القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه جارتي المجنونه الفصل السادس بقلم هويدا زغلول


 روايه جارتي المجنونه

الفصل السادس 

بقلم هويدا زغلول

ياسر /قولتك انسي يا امل 

محمد /عالفكره مينفعش كده يا استاذ 

....... اسم حضرتك اي 

ياسر /اسمي ياسر 

محمد /لازم تقف جمب مدام امل 

امل / أنا واثقه أن الكلام صح بس 

مش عايزه مشاكل مش اكتر وانا خلاص 

يعني بكره هبقي أم وهكون محتاجه لكل 

قرش اتسند عليه انا وبنتي 

ياسر /موافق بس المشكله دي تتحل 

وارجعلك كل حاجه 

امل /وانا وانت اي مش واحد 

ياسر /لا ده شرطي 

امل /موافقه 

ياسر /تمام انا اعرف حد من الشهر 

العقاري ممكن يجي ليكي هنا ونخلص 

لو مش هتقدري تنزلي 

ياسر /كويس لاني بخاف عليها اوي 

محمد /ربنا يخليكم لبعض يارب 

امل /اللهم امين وفعلا كتبت كل حاجه 

ب اسم ياسر وعدت شهور الولاده 

وجابت مريم 

ياسر /الف الف مبروك يا حبيبتي 

امل /الله يبارك فيك 

ياسر /سميره معاكي وهي هتروحك 

بقي البيت لاني لازم اروح المحلات 

امل /طيب المحلات اهم مني اهم 

من بنتك كمان 

ياسر /معلش والله غصب عني 

امل /ربنا يقويك يا حبيبي 

سميره /الف الف مبروك يا مدام 

امل/الله يبارك فيكي 

ياسر /خدي بالك منها تمام 

سميره /دي في عيني والله 

ياسر /سلام ومشي 

امل /مالك يا سميره 

سميره /ابدا مافيش 

امل /شكلك متغير ليه 

سميره /هو حضرتك تعرفي حد اسمه ابراهيم 

امل /لا معرفش حد اشمعنا 

سميره /كان في واحد جه اسمه ابراهيم 

وكان عايز يقابل حضرتك وبيقول أن 

أمه تعبانه جدا ومش معاه اي فلوس 

وكان عايز يقابل حضرتك بس استاذ 

ياسر مشاه وكلمه ب اسلوب وحش اوي 

امل /ينهار ابيض ابراهيم ابن ام إبراهيم 

اللي كانت شغاله قبلك عندنا 

سميره / والنبي ما تقولي ل استاذ ياسر 

ان قولت ليكي 

امل /متخافيش هاتي موبيلي 

سميره /حاضر الموبيل اهو 

امل /طلعي رقم ام ابراهيم 

سميره /حاضر 

امل /الو ايوه مين 

ابراهيم /انا ابراهيم يا استاذه امل 

امل /ماما عامله فيها أي 

ابراهيم / والله انا ما كلمتك الا ما 

الدنيا وقفت في وشي 

امل /خير مالها 

ابراهيم / عندها فشل كلوي 

امل /ينهار ابيض 

ابراهيم /انا مش عارف اعمل اي 

ولازم تشيل الكلي 

امل / طيب انا اقدر اساعدك ب ايه 

ابراهيم / والله ما هقدر اتصرف في فلوس العمليه ومش عارف هعمل اي 

امل/طيب انا في المستشفي ممكن يومين وتعدي عليا 

ابراهيم /لا معلش مش هقدر 

امل /اسمع كلامي طيب انا هدي 

رقمك لوحدها اسمها سميره وهي هتكلمك وتقابلك 

ابراهيم /انا مش عايز اعملك مشاكل 

امل /مافيش مشاكل أنشاء الله 

ابراهيم /ربنا يفرح قلبك يارب 

امل /ربنا يخليك 

سميره /وربنا ما شوفت زي قلبك 

امل /ربنا يخليكي يا حبيبتي أم  ابراهيم 

كانت كويسه اوي معايا زيك 

سميره /انتي كويسه اوي وتستاهلي 

كل خير 

امل /ربنا يخليكي شوفي بقي همشي 

امتي 

سميره /تمام وروحت البيت وفضلت 

اسبوع مش عارفه تتكلم مع ياسر 

امل /برضه خارج 

ياسر /عايزه حاجه 

امل /عايزه اتكلم معاك 

ياسر /خير يا امل ورايا مشوار 

امل /لحد دلوقتي مش قولنا هنعمل 

سبوع مريم امتي 

ياسر /لما ارجع نتكلم 

امل /وانا عايزه 25الف جنيه 

ياسر /ما قولتك هنتكلم 

امل /لا عايزهم ليا انا 

ياسر /خير 

امل /نعم مش فاهمه انا اول مره اطلب 

فلوس ومن حقي عالفكره 

ياسر /عارف بس من حقي اعرف 

مراتي عايزه فلوس ليه 

امل /هطلعهم لله 

ياسر/مانتي بتقولي كل شهر ادبح عجل 

وانا بسمع كلامك 

امل /انا برضه حره في فلوسي 

ياسر /اه عرفتي بقي ليه مش كنت عايز 

اكتب الحاجه ب اسمي انا هرجع ليكي 

كل حاجه وانتي حره في مالك 

امل/كل ده علشان عايزه جزء من فلوسي 

وموبيل امل رن ورد ياسر 

ابراهيم /الو ايوه يا استاذه امل انا ابراهيم بكلمك من موبايلي 

ياسر /انت ياض مش عندك دم مش قولتك مش عايز اشوف وشك بتكلم 

مراتي كمان 

امل /انت بتعمل اي 

ياسر /ازاي الواد يكلمك 

امل /انا حره راح ضربها بالقلم 

ياسر /لا مش حره ازاي راجل يكلم مراتي 

امل/انت اتجننت 

ياسر /مافيش خروج من البيت ومافيش 

فلوس هترجع ليكي مفهوم 

امل /يعني اي 

ياسر /يعني عجبك تعيشي كده ماشي 

مش عجبك اطلقي وغوري 

امل /فلوسي هاخدها 

ياسر /ههههههههه اذبتي أنها فلوسك 

سلام يا حلوه وخدت امل الدهب 

سميره /انا خوفت ادخل انتي كويسه 

امل /اسمعي اللي هقولك عليه 

خدي الدهب ده روحي بيعي وادي 

فلوسه لابراهيم 

سميره /انتي كده بتعملي لنفسك مشكله 

امل/اسمعي الكلام لازم ام ابراهيم 

تبقي كويسه يلا 

وفعلا عملت كده وبعدها بشهر كانت عايشه امل معاه علشان خاطر بنتها بس 

هو واطي وراح اتجوز 

ياسر /تعالي يا عروسه 

امل /مين دي 

ياسر /مي مراتي 

امل /مراتك ازاي يعني 

ياسر /انا اتجوزت عجبك تعيشي 

معاها معنديش مانع 

مي /هو ده اللي اتفقنا عليه 

ياسر /اهدي دلوقتي 

امل /اه يا واطي يا زباله 

ياسر /احفظي ادبك 

امل /ده انا هدويك في داهيه 

ياسر /انتي طالق ويلا برا 

امل /هاخد بنتي 

ياسر /ملكيش بنات غوري وخرجت 

وهي عامله تعيط وتتحايل عليه 

والنبي بنتي مش عايزه حاجه تانيه 

ياسر /غوري من هنا 

ونزلت وراحت لام ابراهيم 

ابراهيم /ايوه مين 

امل /انا امل 

ابراهيم /اتفضلي معلش انا اول مره 

اشوف حضرتك تعالي 

امل /انا اسفه أن جيت في وقت زي ده 

بس مكنتش عارفه هروح فين 

ام ابراهيم /مين يا ابراهيم 

ابراهيم /دي مدام امل 

ام ابراهيم /بنتي حبيبتي تعالي 

امل /انا اتبهدلت اوي 

ام ابراهيم /مالك يا بنتي 

امل /ارجوك يا ابراهيم هو انت معاك 

رقم سميره 

ابراهيم /اه باين يوم ما جت تجيب 

الفلوس 

امل /ارجوك كلمها 

ابراهيم /حاضر 

امل /الو ايوه يا سميره

سميره /هو حضرتك فين

امل /انا عايزه منك خدمه عمري ما هنساها لك

سميره /تحت امرك انا عيني لك

وخرجت سميره 

مي /يوووو اي العياط ده 

سميره /البنت جعانه وعايزه تاكل

مي طيب ما تاكليها

سميره /هانزل اجيب لبن ليها 

مي /وهو انت هتسيبيها تزن كده

سميره /اخذها معي طيب ولا اعمل ايه

مي /اكيد طبعا امال هاقعد انا بها

سميره /طيب استاذن استاذ ياسر الاول

مي /انا هنا صاحبه البيت باقول لك خذيها معك

سميره /تمام مش ونزلت سميره

ياسر /هو مين اللي جاه يا  مي 

مي/البنت جعانه جدا قلت للبنت اللي شغاله هنا تروح تجيب لها

ياسر /قلبك حنين والله

مي /مش هتبقى بنتي

ياسر /حبيبتي والله وراحت سميره بيت 

ابراهيم 

امل /بنتي حبيبتي انا مش عارفه اشكرك ازاي يا سميره

سميره /بس هو يعرف البيت هنا

ابراهيم /وحتى لو عايز هيعرف منين ان هي عندنا

امل /طيب هو انت هتعملي ايه دلوقتي

سميره /اكيد هرجع بلدي ثاني

امل /هو طبعا ما كانش يعرف عنوانك صح

سميره /لا طبعا ما يعرفش

امل /والله انتي كويسه اوي وربنا ما 

عارفه اعمل معاكي اي 

سميره /انتي عملتي كتير ربنا يخليكي 

ليا يلا السلام عليكم 

ام ابراهيم /تمشي فين الصبح امشي 

ابراهيم /امي عندها حق هتروحي فين 

دلوقتي وعدا شهر وكانت امل قلقانه 

ابراهيم /مالك فيكي اي 

امل /معقول مرحش عمل محضر 

ابراهيم /هو كان عايز الفلوس.وبس 

امل /انسان واطي بصراحه 

ابراهيم /الحمد لله أن ربنا خلصك 

منه علي خير 

امل /بعد ما خد كل فلوسي 

ابراهيم /المهم انك بخير انتي 

امل /انا عارفه أن طولت عليكم بس 

انا مش عارفه هروح فين 

ابراهيم /بتقولي اي 

امل /مشيلاك مصاريفي ومصاريف بنتي 

                #رجوع 

ساره :سكتي ليه 

امل :ومش عايزه احكي حياتي 

معاه المهم اننا بعد سنه اتجوزنا 

وانا شوفته يتحرش ببنتي قتلته 

ساره :ومتعرفيش حاجه عن جوزك 

امل :لا لحد دلوقتي لا والباب خبط 

فتحت اعمل كان طارق 

طارق : هي مدام ساره عندك 

ساره :خير 

طارق :حضرتك تعرفي الراجل ده 

ساره :هشام انت رجعت أمتي 

يتبع 

الفصل السابع 





 



تعليقات

التنقل السريع