء. لا طبعا انت ايه اللي انت بتقوله ده وانا مش هرده بكده 
احمد : ماشي بس ممكن افهم دي سنه 
دعاء : ثاني قلت لك لحد حياتنا ما تستقر 
احمد : ماشي انا هطلع علي ماذون دلوقتي
دعاء : ماذون ايه هو انت مجنون ده مش دلوقتي خالص مش قلت لك لما الشقه تبقي ملك 
احمد : دعاء انا كلمتي سيف وعمري ما رجع فيها
دعاء : طيب انا ممكن افهم بقى انت هتجيلي ازاي 
احمد :انا هاروح دلوقتي و هاقول لها ان عرفوني ان في الشغل هيبقى اسبوع بالنار واسبوع بالليل وهيبقى اسبوع عندها اسبوع عندك
دعاء : طيب ما انت كده هتفضل اسبوع اجازه من الشغل 
احمد : يا ستي انا ها ظبطها ملكيش دعوه
دعاء : ماشي بس هو انت مش هتجيب لي شبكه
احمد : تعالى يا حبيبتي دلوقتي وهي الشبكه اللي انتي عايزاه
دعاء : انا مش عايزه من الدنيا غيرك يا حبيبي
احمد : حبيبتي و فين رحت الماذون كتب على دعاء 😭😭
وروح البيت لقاه فاتن عامله تعيط 
احمد : انا اسف يا فاتن حقك علي
فاتن : حقي في ايه بالضبط يا احمد انك جرحتني
احمد : والله انا غلطان وعمال اندم نفسي في اللي انا عملته
فاتن : انا قلبي اتكسر والله يا احمد انا قلت لك اتجوز وما تعملش فيا كده
احمد :باس دماغها حقك عليا بقي انا اسف 
فاتن : انا عارفه ان انت ما اقصدش تقولي كده بس ياريت يا احمد ما تقولش الكلمه دي ثاني
احمد : اكيد طبعا يا حبيبتي على فكره انا بلغوني في شغل ان انا الاسم اسبوع بالنهار بس واسبوع هابقى بالنهار وبالليل
فاتن : ايه ده من امتى وانت حبيبي هتقدر علي الشغل ده 
احمد : هاعمل ايه يعني مستني ترقيه قريب
فاتن : ربنا يقويك هاقوم احضر لك العشاء
احمد : ربنا يخليك لي يا حبيبتي وماسك الموبايل وابعث رسائل دعاء وحشتيني
دعاء : والله عشان كده سبتني ورحت ليها 
احمد : معلش يا حبيبتي ولك على الاسبوع الجاي هنروح اسبوع عسل
دعاء : اسبوع بس
احمد : معلش بقى المفروض تقدري ظروفي
دعاء :مقدره يا حبيبي ماشي بقى يلا سيب التليفون واروح لها وصالحها على اللي انت عملته
احمد : حبيبتي يا قلبك طيب 
دعاء : والله انا بحب فاتن قوي انت ما تعرفش قد ايه
احمد : طب يلا سلام عشان هي جايه على الاوضه
وعدا اسبوع وفاتن مش بتروح لدعاء خالص ولا بتسال عليها وجت دعاء تطمن عليها
دعاء : بجد انا زعلانه منك قوي مش بتسالي علي خالص ليه
فاتن : معلش والله انا اسفه بس انا مش عارفه بقى اليومين دول تعبانه قوي ليه كده
دعاء : الف سلامه عليك يا حبيبتي مالك
فاتن : على طول حاسه ان دايخه ومش قادره اقعد
دعاء : طيب تحبي اوديكي للدكتور
فاتن : انا مش مستاهله باب الشقه اتفتح كان احمد
احمد : مساء الخير هو راح واخذ بعضه داخل على الاوضه جوه
دعاء : طيب امشي انا بقى
فاتن : ما تخليكي تتغدى معنا
دعاء : ما لوش لازمه يا حبيبتي ودخلت فاتن تشوف احمد ماله
احمد : مش انا قلت لك البنت دي ما تجيش هنا ثاني
فاتن :ثاني يا احمد على فكره انا بقى لي اسبوع ما بشوفهاش جيت النهارده عشان تطمئن علي
احمد : قلتك الف مره اللي مابرتحش للبنت دي
فاتن : يا احمد انا ما تخليهاش تيجي وانت موجود
احمد : طيب انا جعان ياريت تحطلي الاكل عشان اكل قبل ما انزل 
فاتن : فين يا حبيبي حاضر وخرجت فاتن ولا احمد رساله من دعاء
دعاء : ينفع التكشيره ان انت قابلتيني بها دي
احمد : دعاء عايزك ما تجيش هنا كثير
دعاء : والله انا مراتك زي ما هي ما مراتك
احمد : ثاني يا دعاء احنا قولنا مش هنعرف حد دلوقتي أن احنا 
 متجوزين
دعاء : اصلك وحشتيني قوي 
وفجاه سمع صوت فاتن وقعت في المطبخ جري عليها وشلها وطلب الدكتور 
الدكتور :مبروك المدام حامل 
احمد :انت بتقول اي المدام عندها مشكله مش بتخلف 
الدكتور :انزل هات التحليل ده وتأكد بس اللي قدامي ده اعراض حمل 
احمد :الحمد لله احمد يارب 
فاتن :يارب تكمل فرحتي علي خير وجاي احمد ينزل يجيب تحليل وقفته دعاء 
دعاء : احمد معلش انا عايزاك دقيقه واحده تعالي 
احمد :مش وقته يا دعاء بالله عليكي
دعاء :حبيبي يا احمد اقسم بالله انت فعلا صعبان عليا
احمد :دعاء في اي
دعاء :مراتك مش حامل منك 
احمد : انتي اتجننتي صح 
دعاء :اقسم بالله دي الحقيقه هي بتخلف انت لا 
احمد :اخرسي قطع لسانك 
دعاء :بيني وبينك تحليلك خدوا وانزل اي معمل 
احمد :عارفه لو طلعتي كدابه هعمل فيكي اي 
دعاء :اعمل اللي انت عايزو وفعلا نزل المعمل وعرف أنه مش بيخلف وخد تحليل وراح علشان فاتن تشوف نفسها حامل ولا لا وطلعت حامل 
فاتن :حامل يا احمد حامل يا حبيبي 
احمد :من مين بقي 
فاتن:انت اتجننت صح 
احمد :وهو بيضرب فيها حامل من مين يا فاجره انا عرفت اني مش بخلف وفضل يضرب فيها لحد ما الجنين نزل 
يتبع 

تعليقات

التنقل السريع