القائمة الرئيسية

الصفحات

زواج الصعيد الحلقه السابعه بقلم هويدا زغلول

حنان:اكيد الموضوع ده من الشيطانه 
اللي اسمها قمر 
مدحت :نعم 
حنان :انا متشكره اوي لحضرتك بس عايزه اطلب منك طلب تاني 
مدحت :خير 
حنان :انا عايزه عمر يرجع يشتغل عندك 
مدحت :مش فاهم عايز يكون عينك هنا 
حنان:ابدا والله انا ممكن اقفل شركتي 
اذا حبيت مع أن هي شركه والدي عزيزه 
اوي عليا وبحبها 
مدحت :بصراحه انا مش فاهم حاجه 
حنان :انا وعمر كنا هنتخطب وأهله 
مش موافقين والحركه دي حصلت منهم 
بسوء تفاهم والله انا مكنتش اقصد 
اخد عملاء منك خالص والعملاء 
كانو عايزين عمر سواء في أي شركه 
هيكونوا معاك 
مدحت :انتي بتعملي كده 
حنان :مش فاهمه 
مدحت بضيعي حلمك علشان واحد 
حنان :عمر ده مش واحد ده الروح
 والحياه والعمر كل حاجه حلوه حصلت
 ليا انا يوم ما بابا مات كنت هموت 
نفسي والله وتعبت جدا واللي كان واقف 
جنبي عمر جه اشتغل في الشركه وكان 
مستعد يعمل اي حاجه علشاني انا حبيته 
من قلبي فعلا ولا يمكن اقدر استغني عنه بسهوله 
مدحت :انتي انسانه جميله جدا ويابخت 
عمر بحبك ليه 
حنان :يا بختي انا بجود عمر في حياتي 
مدحت :بجد انا مش عارف اقولك اي 
حنان :ياريت تعمل اللي طلبته منك 
مدحت :اكيد هعمل كده 
حنان :اسفه أن عطلت حضرتك 
مدحت :خالص والله سعيد بمعرفتك 
حنان :انا اكتر 
مدحت :اتمني يكون في شغل بيا 
حنان :اكيد وهموم سعيده جدا 
مدحت :مع السلامه 
حنان :الله يسلمك وخرجت من عندو 
عامله ترن علي عمر 
وفي الصعيد دخل عمر علي بدريه 
عمر :مالك 
بدريه :انا مش موافقه علي اللي بيحصل 
عمر :ولا أنا بس مش قدمنا غير 
كده يا حبيبت اخوكي 
بدريه :ازاي اعيش مع واحد مش بحبه 
عمر :أمر العيله 
بدريه :انا اموت نفسي ولا سليم ده 
يلمسني 
عمر :مش بقي بمزجنا 
بدريه :وانت ليه وافقت تتجوز قمر 
عمر :انا سبت كل شي في مصر 
ومبقاش ليا شغل هناك 
بدريه :انت راجل تقدر تعتمد علي نفسك 
عمر :خلاص بقي بعد اي 
بدريه :الله يسامحه ابوك 
عمر :فين محمد صحيح 
بدريه :بيحضر الشنط علشان مسافر 
بعد الفرح 
عمر :فين 
بدريه :واخد عروسته ونازل مصر 
عمر :ربنا يسعدهم
وفي الجنينه كانت وافقه قمر وسليم 
معدي 
قمر :انت سمعت أن بدر اتقتل 
سليم :هو انتي عرفتي الكلام ده منين 
قمر :من عمي 
سليم :وعمك عارف انك هتتكلمي فيه 
مع اي حد أكده 
قمر :منا عارفه انك مش هتقول 
سليم :والله ليه انشالله 
قمر :علشان اكيد مش هتاذي اللي جايه 
تنور عينك 
سليم :بقولك اي سم الافعي ده بخي 
في ودن حد غيري 
قمر :براحه بس وشيل يدك من علي 
انت مقتنع أن عمي يقتل دراعه 
اليمين بس علشان طلب ايد بدريه 
سليم :طبعا ازاي يبص لاسياده 
قمر :طيب سلام بقي وخليك مقتنع 
باللي انت شيفاه
سليم :ياصبر ايوب ماتقولي يا بنت 
الناس في أي 
قمر :بدريه وبدر كانو عاشقين بعض 
سليم :انتي بتقولي اي يابت انتي 
قمر :بوص الفديو ده 
بدريه :والله حرام انا مش طايقه سليم 
يا خواتي اتجوزت بس ازاي 
الام :اهدي يابنتي 
بدريه :مش كفايه ابوي قتل بدر 
اللي كان بيحب بنته وهيحافظ عليها 
الام :وطي صوتك والنبي بلاش نروح 
في داهيه 
بدريه :داهيه اكتر من اللي انا فيها 
الام :,بلاش يابنتي بتوقعينا في مشاكل 
سليم :انتي صورتي الفديو ده ازاي 
قمر :من شباك اوضه نرجس كانو كلهم تحت وانا بروق الأوضه 
سليم :ابعتي ليا الفديو ده
قمر :ازاي يعني وهتقول اي 
سليم ملكيش دعوه ابعتي بس 
قمر :اوعي تجيب سيرتي 
وفي اوضه محمد 
نرجس :انا بحبك اوي يا محمد 
محمد :مش اكتر مني 
نرجس :عارف ان كنت حلم بعيد 
قوي 
محمد :انا عمري ما كنت أحلم بس أن القي وحده تحبني نص الحب ده 
نرجس :انت تستاهل اكتر من كده 
محمد :ربنا يخليكي ليا يلا 
ننزل معاهم شويه علشان بعد 
الفرح هنسافر 
نرجس :وتفتكر عمي هيوافق
 محمد :اكيد طبعا 
ودخل سليم بناره 
نعمان :مالك فيك اي يا سليم 
سليم :الدخله هتكون بلدي 
نعمان :ليه انشالله أنت بتشكك في شرف 
بنتي انت اتجننت 
سليم :لا عقلت لما اعرف ان بنتك كانت 
عاشقه عايزني اعمل اي 
نعمان :اخرس يا قليل الادب بنت نعمان 
عاشقه 
سليم : شوف الفديو ده واتكلم 
نعمان شاف الفديو وكان مصدوم وكان 
هيقع 
قمر :عمي 
سليم :قدامك انهارده ياه توافق بكره 
تكون الدخله بلدي يا اما بنتك تخليها 
في بيتك سلام 
نعمان :اتفضحت علي اخر الزمن 
قمر :معاش ولا كان 
نعمان :بدريه ونرجس فضحوني 
محمد :مال نرجس بالحوار ده 
نعمان :بتصوري بنتي وبعتها لسليم 
نرجس :والله ما حصل يا عمي 
الام:اهدي يا نعمان والنبي 
نعمان :طلق نرجس يا محمد 
يتبع 
 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع