القائمة الرئيسية

الصفحات

انتقام اخ الفصل الثاني بقلم هويدا زغلول


 #انتقام اخ 

#الحلقه الثانيه 

#بقلم دوداا حوده 

الاب :علي ابن ام شريف جارتنا 

ملك :بس انا معرفوش يابابا 

الاب:هو انا قولتلك اتجوزي بكره في فتره خطوبه وهتعرفي فيها وسبها وخرج ودخلت ياسمين 

ياسمين :ها اقول مبروك 

ملك :اتوكسي مش هو اخو 

ياسمين :اخو ازاي امال هو كان عالطول مسبلك عالشان اخو يجي يخطبك 

ملك :مش عارفه ومش قادره افكر ومش عارفه هرفض ازاي 

ياسمين :وترفضي ليه يا عبيطه ما يمكن اخو يطلع احسن منه وكفايه انو طلع شجاع وجه اتقدم مش مقضيها انو يسبل بس 

ملك:مش عارفه افكر بصراحه ومش عارفه اعمل اي وأبو ملك كلم علي في التلفون 

الاب:الو ايوه يا علي 

علي :ايوه يا عمي ازيك عامل اي 

الاب:الحمد لله شوف هتقدر تيجي امتي عالشان نتفق بس عالاقل هات اخوك معاك 

علي :والله شريف مسافر وانت عارف ان ولدي متوفي ومش لينا الا امي 

الاب:علي عيني وراسي والله خالص تعالي باذن الله انت والحاجه 

علي :يناسب حضرتك الخميس الجاي 

الاب :ايوه كويس علشان اعممها يكونوا موجودين 

علي :خلاص اتفقنا وفي يوم قاعدين عالاكل 

الاب:علي جاي بكره وانا كلمت اخواتي علشان يجوا يحضروا الاتفاق ملك شرقت 

ياسمين :خدي مياه يا حبيبتي سلامتك 

ملك :بسرعه كده يا بابا 

الاب:عايز افرح بيكي يا قلبي ربنا يفرحني بيكوا يارب 

الام:وهو هيجي هو وامه برضه مافيش حد تاني 

الاب:الواد ملوش حد غير اخو اللي مسافر وبعدين احنا طول عمرنا شايفنهم قدامنا مش شوفنا منهم حاجه وحشه يعني 

الام:اللي تشوفو وتاني يوم جه علي وأمه ودخلت ملك الاوضه 

ملك :مساء الخير 

ام شريف :مساء النور تعالي يا عروسه ابني هنا جنبي الله اكبر عليكي ربنا يحميكي ياقلبي 

واتفقوا علي كل شي وعلي ماشي كلم ابو ملك 

علي :انا بستاذنك يا عمي اجي بكره اقعد مع ملك شويه نتكلم معاه بعض 

الاب:تنور يا حبيبي تعالي ودخلت ملك الاوضه وياسمين دخلت وراها 

ياسمين :مالك يا بومه زعلانه ليه 

ملك :مش عارفه مش مرتاحه ليه 

ياسمين :الواد كويس والله بطلي نكد وحاولي تسمعي اهو جايلك بكره ونامت ملك وحلمت أن هي قاعده في الكوشه وجبها شريف وبعدين شريف وقع في حفره متعرفش ازاي وظهر قدمها علي وخد أيدها ومشيت معاه وصحيت حكت الحلم لأختها 

ياسمين:اقولك اي الحلم مفسر نفسه اهو يبقي هتتجوزي علي 

ملك :طيب ليه شريف وقع في حفره 

ياسمين :مش عارفه والله بس راي تسمعي علي وتحاولي تقربي ليه لو حاسه نفسك مش مرتاحه انهي الموضوع بس سعتها مش هينفع شريف علشان طبعا ده اخو 

ملك :عارفه بس فتره الخطوبه لو حسيت اني مش مرتاحه هنهي الموضوع 

ياسمين :اللي يريحك يا حبيبتي وجه علي وقعد مع ملك في اوضه الانتريه 

الاب:ياسمين خليكي في البلاكونه قريبه منهم 

ياسمين :حاضر يا بابا وقاعد علي مع ملك 

علي : انا عارف انك مش بتحبني 

ملك :انا معرفكش اصلا علشان احبك أو لا 

علي :بس عايزه اقولك انك مش هتندمي يوم انك اختارتيني والله بجد انا بحبك من قلبي وهشيلك جوا عيوني وبدأ طول فتره الخطوبه يشوف كل حاجه ملك بتحبها وبيعملها ليها. شريف مشغول بشغله مش فاضي حتي يتصل بأهله وفي يوم فضل يرن عليه علي كتير 

شريف :اخويا اللي وحشني عامل اي 

علي :تمام يا حبيبي اخبارك اي 

شريف :الحمد لله بخير انا نازل باذن الله بعد شهرين 

علي :كان نفسي والله يا اخويا اجل فرحي لمجيك بس العروسه مستعجله 

شريف :يابن الايه طيب كنت صبرت لما اجي 

علي :منا قولت العروسه مستعجله 

شريف :مين حد اعرفه 

علي :لما تيجي بقي يا حبيبي هتعرف 

شريف :طيب انا هحولك فلوس بكره يا حبيبي وربنا يكملك 

علي :حبيبي يا اخويا وقفل السكه والله انا عارف ان انت ممكن تخسرني في الحركه دي بس انت السبب انت اللي علقتني بيها سامحني بقي وعمل فرح كبير وكانت ملك فرحنا جدا وفعلا علي كان بيحبها من قلبه وعدا ٤شهور ومنزلش شريف ولا اتصل حتي وعلي كان حابب كده طبعا وفي يوم 

علي :معلش يا ملك اول يوم رمضان بقي لازم نفطر مع امي انا عارف انك تعبانه من الحمل بس برضه امي 

ملك :حبيبي علشانك اعمل اي شي ربنا يخليك ليا وما يحرمني من حنانك عليا 

علي :طيب يلا قومي اوصلك في طريقي وكانت ملك في المطبخ بتعمل الفطار وجرس الباب بيرن بطريقه فظيعه مرت متعصبه 

ملك :اي فيه حد يخبط كده 

شريف :بفرحه معلش فاكر أن امي اللي هتفتح بس انتي هنا بتعملي اي 

ملك :بصدمه انا مرات علي اخوك 

شريف :انتي طيب ازاي وامتي ده 😦😦😦

يتبع 

الفصل الثالث



تعليقات

التنقل السريع