روايه زواج مع ايقاف التنفيذ
الجزء الخامس
بقلم هويدا زغلول
دلال :انتي نايمه قومي
مي :ماما أطفئ النور عايزه انام
دلال:حاضر هطفي النور ومايا هتتجوز
احمد حاضر
مي :بتقولي اي مايا مين
دلال :علي مات
مي :بتقولي اي ينهار اسود
دلال :شروق اتصلت بيا وقالتلي
مي :تفتكري احمد ممكن يتجوزها
دلال :اتصلي ب احمد خلي يجي
مي :هتعملي اي
دلال :تعرفي تسمعي الكلام
مي :عنيا الاتنين حاضر
الو ايوه يا احمد تعالي دلوقتي ماما
عايزك معرفش بس حاول مش تتأخر
وجه احمد
احمد :مساء الخير ةياطنط
دلال :مساء الخير اتفضل يا احمد
احمد :خير حضرتك عايزني
دلال :اه عملت اي في الشقه
احمد :قولت لحضرتك هستلمها الاسبوع
الجاي
دلال :كده فضلك اي
احمد :منا قولت انا مستني أرض بابا
تتباع
دلال :هديك الفلوس تجيب العفش
احمد :حضرتك بتقولي اي
دلال :مش ابني ولازم اساعده برضه
احمد :بجد مش عارف اشكرك ازاي
دلال :بس ده حق بنتي هتمضي ليا
علي وصل امانه
احمد :ده حقك طبعا
دلال : يبقي متفقين كتب الكتاب
الاسبوع الجاي
احمد :تمام موافق
وفي شقه مايا الباب كان بيخبط
ايه :ازيك يا مايا
مايا :ازيك يا ايه تعالي
ايه :ينفع اتكلم معاكي شويه
مايا :اه طبعا تعالي
ايه :بوصي انا عايزه أسألك علي حاجه
هو انتي ممكن تتجوزي محمد
مايا :انتي بتقولي اي
ايه :ابوس ايدك انا بحب جوزي اوي
وعارفه انك بنت ناس وعمرك ما هتوجعي قلبي صح
مايا :هتصدقني لو هقولك أن عمري
ما هتجوز بعد علي
ايه :مع انك مش كنتي بتحبي
مايا :مين قال انا عشت معاه احلي
شهر في حياتي وانا مش هكمل هنا
بس القي جثته وادفنه
ايه :ربنا يرحمه الوحيد اللي قدر يقف
قدام أمه
مايا :ومس عايزني أحبه
ايه :بس خايفه يخلوكي تتجوزي واحد
من اخواته غصب عنك وعنه
مايا : متخافيش عمري ما هفكر في
الجواز
ايه :حبيبتي والله
مايا :انا قلبي وجعني اوي علي علي
ايه :ربنا يكون في عونك بس عايزه
اقولك علي حاجه تاني
مايا :اتفضلي
ايه :كنت سمعت شروق وهي بتكلم
خالتك وقالت ليها أن علي مات
مايا :اي ده هي شروق تعرف خالتي
ايه :ايو وكانت بتقولها حاولي تسرعي
في كتب الكتاب بقي
مايا :اي ده مش فاهمه حاجه وهي
شروق مالها
ايه :خدي بالك منها
والباب خبط
ايه :تفتكري مين
مايا :ادخلي جوا وفتحت
شروق :جبتك اكل
مايا :اتفضلي ادخلي
شروق :انا عرفت انك حامل لازم لازم
تخلي بالك من صحتك
مايا :ميرسي ليكي
شروق :حماتك مدمره اوي حاولي
تكوني جنبها اليومين دول
مايا :مش جبتي الاكل
شروق :ايوه في حاجه
مايا :عايزه انام
شروق :مش فاهمه قصدك
مايا :يعني عايزه انام
شروق :تمام ماشي بعد اذنك اه
انا راي تمشي من هنا علشان حماتك
مش هتسيبك الا لما تتجوزي وبالنسبه
ل مجدي ده لو اخر يوم في عمري
مش تخلي يتجوزك
مايا :تقدري تقولي لحماتك كده اصل
محمد اصغر مني ومينفعش
شروق :تقصدي اي
مايا :اصل ناويه اسمع كلام حماتي
لو أمرت واتجوز لازم اكون تحت طوعها
شروق :وجوزك اللي لسه ميت
مايا:اكيد هيكون مبسوط أن اخو هيربي
ابنه طبعا
شروق :ده انا اقتلك فيها
مايا خدي بالك من كلامك
شروق :سافله وخرجت
ايه :اوعي تكلي من الاكل ده
مايا :هو أنا عبيطه حتي زعلي
علي جوزي مش عارفه ازعله
ايه :انا هدخل اعملك اكل
مايا :لا انا نازله لماما
ايه :مبلاش اليومين دول
مايا :لا لازم اكون جنبها علشان علي
وفعلا نزلت ليها
مايا :ينفع ادخل
الام :تعالي يا مايا
مايا :كلتي يا ماما
الام :اكل ازاي وانا هموت واشوف ابني
لو لاخر مره
مايا : هو انتو بلغتوا البوليس
الام :اه طبعا مجدي بلغ
مايا :ماما والله انا كنت بحب علي اوي
الام :مع انك اتجوزتي غصب
مايا :قدر يخليني أحبه
الام :ربنا يرحمه كان اطيب عيالي
انا هموت لانه مات وانا مزعلا مني
مايا :ربنا يرحمه بس هو كان رايح
لمين
الام :مقلش والله يابنتي
مايا :هو قالي أن كان ليه فلوس عند
حد
مجدي :مساء الخير
الام :مساء الخير ها لقتوا
مجدي:خالص نزل ناس برضه
وعاملين يشوفه ومحدش لقاه الجثه
بس لقوا موبيله جمب الترعه
مايا :عايزه الموبيل لو سمحت
مجدي اتفضلي عايزه ليه
مايا :هو ازاي البوليس مش طلب
الموبيل ده
مجدي :محدش يعرف أن لقيت الموبيل
مايا :مين نادر ده
مجدي :وريني كده ده نادر اللي كان
شغال عندنا اشمعنا
مايا :علي كان ليه فلوس عندو
مجدي :وانتي عرفتي منين
مايا :هو قالي أن ليه فلوس عند
حد وراح علشان يطلبهم منه
الام :طيب روح القسم يا مجدي وبلغ
مجدي :ده نادر كان بيحب علي ليه هيعمل في كده
مايا :لو مش روحت بلغت انا هروح
وفي بلد جمب بلدهم
سميره :ها فاق
سيد :لا لسه
سميره :ياتري مين اللي عمل فيه كده
سيد :مش عارف بس شكله هو اللي وقع
سميره :هو انت لقيته فين
سيد :كنت ماشي بالمركب وحسيت بحاجه ولقيته هو
سميره :طيب يابني ما تجيب دكتور
سيد :منين يا سميره هو احنا معانا فلوس
علي :اااااه انا فين
سميره :فاق اهو
سيد :قوم اتعدل
علي :عطشان اوي
سيد :هو انت مين
علي :مش فاكر اي حاجه وفقد الذاكرة
😳😳😳
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق