روايه حياه الجزء الاخير
بقلم هويدا زغلول
سيد :انتي بتقولي اي
وجري علي بيته لقاه شقته بس اللي كانت مولعه جامد
مع أن الحريق كان من برا مش من جوا
الظابط :انت جوزها
سيد : ايوه انا جوزها
الظابط :ومين اللي كانت ربطها كده
بص علي ناديه لقها مرميه في الصاله
مربوطه زي ما كان هو ربطها بالظبط
سيد :انا اللي كنت ربطها
الظابط :وولعت فيها صح
سيد :لا وربنا ما حصل انا معملتش حاجه
الظابط :الكلام ده قولوا في القسم
سيد :ارجوك اسمعني انا معملتش حاجه
الظابط : امشي قدامي
حياه :مين عمل فيها كده
سيد :والله ما اعرف ومشي والشقه
اتقفلت
حنان :في أي
حياه :مش عارفه انا مش بقيت فاهمه
حاجه خالص
حنان :جوزها اللي عمل فيها كده
حياه :لايمكن سيد يعمل كده
حنان :امال كان ربطها ليه
حياه :مش عارفه انا حاسه اني في كابوس
حنان :طيب تعالي اقعدي عندي هتقعدي
هنا ازار
حياه :هتصرف
حنان :اسمعي الكلام وبطلي عند
حياه :تفتكري كان في حاجه فعلا
بين احمد وناديه
حنان :هو انتي ليه مش عايزه تصدقني
أن انا شوفته قدام شقتها وكان بيلبس
قمصيه كمان
حياه :يبقي احمد
حنان:بتقولي اي
حياه :احمد للي عمل فيها كده
حنان :حياه ملناش دعوه الحمد لله
أن شقتك حصلها كده علشان تمشي
من هنا ونخلص من الاقرف ده
حياه :امشي ازاي واسيب واحد انا
اقدر اساعده
حنان :حياه انتي بتحبي المشاكل
والباب خبط وراحت بصت من العين
السحريه كان احمد
حياه :ادخلي جوا وبلاش كلام تمام
حنان :مين
حياه :احمد
حنان :انا مش عارفه بتفكري في أي
حياه :ادخلي بس وفعلا دخلت
وفتحت حياه
احمد :انا مدمر يا حياه
حياه :خير
احمد :هو اي اللي حصل ده
حياه :شقه سيد ولعت وناديه ماتت
احمد :لا اله الا الله معقول وانا ابني
مات برضه وحياتي ادمرت
حياه :انت كان في حاجه بينك وبين
ناديه صح
احمد :اي اللي بتقولي ده
حياه :بقول الحقيقه
احمد :وندمان
حياه :ندمان انت مقرف
احمد :ارجوكي انا جاي علشان تقفي
جنبي
حياه : ندمان علي اي بالظبط علي
خيانتك لمراتك ولا لصاحبك
احمد :علي كل حاجه والله بس انتي متعرفيش هي كانت
عامله ازاي بصراحه كانت معواضني عن كل حاجه روان
مقصره فيها
حياه :وهو انت عايز اي دلوقتي اعملك اي يعني فاكر اني
اقدر اروح اتكلم معاه مراتك تاني
احمد :ارجوكي انتي اكتر حد وقف جنبي
حياه :شقه ناديه ولعت من برا حد دلق بنزين علي شقتها
احمد :معرفش مين اللي عمل كده
حياه :وسيد لايمكن يعمل كده
احمد :ساعات ما اتصلتي سيد كان عندي
حياه :انا اتصلت ب سيد بعد ما الشقه ولعت
وخلاص كانت ناديه ماتت
احمد :قصدك اي
حياه :انت اللي عملت كده صح
احمد :انتي مجنونه ولا عايزه توديني في داهيه
حياه :سيد معندوش قلب يعمل كده ولو
كان عايز يموتها كام قتلها وهو جوا ليه يعمل الحركه دي
احمد :معرفش ومش عايز منك حاجه سلام
حياه :خد هنا انا مش هسيب سيد يروح في داهيه علي
حاجه هو معملهاش
احمد : انتي عايزه اي سبيني
حياه :انت اللي قتلت ناديه صح
احمد :محصلش واوعي بقي بدل ما اقتلك انتي دلوقتي
واتصلت حنان بالبوليس وخرجت وضربت احمد علي دماغه بعد ما كان بيحاول.يخنق حياه
حياه :مش مصدقه انا كنت هموت
حنان :هو اللي عمل كده يارب البوليس
يجي قبل ما يفوق وفعلا جه وكانت
حنان مصوره فديو اللي حصل
واتقبض علي احمد
الظابط :هو يا احمد
احمد :انا معملتش حاجه
الظابط :برضه هتنكر دخلت الشقه ازاي
احمد :شقه مين محصلش حضرتك
بتقول هي كانت مربوطه
الظابط :بس عادي عشقتك اكيد عامله ليك نسخه
#فلاش باك
ناديه كانت مربوطه أيدها الاتنين
قدام راحت لحد التسريحه وجابت
الموبيل واتصلت ب احمد
ناديه :الحقني يا احمد سيد عرف كل
حاجه
احمد :انا هقتلك يا ناديه
ناديه :ارجوك الحقني انا مربوطه في الشقه في مفتاح تحت الدواسه تعالي
ارجوك فكني وفعلا راح
ناديه :احمد شكرا انك جيت
احمد :مكنتش بيرد عليها وكان معاه
بنزين رما عليها وولع فيها وخرج
رما الباقي علي باب الشقه وولع
ونزل جري راح شقته علشان لما
سيد يروح يكون في الشقه
احمد :كان لازم تموت كلنا ادمرنا
بسببها
وتم القبض عليه وخرج سيد
سيد :مش عارف اشكرك ازاي يا حياه
حياه : انا واثقه أن انت متعملش كده
سيد :منها لله بقي
حياه :ربنا خد ليك حقك
حنان :يلا يا حياه
حياه :انا همشي من العماره لان بجد
مبقتش عارفه اعيش فيها
سيد :خدي بالك من نفسك
حياه :وانت كمان
وسيد شاف شغله كويس وبعدين اتجوز
بنت حلال كانت بتحبه جدا انما حياه
كانت رافضه مبدأ الجواز خالص اخلاص
لجوزها الله يرحمه
تمت
تعليقات
إرسال تعليق