القائمة الرئيسية

الصفحات

انتقام اخ الفصل الاول بقلم هويدا زغلول


 روايه انتقام اخ

الفصل الاول 

بقلم هويدا زغلول


انا شريف عندي٢٧سنه مسافر الاردن من سنه تقريبا ودلوقتي راجع بعد شهر راجع وانا الحمد لله في وقت قصير اشتغلت وكافحت عالشان اقدر حب عمري ملك بنت جيران حب العمر بلاش بلاك قبل السفر بشهر واقف في البلاكونه عينه علي شباك اوضه ملك 

علي :يابني ارحم نفسك وروح قولها انك بتحبها 

شريف : هموت عليها والله بس مش عايز أتقدم وانا مسافر علشان ابوها يوافق 

علي :وكان لازمته السفر يا خويا بقي كنت خليك هنا وخلاص 

شريف:فرصه كويسه برضه وشغل مرتاح 

علي :كلمها وقولها قبل ما تمشي حتي علشان تكون عارفه انك بتحبها 

شريف:اول ما أنزل زياره باذن الله هقولها اني بحبها 

علي :برحتك بقي متزعلش بقي لما ترجع تلاقيها اتخطبت 

شريف:مش عارف والله انا مش عندي الجراه اني اقولها كده في وسهل بس حاسس ان هي ملاحظها من نظراتي 

علي هجبلك رقمها وابعت رساله عالواتس ليها قولها كده قبل ماتمشي 

شريف:لا مش هقدر برضه وفضل الحال علي كده وفيه شقه ملك قاعده هي واختها ياسمين 

ياسمين :حبيبتي بتعملي اي 

ملك :قاعده شويه زهقت من التلفزيون وبابا مش موافق اشتغل

ياسمين :ريحي نفسك ده صنم 

ملك:مش فاهمه ليها مضيقها نظرات مش عايز يتكلم 

ياسمين :خايفه يكون وهم في دماغك والله في الاخر 

ملك :لا نظراته مش بتقول كده دخلت الام 

الام:قاعدين كده ليه وانتي يا ياسمين مش بتذاكري ليه 

ملك : هههههههههههه ايوه اللي زيك يقوم يذاكر 

ياسمين:واه مانتي خلصتي وارتاحتي اريح شويه يا ماما

الام :نص ساعه واقفلي الشباك ده ازاي قاعدين كده وسافر شريف وعلي بتدات نظراته تتغير من ناحيه ملك بدا يشوفها كويس يشوفها حلوه ويرجع تاني ويقول لا انا عارف ان اخويا بيحبها بس هو فكر في مصلحته قولته اتقدم قبل ما تمشي وهو رافض وهي لو حبتني يبقي هي اللي اتاخرت بقي وفعلا بدأ يتهم اوي بملك ويبدلها نفس النظرات وفي يوم شاف باباها سامي واقف قدام البيت 

علي:ازيك يا عم سامي عامل اي 

سامي :بخير يا علي الحمد لله انت عامل اي 

علي ؛هو ينفع نيجي نشرب الشاي انا وامي معاك بكره 

سامي :تنور يا حبيبي طبعا تحت امرك ولما طلع الشقه 

فضل ينادي علي مراته يا ام ملك 

ام ملك :نعم أنا اهو

سامي :علي ومامته جاين يشربوا الشاي معانا بكره 

ام ملك :ومن امتي ده دول ناس طول عمرهم في حالهم 

سامي :مش عارف بس حاسس انو خير باذن الله وتاني يوم كانت ام ملك بتروق الشقه وعامله تنادي علي ياسمين 

ياسمين نعم يا ماما ومالك قابله الدنيا ليه 

الام :ام شريف جارتنا جايه عندنا هي وابنها انهارده 

ياسمين :ليه 

الام ؛فس حد يقول كده اخلصي ودخلت ياسمين الاوضه لملك 

ياسمين :ليكي عندي خبر بمليون جنيه 

ملك :ارغي خير 

ياسمين : الصنم اتكلم وجاي انهارده 

ملك :بتقولي اي 

ياسمين :شريف ومامته جاين عندنا انهارده 

ملك :بتهزري بس هو مش بقي هنا ليه 

ياسمين :مش عارفه بس ماما قالت كده والله 

وفرحت ملك جدا وبليل طلعت أن شريف وعلي ابنها 

ام شريف :بصراحه انا مش هلاقي عروسه احلي ولا اجمل من ملك اطلبها لابني علي 

سامي :انتو طول عمركم ناس في حالكم وناس كويسين وبصراحه مش هتلاقي احسن من علي جوز لابنتي بس برضه لازم اسال العروسه اديني يومين وارد عليك 

علي :تحت امرك يا عمي هستني ردك ومشيوا ودخل الاب لملك 

سامي :اخرجي يا ياسمين كلمي ماما 

ياسمين :حاضر يا بابا وخرجت 

سامي :ام شريف جارتنا كانت جايه تطلبك لابنها وانا جاي اخد رايك 

ملك :اللي تشوفه يا بابا واتكسفت 

الاب :والله الواد كويس وابن حلال وشايف انو يناسبك 

ملك : اللي حضرتك تشوفوا 

الاب:خلاص الصبح هقول ل علي انك موافقه 

ملك :علي مين يا بابا 

يتبع 

علقي ب10تعليقات عالشان يوصلك الجزء اللي بعدو

تعليقات

التنقل السريع