زواج الصعيد
الحلقه الاخيره
بقلم هويدا زغلول
قمر :اهرب من اي
عمر :انتي أساس كل شر في العيله
قمر :عجبك كده يا عمي كل ده علشان
السنيوره بتاعته
عمر :خالص محدش هيصدقك
قمر :عمي انا ساكته علشانك
نعمان :في أي يا عمر
سليم :قمر اللي جت وقالت ليا
أن بدريه عشقت بدر واكيد حصل شي
بينهم
نعمان :الكلام ده صحيح
قمر :كداب انا معملتش كده
سليم :وريني تلفونك
قمر :مش من حقك تشوف التلفون
نعمان :وريني الموبيل
قمر :يا عمي ده كداب
نعمان :كداب اه والفيديو ده مش حقيقي
قمر :معرفش
عمر :مين اللي جاي الفديو ده عندك
قمر :ممكن تكون نرجس
عمر :انتي انانيه لدرجه انك ممكن
تودي اختك في داهيه علشان
مصلحتك
قمر :انا معملتش شي
نعمان :انتي كدابه اللي خلاكي انك
توريني الكلام بين حنان وعمر يخليكي
تعملي كده
عمر :انتي اللي عملتي كده
قمر :علشان بحبك علشان حد يركز معايا
انتو كلكم بتفكرو في نفسكم وبس
ونرجس اتجوزت اللي بتحبه وانا مش
عارفه اعمل اي شي صح في حياتي
الام:تقومي تعملي كل المصائب دي
قمر وهعمل اكتر من أكده لو حد اتعرض
ليا كمان
ابو قمر :اخرسي بقي ومش عايز
اي كلام منك
نعمان :رايك اي يا اخوي في اللي سمعته
ابو قمر :حقك عليا يا اخوي
عمر :حنان كانت طيبه وبتحبني
خليتني جرحتها
نرجس :طيب دي غريبه انما كان سهل
عندك ان اختك تطلق
سليم :وانا عصيتك يا عمي
نعمان :ليه انت كمان عملت اي
سليم :مقدرتش اقتل بدر
نعمان :امال جثه مين اللي احنا لقنها دي
سليم :مخبرش لحد دلوقتي بس معرفتش اعمل أكده
نعمان :وبدر عرف أن عايز اقتله
سليم :انا هربته برا البلد ولما لقينا
الجثه كانت معايا محفظه بدر وحطيتها
في جيب جلابيه الراجل اللي قلينا
جثته
بدريه :يعني بدر عايش
سليم :ايوه يا عمي
قمر :ده كدب علشان مبلغش عنكم
سليم :لا واقدر اثبت ليكم دلوقتي
واتصل ببدر
بدر :ازيك يا سليم
سليم :الحمد لله انت عامل اي
بدر :مش عارف اعيش برا بلدي
سليم :معلش يا بدر فتره وهتتعود
بدر :انا لحد دلوقتي مش عارف اشكرك
ازاي علي اللي حصل بس صعبان عليا
أن الحاج نعمان يفكر في موتي
سليم :هو الوقت وكل حاجه هتتنسي
بدر :الحمد لله فرحك علي بدريه إمتي
سليم :بكره انشالله
بدر :ربنا يكلمك علي خير يارب
سليم :ربنا يخليك
نعمان :اول مره تعصي امري واكون مش
زعلان
سليم :قتل الروح صعبه يا عمي
قمر :لا انا اخطط لكل ده وبعدين ميحصلش حاجه لا انا هقتلك ياعمي
ابو قمر :انتي بتعملي اي
قمر :مش هسيب حقي ابدا
عمر :سيبي السلاح يا قمر
قمر :وانت كمان لازم تموت حبي ليك
كان غلطه وانا هصحلها
سليم :قمر سيبي اللي في يدك ده
قمر :قولت لا واختها جت من وراها
ومسكت أيدها وسعتها قمر بقي عندها
انهيار عصبي وراحت المستشفي
وسليم اتجوزت بدريه وكانت عندو
اغلي شي في الدنيا وحبها من قلبه
وهي اتعلقت بيه من كتر حبه ليها
وسافر عمر القاهره
حنان:حنان عمر ازيك عامل اي
عمر :وحشتني
حنان :اتفضل اقعد
عمر :ايه مش وحشتك
حنان :استاذ عمر انا كلمت حضرتك علشان بجد محتاجك في الشغل
عمر. انا اسف يا حنان
حنان :علي اي مافيش اي حاجه حصلت
عمر :انا ابوي وافق أن اتجوزك
حنان :ياه اخيرا حن
عمر :بلاس طريقتك دي
حنان :اتفضل
عمر :اي ده
حنان :كرت دعوه فرحي
عمر :ازاي انا بحبك ومقدرش اعيش من غيرك
حنان :مبقاش ينفع ولدك كان عندو حق
انا معرفش اعيش في بلدكم
عمر :بعد الحب اللي كان بينا
حنان :انت اللي ضيعتوا مش انا
مدحت :اتاخرت عليكي يا حبيبتي
عمر :استاذ مدحت
حنان :استاذ مدحت خطيبي
عمر :اه الف الف مبروك
حنان :هستناك تيجي الفرح
عمر :لا اكيد هاجي
حنان مع السلامه
مدحت :,انتي لسه بتحبي
حنان : لو لسه بحبه مكنتش وافقت عليك
مدحت :بس حاسس ان صعبان عليكي
حنان:ابدا انا انجرحت منه كتير
مدحت :وانا هعوضك
حنان :ربنا يخليكي ليا
ورجع عمر البلد وكان مسؤول عن الأراضي
وبعدها بفتره اتجوزت وحده من البلد
بس كان جواز تقليدي مش حب
تمت
نهايه رائعه جدا جدا
ردحذف