روايه زواج مع ايقاف التنفيذ
الجزء السادس
بقلم هويدا زغلول
سميره :انا هروح اعمل ليك لقمه
سيد :انت ليه عملت كده
علي :انا مش فاكر اي حاجه خالص
سيد :بس شكلك ابن ناس دور في
جيوبك كده يمكن تلاقي حاجه
سيد :مافيش اي حاجه غير ورقه بس
من المياه الكلام مش واضح
سيد :طيب ارتاح شويه لحد ما نعرف
هنعمل اي
علي :هو اي اللي حصل
سيد :انا كنت راكب المركب شوفتك
وبقالك يومين كده
علي :اه دماغي وجعاني اوي
سيد :طيب ارتاح شكلك شويه
وبعد ساعه
سميره :الاكل
علي :هو احنا فين
سميره : بلد قريبه من الشرقيه
علي :يعني انا من هنا
سميره :لا احنا عارفين البلد كلها ريح
نفسك وبلاش تتعب نفسك في التفكير
دلوقتي
علي :انا مش عايز اكل
سميره :انت بقالك يومين نايم مينفعش
كده لازم تاكل
علي :بجد مليش نفس
سميره :الاكل جمبك لو عوزت حاجه
ابقي انده عليا
علي :اسمك اي
سميره :اسمي سميره
علي :والاستاذ اللي كان هنا جوزك
سميره :لا ده اخويا بعد اذنك وخرجت
وفي بيت مايا كانت نازله
مجدي :رايحه فين
مايا :نعم وانت ومالك
مجدي :مش لازم اعرف رايحه فين
مايا :الوحيده اللي حقها تعرف ماما
وانا هنزلها
شروق :بتتكلمي صح يا حبيبتي
مايا :الا بقي لو عايز توصلني
شروق :بتاع اي يوصلك
مايا :مرات اخو الله يرحمه وام ابن اخو
مجدي :اه طبعا لازم اوصلك
مايا :هستناك تحت سلام
شروق :رايح فين
مجدي :مش لازم اعرف هتروح فين
مش مرات اخويا برضه
شروق :لا والله بقولك اي لو حصل
اعرف انك هترجع مش هتلاقني
مجدي :برحتك ونزل
ايه :بقولك اي لو هتمشي ابقي لمي
الغسيل اصل عايزه انشر
شروق :وانتي وافقه كده ليه
ايه :كنت نازله ل مايا بس شكلها خرجت
سلام لما اطلع اشوف جوزي حبيبي
ونزلت مايا ل حماتها وخبطت
مايا :ممكن ادخل
الحما: تعالى يا حبيبتي
مايا : حضرتك كنتي بتقري قران
الحما:اه وبدعي ربنا يسامحني
مايا :حبيبتي انتي مافيش اطيب منك
والله
الحما:ربنا يخليكي ليا رايحه فين
مايا :نازله استاذنك اسافر اشوف
خالتي وراجع بكره
الحما :يبقي مش هترجعي
مايا :ليه بتقولي كده
الحما :عايزه تمشي وتسبيني
مايا :اقولك حاجه مش هتصدقيها
الحما:قولي هصدقك
مايا :قلبي بيقولي أن علي عايش
الحما :تصدقي نفس الاحساس عندي
مايا :بقولك طلما مش لقينا الجثه
يبقي عايش
الحما :هترجعي تاني صح
مايا :بكره الصبح هكون عندك
الحما :تمام يا قلبي تروحي وتيجي
بالسلامه ومشيت
مجدي :امال فين مايا
الحما :سافرت
مجدي :ازاي دي قالت هروح اوديها ازاي تمشي
الحما : وتروح توديها ليه
مجدي : مش انا قلت لك هتجوزها
الحما: هي هتعيش هنا عشان ابنها وبس
مجدي : وتفتكري هترضى تعيش من غير جواز
الحما : يا رب احساسي يطلع صح بس
مجدي : احساس ايه مش فاهم
الحما : باقول لك ايه اخرج واقفل الباب وراك عايزه قران
مجدي : ماشي ياما وطالع شقته
شروق : اوع كده من وشي لما ياخذ باقي حاجتي
مجدي : رايحه فين يا عبيطه هو انا اقدر استغنى عنك
شروق : وده من امتى يعني
مجدي : اهدي كده واسمعي الكلام بس واقعدي
شروق : انت تقول لي عايزه تمشي براحتك
مجدي : وعلشان كده سبتها تمشي لوحدها ورجعتلك انا اقدر اسيب حب
عمري
وفي شقه احمد الجرس رن
احمد : مين مايا ازيك عامله ايه
مايا : بخير والله يا احمد ايه ده انت فرشت الشقه بسرعه
احمد : خلاص فرحي الاسبوع الجاي
مايا : الف مبروك لبسوها لك
احمد : مش فاهم قصدك تقصدي ايه
مايا : ما تقولش انك مش عارف
احمد :ما تقولي فيه اي ولا جايه تعملي
مشكله علشان اسيب مي
مايا :كنت واثقه انك هتقول كده
خد اسمع بنفسك
وشغلت الريكورد
مي :انت عملت ليا بلوك حرام عليك
يا محمد ارجوك انت لازم تيجي تتجوزني انا مش عارفه هقول لأهلي اي
احمد :ده اي ده
مايا :غلطت مع واحد وسأبها
احمد :انتي بتقولي اي
مايا :وكلمته واتس من موبلي بس امها
اكيد دفعت كتير علشان العمليه
احمد :انا مش مصدق معقول
مايا :انا جيت اقولك لانك غالي عندي
اوي
احمد :بس انا ماضي وصل امانه
علي بياض لازم تديني الريكورد ده
مايا :لا طبعا انا واحده جوزي مات
وممكن ارجع في أي وقت لخالتي
وب الطريقه دي مش هعرف
احمد :انا هوديها في داهيه
مايا :انا عندي الحل
احمد :قولي
وفي شقه دلال الباب خبط
مي : مين مايا تعالى
مايا :قولت اسال انا طالما مش عايزين تساله
مي :والله فيكي الخير
مايا :هو انتي سبتي احمد ولا اي
مي :ليه بتقولي كده
مايا :اصل شوفته طالع عند شيماء
صحبتك
مي : شيماء عزلت يا بنتي من بدري وسافرت
مايا : شيماء هي قالت لي كده طب ليه بتكذب عليك هي عزلت فعلا بس راحت
في شقه تانيه هنا في القاهره
مي :نعم
مايا:هي كانت عارفه أن احمد خطيبك
مي :ايوه فعلا عارفه
مايا :امممم طيب انا مقولتش حاجه
مي :تعالي وريني بيتها
مايا طيب أسلم علي خالتو
مي :مش هنا يلا بسرعه وراحت
عند العماره هنا في الدور الثالت بس
معلش الحمل تعبني هستناكي هنا
وطلعت رنت الجرس والباب اتفتح
مي :مساء الخير مش ده بيت شيماء
عبد الرحمن:اه جوا مين حضرتك
ودخلت مي وضربها عبد الرحمن علي
دماغها وقالعها هدومها
احمد :حلو اوي شويه صور بقي معاها
عبدالرحمن :البت حلوه اوي
احمد :بقولك اي اخلص وفعلا صورها
وخرج ورن الجرس وفاقت مي
مي :الله يخربيت انا فين
والباب اتفتح احمد اه يا واطيه
مي :اصبر والله انت فاهم غلط
وخدها ونزل بيها
احمد :اتفضلي ادخلي قدامي
دلال:انت ازاي تمسك بنتي كده
احمد :اسالي بنتك المحترمه كانت فين
مي :قولتك.والله مايا قالتلي انك بتخوني
دلال:مايا وانتي بتصدقي مايا
احمد :انتي كدابه زي ما كدبتي عليا في حاجات كتير
دلال :اهدي بس يا احمد
احمد :،انتي طالق
دلال :انت بتقول اي
احمد :احمدي ربنا ان مش قتلت بنتك بعد ما جبتها
من شقه راجل غريب
دلال :انا ممكن اسجنك ب وصل الامانه
احمد :مهو انا مصور بنتك في الشقه ياحماتي لو عملتي
كده هفضحها ومشي
احمد : الو ايوه يا مايا
مايا :اي عملت اي
احمد :بجد مش عارف اشكرك ازاي عالفكره دي
مايا :اي خدمه والشقه والعفش بقوا ملكك
احمد :بس عايز أن تكوني انتي اللي ملكي
مايا :بعد ما كنت متجوزة علي سيد الرجاله ابصلك انت
هنزل حلقه جديده بليل
تعليقات
إرسال تعليق