روايه جارتي المجنونه
الفصل الاخير
بقلم هويدا زغلول
مي :وانا ظلمتك في أي يا امل بالعكس
انا عرفت أن كان فيه علاقه بينك وبين جوزي وسكت ومش اتكلمت
امل :اخدي مني اكتر انسان بحبه
مي :هو انتي عبيطه يابنتي مين اللي
خدوا من التاني
امل :عملت كل حاجه علشان خاطر
ياسر علشان اقدر اخلي يكرهك بس
هو كان كل يوم حتي وهو معايا كان
بيحبك
مي :اديني سبته ليكي خلاص وعمري
ما هرجع ليه تاني اهو عندك اشبعي بيه
امل :ومين قالك أن دلوقتي عايزه انا
قولتك راجعه انتقم وبس
مي :انتي لازم تتعالجي فعلا لانك مريضه
امل :منا هتعالج اكيد بس بعد ما اقتلك انتي وياسر
مي :انتي هتعملي اي يا مجنونه
امل :لازم تموتي
جودي :انا خايفه اوي
امل :اقعدي انتي دورك جاي برضه
مي :انتي كده هتودي نفسك في داهيه
امل :انا روحت في داهيه من يوم ما
بنتي ماتت
مي:انا مليش ذنب في كل ده وكانت ماسكه موبيلها وبتتصل ب ياسر
ياسر :الو ايوه يا مي وسمع كلام
امل
ساره :مالك فيك اي
ياسر :امل عند مي
ساره :انا جايه معاك
هشام :وانا كمان والكل جري
مي :طيب سيبي السكينه اللي في ايدك دي البنت خايفه
امل :متخاف ما بنتي كانت عالطول
خايفه
مي :انتي اللي ضيعتي بنتك ب بطمعك
المفروض كنتي تربيها كويس بعد موت
ابوها
امل : ههههههههه هو انتي لسه فاكره
أن ابو مريم كام حاتم
مي :امال مين
امل :كان جوزك الغالي ههههههههه
مي :انتي كدابه
امل :انا يعتبر. كنت متجوزه ياسر
كان بينام معايا اكتر ما بينام عندك
مي :كدابه كدابه وجريت عليها وخدت
السكينه منها وضربتها بيها ووصل
ياسر وهشام وامل
ساره :اي ده
مي :قتلتها أنا موتها
ياسر :انتي كويسه
مي :انت ليه بتعمل معايا كده ده انا
حبيتك حرام عليك مريم كانت بنتك
وسبتها تخدها
ياسر :اصبري بس انا هقولك كل حاجه
مي :مش عايزه اعرف حاجه
هشام:لسه عايشه
ياسر :ارجوكي اهدي والنبي وانتقلت
امل عالمستشفي
ساره :انتي كويسه يا حبيبتي
جودي :انا خايفه اوي يا ماما
هشام :اهدي يا حبيبتي كل حاجه هتكون تمام
ساره :انا حاسه ان بحلم
هشام:ارجوكي اهدي علشان البنت والكل
جري عالمستشفي
الدكتور :الحرج سطحي
الام :ارجوك يا دكتور ينفع اشوفها
الدكتور :مينفعش دلوقتي
الام :دي بنتي الوحيده ارجوك مش هطول
الدكتور :,اتفضلي ادخلي
هشام :فين مي
ياسر :في القسم الحمد لله انها
بخير علشان خاطر ميحصلش اي
مشاكل لمي بعدها سمعوا صوت الكل
دخل الأوضه
الام :خلاص ماتت الكل ارتاح من شرها
ساره :انتي ليه عملتي كده
الام :كان لازم تموت من بدري
هشام: خدي البت وخرجي برا
ساره :انا تعبت نفسيا
وماتت امل واتحبست الام وبعدها
خرجت مي لأنها كانت بدافع عن نفسها
وكان موبيلها بيسجل أن امل كانت عايزه تقتلها
ياسر :حقك عليا انا غلطان
مي :مش كل حاجه نقدر نسامح فيها
ياسر :بس اما بحبك
مي :لو بتحبني طلقني
ياسر :مقدرش اعيش من غيرك
مي :كل حاجه صعبه في الاول بعد
كده كل شي هيكون سهل
ياسر :دي الغلطه والوحيده اللي في حياتي
مي :ودي الغلطه والوحيده اللي مقدرش
اسامح فيها انا عايزه ابدا حياه جديده
انساني يا ياسر
وفي شقه ساره
طارق :برضه هتسيبي الشقه
ساره :اه طبعا كفايه اللي بنتي شافته
طارق :ماخلاص خلصنا من امل
ساره :بس هتفضل موجوده في دماغ بنتي
هشام :خلصتي
ساره :ايوه خلاص انا متشكره ليك اوي
هشام:انا هردك يا ساره
ساره :وانا مش موافقه
هشام :علشان خاطر البنت
ساره :هتتربي وانت طبعا من حقك
تيجي تشوفها في أي وقت
وهبعت ليك عنوان الشقه الجديد
هشام:عنوان اي انا هاجي معاكي
ساره :ملوش لزوم
هشام :عالاقل اكون واقف معاكي وانتي
بتفرشي
ساره :تمام ونزلت ركبت العربيه
جودي :القرد اتبهدل اوي يا ماما
ساره :اي رايك نرمي وهجبلك واحد احسن منه
جودي :موافقه وفتحت شباك العربيه
ورمت الدبدوب
تمت
تعليقات
إرسال تعليق