القائمة الرئيسية

الصفحات

جارتي المجنونه الجزء الثامن بقلم هويدا زغلول


 جارتي المجنونه 

الجزء الثامن 

بقلم هويدا زغلول

ساره :مالك يا امل 

امل :بعد اذنكم ومشيت 

ياسر :انا اسف بجد 

هشام :انا مش فاهم حاجه 

مي :طيب يلا بينا ولا اي 

ساره :والله ابدا الاكل جاهز 

هشام :اه اه فعلا يلا 

ياسر :هي دي ساكنه معاكم هنا 

هشام : مراتك مركزه معانا تعالي ناكل 

الاول وبعدين نشوف 

ساره ؛طيب هنزل اجيب حاجه واجي 

هشام :ساره اقعدي مينفعش كده 

ساره :في أي يا هشام 

هشام :انتي رايحه وراها صح 

ساره :امل اكيد تعبانه دلوقتي ومحتاجه 

حد جنبها 

ياسر :ارجوك يا هشام سبها تروح 

هشام :نعم 

ياسر:انا هقولك كل حاجه روحي يا مدام 

ساره :بعد اذنكم وراحت ساره 

امل :نعم عايزه اي 

ساره :ده طلقيك صح 

امل :انا مش عايزه اعرفك تاني 

ساره :ليه انا عملت اي 

امل : ارجوكي انا خلاص هسيب 

البيت وهمشي مش هينفع ياسر 

يكون عارف مكاني 

ساره :ليه انتي خلاص اطلقتي منه 

امل :هو مش هيسبني في حالي 

ساره :انتي خايفه ليه كده وجسمك كله 

بيترعش 

امل :ارجوكي سبني في حالي 

ساره :انا خايفه عليكي والله 

امل :هبقي كويسه لو فضلت لوحدي 

ساره :طيب هجيلك الصبح 

امل :ماشي ماشي سلام ودخلت 

ساره شقتها 

هشام :اهي جت 

مي :انا لازم امشي والله 

ساره :ليه بس كده تعالي تعالي 

ياسر :الوقت اتاخر والله ولازم نمشي 

ساره :انا مش لحقت اقعد معاكو 

ياسر :تتعوض سلام 

هشام :خلاص هنتقابل بكره 

ياسر :اكيد بجد انا حاسس ان هقدر 

استفاد منك اوي في مصر وياريت يكون 

في شغل بينا 

هشام :اكيد 

مي :سلام يا مدام ساره 

ساره :مع السلامه ونزل ياسر ومي 

هشام :انا مش فاهم حاجه 

ساره :الراجل ده يستحيل يكون 

في شغل بينك وبينه 

هشام:انتي اتجننتي صح 

ساره :اسمعني يا هشام الراجل ده حرامي سرق فلوس امل زمان وكان السبب 

في موت بنتها 

هشام:وانا مالي مش فاهم 

ساره :بقولك سرق فلوسها تقولي وانا 

مالي 

هشام :انتي اللي يهمك دلوقتي اي 

ان افضل في مصر ولا صحبتك 

ساره :لا طبعا انت أهم عندي من اي 

حد بس برضه مش من فلوس حرام 

هشام:انا مش عايز يكون ليكي علاقه 

بيها خالص مفهوم 

ساره :مالك يا هشام قلبك بقي 

قاسي ليه كده 

هشام :بعدي عنكم يخليكي ابقي كده 

ساره :والله وانا صعب يكون لينا 

شغل بفلوس حرام 

والباب خبط 

ساره :امل تعالي 

امل : ارجوك يا استاذ هشام انا 

عايزه اتكلم معاك 

هشام :خير 

امل :مش عارفه ساره قالت ليك ولا لا 

ان ده كان طليقي وخد مني كل شي 

وانا سبت البيت ومشيت 

هشام :تمام عرفت وبعدين 

امل :انا هامشي واسيب العماره خالص 

بس نصيحه هو مش كويس ابعدو عن بيتك 

هشام :مش فاهم كلامك 

امل :بعدين هتفهم 

ساره :انا هساعدك تخدي فلوسك منه 

هشام :لا انتي بقيتي مجنونه رسمي 

امل :انا مش عايزه حاجه والله 

بعد مريم خالص كل حاجه راحت مني 

ومش عايزه اي حاجه 

ساره :اسمعي بس دي فرصتك انك تخدي 

فلوسك منه 

وفي عربيه ياسر 

مي :مالك عملت كده ليه لما شوفتها 

ياسر :عايز اخد حق اخويا 

مي :تاني اخوك مات والموضوع خلص 

ياسر:بس لقيت السبب في موته 

مي :انت كداب يا ياسر انت لسه بتحبها 

ياسر :قولتك خالص والله غلطه 

وعمرها ما هتكرر تاني 

مي :انهي غلطه تحب مرات اخوك 

                  فلاش باك 

في الفيلا كبيره كان عايش 

حاتم جوز امل وياسر ومي وأمهم 

حاتم :عايزين نقعد مع بعض شويه 

يا ياسر نشوف الحسابات 

ياسر :لما ارجع من السفر باذن الله 

امل :هو انت مسافر 

ياسر :اه 

حاتم :طيب ممكن تسيب ليا فلوس علشان خاطر اقدر اصرف وانت مش هنا 

ياسر :انت عايز فلوس في أي يا حاتم 

امل :والله اظن انها فلوسه زي ما هي 

فلوسك 

حاتم :ارجوكي يا مرات اخويا محدش 

يدخل بينا 

امل :بعد اذنكم 

حاتم :هو انت ليه بتتعامل معانا 

أننا اطفال مينفعش طريقه كلامك دي 

ياسر :وانا زهقت من كتر ما بقولك لازم 

تعتمد علي نفسك شويه انت يعتبر 

مش بتشتغل 

حاتم : انت اللي رافض يكون ليا 

علاقه بالشركه 

ياسر :علشان تخربها 

مي :حبيبي انت كده هتتاخر علي 

الطياره يلا بينا 

حاتم :ماشي يا ياسر 

وطلع ياسر 

الاوضه بتاعته هو ومراته 

مي :انت قاسي اوي علي اخوك 

ياسر :غصب عني والله يا مي 

مش شيفاه هو عامل ازاي 

مي :لازم تكون هادي شويه معاه 

ياسر  :عالعموم لما ارجع من السفر 

هحل معاه كل مشاكله 

مي :ياريت يا حبيبي 

خد بالك من نفسك 

وفي اوضه امل وحاتم 

حاتم :اي ده انتي بتعملي اي 

امل :رايحه اقعد عند ماما يومين 

حاتم :لا ارجوكي انا مقدرش اعيش 

من غيرك 

امل :لا تبقي راجل يعتمد عليه ابقي 

ارجع 

حاتم :ارجوكي والنبي اوعي تسبيني 

امل :اوعي كده من وشي ومشيت 

امل وراحت شقتها التانيه والباب خبط 

ياسر :وحشتني 

امل :اه مهو باين 

ياسر : اعمل اي انا مش عايز حد 

في الفيلا يشك في حاجه 

امل:طيب اعمل اي انا بموت وابقي 

معاك 

ياسر :لازم تعقلي شويه يا امل 

امل :معاك مش بعرف اعمل اي حاجه 

ياسر :المهم اي موضوع الفلوس ده 

امل :هعمل اي يعني هسيب البيت ازاي 

الا لو في خناقه مع اخوك 

ياسر :المهم موضوع اي اللي كنتي 

عايزني فيه 

امل :انا حامل 

ياسر :مش عايز هزار بقي فيه اي 

امل :والله حامل منك يا ياسر 

ياسر :انتي مجنونه صح وازاي ده 

يحصل 

امل :انت كل حاجه ب اسمك يلا نمشي 

ونسيب الدنيا ونعيش لوحدنا 

ياسر :انتي اكيد مجنونه 

امل :علشان بحبك 

ياسر :لا علشان الوقت قولتك مينفعش 

دلوقتي نعمل اي حاجه 

امل :بقولك اي انا خلاص زهقت انا 

بقيت اغير عليك من مي 

والجرس رن راح فتح 

مي :اي يا حبيبي هو المطار بقي 

في شقه امل 

ياسر :مي انتي جيتي هنا ازاي 

يتبع  

الفصل التاسع 




تعليقات

التنقل السريع