القائمة الرئيسية

الصفحات

حبيت بلوجر دمرني الفصل الرابع بقلم هويدا زغلول


 حبيت بلوجر دمرني

الفصل الثالث 

بقلم هويدا زغلول

رؤوف /انت ممكن تعمل كده


حسام /اصلك مش شوفتها البت حلوه اوي 


رؤوف/هما بنات الناس عندك عادي كده 


حسام /مالك يا عم رؤوف دي تتمني بس 


ابص ليها وبعدين دي بت سهله اصلا 


وملهاش حد خالص وسفر وفسح مع اصحابها 


من غير أهليهم دي تتجوز وتفتح بيت ازاي 


ياعم انا شوفت اوضه نومها مافيش مكان مش 


عليه صورتي 


رؤوف /هو انت كمان روحت اوضه نومها 


حسام /اه يابني وكانت طايره من الفرح 


لولا وحده ربنا ينكد عليها جت وكانت عامله فيها 


ابله نظيره كده في نفسها وفضلت تزعق 


رؤوف /انت غلط يا حسام 


حسام /مع الغلط يا حبيبي هي دي لو وحده


محترمه هتدخل فنان حتي البيت مش بلوجر


رؤوف /يا حسام البنت اكيد وثقت فيك مينفعش 


تشتغل النقطه دي


حسام/اناطالع لايف كمان شويه ومش عايز 


وشي ببيان أن انا مضايق هتفضل 


تقول مواعظ روح احسن وفتح الايف 


وكانت نور طبعا اول حد يكون في الايف 


حسام وجه الموبيل ناحيه رؤوف 


حسام /ثواني يا جماعه بس اوري حاجه لصاحبي


وشااور علي اسمها أنها موجوده في الايف 


رؤوف بيكلم نفسه /يخربيتك دي عيله 


ومسك موبيله ودخل علي اكونت نور 


من غير ما يبعت ادد ليها وكان بيشوف صورها 


وفكرته عنها كانت غير فكره صاحبه خالص حس ا


انها طيبه وغلبانه وكل اللي هي بتعمله ده 


هروب من حاجه انما مش انسانه وحشه 


وفي بيت دينا 


دينا /ممكن ادخل يا ماما 


الام /تعالي يا حبيبتي 


دينا /انتي كنتي قاسيه اوي مع نور 


الام /عارفه ومتاكده من كده وكان لازم 


يحصل ده يا حبيبتي نور معندهاش مراقب 


في حياتها ولازم تعرف انها غلط الواد ده باين 


عليه مش كويس والله يابنتي انا خايفه عليها 


دينا /بس انتي طول عمرك بتقولي عمر العنف 


ما بيجيب نتيجه والكلام براحه احسن 


الام /علي حسب الغلط يا دينا مش اروح 


القي راجل في بيتها وهي لوحدها وخارج 


من اوضه نومها وتقولي اتكلم معاها براحه


كدبت عليا وفهمتني انها تعبانه نور دي بنتي 


انا انا اللي مربيها امها تعرف اي عنها طول 


عمرها امها مسافره كان لازم اعمل كده 


انا لو مش عارفه نور كنت خوفت عليكي وقولت 


البنت دي مش هتعرفيها تاني بس لا 


انا ليا حق فيها ولازم اربيها صح اول خطوه 


هعملها أنه بمزجها غصب عنها لازم تيجي 


تقعد معايا هنا 


دينا /لا والله وده من أمتي مش طول 


عمرك كنتي بتقولي لا علشان وليد 


الام /انا عارفه ابني مربيا ازاي انما مش


عارفه ولاد الناس اللي برا والله يابنتي انا بخاف 


عليها اكتر من امها انا بفضل شايله الهم 


كلت ولا لا نايمه ولا لا بخاف تتعب 


وانا بعيد عنها 


دينا /انا بحبك اوي يا ماما 


الام /نور دي مش صحبتك دي اختك 


دينا /انا فخوره أن عندي ام زيك والله 


الام /ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي يلا 


روحي نامي بقي علشان بكره نروح نجبيها


دينا /معلش يا ماما خليني انا اتكلم معاها الاول 


في انها تيجي هنا علشان مش تحس أنه أمر منك 


الام /معنديش مشكله روحي يلا نامي


وخلص الايف حسام وكلم نور 


نور /والله كنت لسه هكلمك 


حسام /اي رايك في الايف 


نور /معقول ده سؤال برضه 


حسام /بس خدي بالك من التعليقات انا مش 


بحب التعليقات الأوفر 


نور /حاضر من غير ما تقول


حسام /عايز اقولك حاجه بس مش عارفه 


نور /لا قول قول بليز 


حسام /انا بقيت احب اشوفك طول الوقت 


نور /والله وانا جدا 


حسام/خالص بكره لازم اشوفك 


 نور /طيب ما تيجي 


حسام /لا اجي فين لا طبعا انتي عندك 


موال البواب وقربيتك دي 


نور /دي مش قربيتي 


حسام/امال اي 


نور /دي مامت صحبتي 


حسام لا والله بس ده انتي لازم تيجي بقي 


بقولك اي يا نور انا ليا دماغ لوحدي انا بحب اللي تكون 


معايا تكون بتسمع كلامي انا وبس مفهوم 


نور حاضر والله هسمع كلامك انت 


حسام /طيب اي هتيجي انا عايزك تشوفي الفيلا بتاعتي 


نور /طيب حاضر ماشي هلبس واجي وقامت تشوف 


معاها فلوس كام وكان أول مره ميكنش معاها فلوس 


نور /اي الحظ ده واتصلت ب امها 


الام /نور حبيبتي عامله اي 


نور /عايزه فلوس 


الام /هو انتي مش بتتصلي الا لما تكوني عايزه فلوس 


نور عارفه أن وقت حضرتك مش فاضي 


الام /انتي بقيتي بتخدي فلوس كتير اوي 


نور اعمل اي انا مش عارفه اعيش يا ماما اصلا 


الام /حاضر حاضر جايه معلش عندي ميتنج 


نور /روحي يا ماما بس ابعتي فلوس 


الام /حاضر يا عيون ماما 


نور /اعمل اي بس هروح اخد من دينا لحد ما ماما تبعت 


وتاني يوم صحيت كلمت حسام 


حسام/ كنت لسه هتصل بيكي 


نور /صباح الخير


حسام/بابا وماما جم مش هينفع تيجي الفيلا 


نور /مافيش مشكله اي مكان انا موفقه 


حسام /تمام هجهز واكلمك نتقابل علي 


الساعه 5كده 


نور /تمام ماشي ولبست وراحت لدينا 


دينا /كويس انك جيتي انا كنت مستنيه ماما


تيجي علشان نيجي ليكي 


نور /بعدين بعدين انا عايزه منك 1000جنيه 


دينا /متقوليش انك رايحه تقبلي حسام 


نور /طبعا 


دينا /تاني يا نور 



نور /انا فرحانه اوي اوي بقولك هاتي 1000جنيه 


اوعدك والله اول لما ماما تعبت فلوس هرجعهم 


دينا/يا نور اعقلي شويه حسام لا يمكن يشوفك ده بلوجر 


مشهور واكيد هو شايفك معجبه مش اكتر 


نور /اه مشهور بس كلمني انا في التلفون وقالي بحب اشوفك عالطول 


اشوفك معقول هيضيع وقته عالفاضي


دينا /الناس بتتكلم عنه كلام مش كويس وانا خايفه 


عليكي والله لازم تفوقي لنفسك 


نور /هديني الفلوس ولا امشي 


دينا طيب اخرتها اي هتروحي تقبلي لوحدك 


نور /لا هاخدك معايا اظن 


دينا /لا روحي لوحدك بس اوعي تقولي ليه انك بتحبي 


حسام رن عليها 


نور قلبي هيقف بيرن عليا الو ايوه يا حسام 


حسام/ينفع نخلي الميعاد الساعه 8


نور /اه طبعا برحتك 


حسام/بس عايز كافيه هادي انتي عارفه الناس


والتصوير وانا عايز اقعد معاكي 


نور /قلبي هيقف الكلام ده ليا انا 


يتبع 

الفصل الخامس 





تعليقات

التنقل السريع