جارتي خطفت جوزي
الفصل الثاني
بقلم هويدا زغلول
دعاء : انا دعاء جارتكم الجديده
فاتن : انت طلعت يا احمد دعاء جاريتنا الجديده احمد فوزي
احمد : اه اهلا وسهلا بعد اذنك عشان غير هدومي
دعاء : اه اتفضل حضرتك
فاتن : ما لك يا بنتى واقفه كده يا ليه
دعاء : ما كانش ادخل معاكي واحد جاي من شغل وعايز يريح جسمه مكنش ينفع ادخل معاكي
فاتن :بلاش تكبري الموضوع كده هاروح بس اطلع ليه ترنج لانه مش بيعرف يعمل اي حاجه والله
دعاء : ربنا معاكي يا حبيبتي ويخلي لك يا رب
ودخلت فاتن لقت احمد بهدومه علي السرير
فاتن : ايه ده انت ما غيرتش هدومك انت قاعده كده ليه
احمد ازاي يا فاتن ادخل بيتي الاقي واحده غريبه قاعده معنا
فاتن : طيب وفيها ايه يا احمد والله دي غلبانه جدا ومطلقه وما لهاش احد
احمد : كمان مطلقه ازاي يا بنت الكلام اللي انت بتعمليه ده
فاتن : وهي ذنبها اي ان ابوها حيوان جوزها واحد اكبر منها في السن
احمد : و المطلوب مني ايه دلوقتي
راحت وهي بتفك زرايز القميص
فاتن : مطلوب منك يا احمد يا حبيبي تخرج تتعشى معانا
احمد : حاضر يا فاتن عشان عارف ان انت جايه متنكد عليكي من عند الدكتور مش هنكد عليكي اكثر من كده
فاتن :ماشي يلا بينا بقى لي ست اللي قاعده بره دي
احمد :تمام ماشي وخرج وكانت دعاء قاعده عنيها في الطبق اللي بتاكل فيه
فاتن : ما لك يا بنتي قاعده كده ليه ما تفكي
دعاء : هيكون مالي يعني ما فيش حاجه
احمد : وانتي منين اصلا يا مدام دعاء
دعاء : اصلا في الشرقيه او كنت متجوزه هنا في القاهره في حلوان لو حضرتك تسمع عنها
احمد : اه اه عارفها
دعاء : طيب بعد اذنكم انا بقى عشان لازم ادخل انام
فاتن : يا بنتي ما انتي قاعده مع انه احنا مش هانام دلوقتي
دعاء : بجد انا تعبانه جدا ومحتاجه انام
فاتن : خلاص اللي يريحك بس بكره هنفطر سوا
دعاء : خلاص تمام ماشي تصبحوا على خير
احمد :وانتي من اهل الخير
فاتن :هتشرب شاي
احمد :لا تعبان وعايز انام
فاتن :انت لسه زعلان
احمد :فاتن انا مش عايزك تكوني غلبانه اوي كده
فاتن :احمد انا مليش صحاب ولا اهل ولا ليا حد بالله عليك انا مصدقت ان يكون ليا جاره اتكلم معاها بدل طول النهار مانا بكلم نفسي
احمد :انا عمري ما بغصبك علي حاجه انتي حره تصبحي علي خير
فاتن :وانت من اهل الخير ونامت فاتن
وفي شقه دعاء
دعاء بتكلم نفسها :اهي دي الرجاله اللي بصحيح مش العجوز اللي كنت متجوزا بس اديكي سمعتي أنه مش بيخلف وانا مالي انا عايزه واحد يصرف عليا يعني اللي خلفه خدوا اي بس اي شيك جدا ولبق في كلامه وانسان محترم بجد وعارفه أنه مش هيقدر يقاوم جمالي ونامت وتاني يوم صحيت كان احمد نازل
دعاء :صباح الخير
احمد :صباح الخير فاتن صحيت
دعاء :مانا دخله افطر معاها الكحك ده بعمله حول الليل علشان نفطر بيه
احمد :بس انا مستعجل
دعاء :ده ليك خدوا معاك انا هاخد من عندي لينا
احمد :متشكر اوي
دعاء:علي اي
احمد :بعد اذنك
دعاء :اتفضل ونزل يااااه ريحه برفانه تحفه
وخرجت فاتن
فاتن :كنت لسه هدخل ليكي
دعاء :صباح الخير
فاتن :صباح الخير يالله تعالي
دعاء :ثواني هجيب الكحك اللي عملته
فاتن :تصدقي انا نفسي فيه اوي
دعاء :حبيبتي ثواني هجيب واجي
فاتن :وانا هدخل اللغي اللبن ودخلت وهما عالفطار
دعاء :مالك فيكي اي
فاتن :مخنوقه اوي
دعاء :علشان موضوع الحلفه
فاتن :اه طبعا والله مش علشاني علشان خاطر احمد
دعاء :حبيبتي قولي يارب وبإذن الله ربنا هيكرمكم احممم انا امبارح كنت عطشانه وسمعتك وانتي بتكلمي حد وعرفت انك قايله لجوزك أن المشكله من عندك انتي
فاتن :ارجوكي اوعي احمد يعرف بالكلام ده
دعاء :عيب عليكي الكلام ده بس ليه تعملي في نفسك كده مش عايزه تكوني ام
فاتن :لو من احمد يبقي عايزه اخلف دسته انتي متعرفيش احمد ده اطيب قلب واحن قلب في الدنيا والله عيال اي قدام نظره من عين احمد
دعاء :يابخته بيكي
فاتن :يا بختي انا بيه انتي متعرفيش احمد ده بالنسبه ليا اي ابويا وأمي واخويا وكل حاجه
دعاء :طيب بقولك اي انا اللي هعمل الغدا انهارده عايزه ادوقكم اكلي
فاتن :المطبخ عندك اهو عيشي فيه برحتك
دعاء :كنت عايزه بسورد النت
فاتن :متجسل في الاجنده اللي جمب التلفون
دعاء :ده رقمك
فاتن :لا رقم احمد هو عامل الباسورد باسمه ورقمه
دعاء :تمام لحد بس ما اشترك في النت
فاتن :عيب كده يلا بينا نشوف هنعمل اكل اي ووقفوا في المطبخ يعملوا الاكل
فاتن :بجد انتي بقيتي حاجه مهمه اوي عندي ومليتي عليا وقتي بجد
دعاء :انا اللي كنت خايفه اني معرفش اسكن لوحدي الحمد لله أنه رزقني بيكي واتصل احمد بفاتن
احمد :انا في السوبر ماركت عايزه اجيب حاجه
فاتن :ايوه هات لينا حاجات لزوم السهره احنا التلاته
احمد :تلاته مين
فاتن :ايوه دعاء احمد بيسلم عليكي
دعاء :سلمي عليه
احمد :هي هتتغدا معانا
فاتن :ايوه الاكل اتعمل وكمان دعاء اللي عامله الاكل
احمد :برحتك مش هتكلم تاني في الموضوع ده وقفل السكه هي فاتن دي عبيطه ولا اي يمكن فكره أنها عايزنب اتجوز لسه في دماغها بجد مش فاهمها وطلع وخلاص بقي إجراء روتيني أنه يلاقي دعاء عندهم كل يوم لحد ما اتعود
وفي يوم كان راجع من الشغل تعبان
فاتن :مالك
احمد :مش عارف بطني وجعاني اوي
دعاء :الف سلامه عليك
احمد : معلش اتغدوا انتم عشان انا تعبان مش قادر اكل
دعاء : لا طبعا ناكل من غيرك ازاي
احمد : بجد بطني وجعاني قوي ولازم انام شويه
فاتن : طيب يا حبيبي ادخل رايح شويه
احمد : بعد اذنكم واحمد نائم لحد الساعه 12 بالليل ولقاه فاتن نائمه جنبه
ميرضيش يصحيها ومسك تلفونه لقاه رساله من عالواتس من رقم غريب
دعاء :انا دعاء ياريت اول ما تصحي وتشوف رسالتي تطمني عليك انا والله ماكان لاني قلقانه عليك
احمد الحمد لله بقيت كويس
دعاء :والله مكنتش عايزه امشي بس فاتن كانت بتنام علي نفسها كنت عايزه اطمن عليك
احمد :بخير والله قومي كلي طيب
دعاء :مش هعرف اتعود اكل معاك 😧😧اقصد معاكم معاكم
احمد :فاتن يا فاتن
فاتن :اي يا حبيبي
احمد :انا جعان
فاتن :عيني وقامت تحضر الاكل
احمد :اي ده ده النور عند دعاء شغال ماتشوفيها تيجي تاكل معانا
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء اللي بعدوا
لو جاب 10شير انهارده هنزل جزء جديد
تعليقات
إرسال تعليق