جواز الصعيد
الحلقه الخامسه
بقلم هويدا زغلول
بدريه :لا معرفش حاجه
نعمان :امال حنان دي عرفت منين بدر
بدريه :معرفش معرفش
نعمان :كان لازم اقتلك زي ما قتلته
بدريه :انت اللي قتلته يا ابوي ليه
عمل اي علشان تقتله
نعمان :بث لفوق اوي ونسي نفسه
ومش عارف اي اللي حصل تاني
بدريه :ولا اي شي ده كان بيحبك واكتر
حد بيخاف عليك وعلي مصالحك
نعمان : يعني كنتي عارفه طلبه
بدريه :ايوه كنت عارفه بس اقسملك
ب ربي أن ولا كان في كلام بينا
نعمان :امال عرفتي منين ب طلبه
بدريه : من يوم ما عملت الحادثه
ورقمي كان معاه ضربها بالقلم والكل
دخل
عمر :اي فيه اي
نعمان :البت دي متخرجش من باب
اوضتها
الام :هي عملت اي
نعمان :سمعتي قولت اي يلا كله برا
عمر :من حقنا نعرف عملت اي
نعمان :انت ملقش اي حقوق هنا غير
لما تنفذ كلامي
الام :اي الخراب اللي دخل عالبيت ده
عمر :طيب انتي عملتي اي
بدريه :ابوك اللي قتل بدر
عمر :بدر وابوكي هيعمل كده ليه
بدريه :علشان كان عايز يتجوزني
الام:اخرسي وطي صوتك مش عايزين
مشاكل
عمر. انا مش ليه ابويا بيعمل كده
الام :الكلام ده كدب بدر طلع عليه
قطاع طريق وهما اللي موتوا
بدريه :بقولك ابويا اللي قال
الام:لازم تنسي اي كلام يتقال ودخل
نعمان تاني الاوضه
نعمان :انا كلمت سليم ولد خالك
والفرح الاسبوع الجاي
بدريه :احب علي رجلك يا عمر اوعي
تخلي ابوك يعمل كده انا طول عمري
بكره سليم
الام :عدي اليوم علي خير بقي
عمر :هو اي كل حاجه عندكم غصب
ولا خالي كمان هيمنع ورثك لو بدريه
اتجوزت من برا
الام :انا مقدرش اكسر كلمه لابوك
عمر :البيت ده لازم يتصلح حاله
بدريه :ارجوك اقف جنبي
عمر :حاضر حاضر وخرج
قمر :عمر عامل اي
عمر :قمر مش ناقصك
قمر :صعبانه عليا بدريه بس هي السبب
عمر :قصدك اي
قمر :,مهو الغلط من عندها أنها تتكلم
مع وحده غريبه برضه في مواضيع
زي دي
عمر :بطلي سمك ده بقي
قمر : سمي ليه انا سمعت حنان
هانم وهي بتقول لعمي علي بدر
عمر :وحنان عرفت منين
قمر :مانا قولتك اكيد بدريه اتكلمت معاها
عمر :طيب اوعي من وشي انا مش
طايق نفسي واتصل ب حنان
حنان :شوفت بابك عمل فيا اي
عمر :انتي عرفتي موضوع بدر منين
حنان 'بدر بدر مين
عمر :حنان انا مش عايز استعباط
حنان :سمعت حد بيتكلم عن موته
عمر :لا والله حد حد مين بقي
حنان :انت سبت أن انا مشيت من بيتكم
بالطريقه دي وماسك في بدر
عمر :لو فرح بدريه تم علي سليم انا
عمري ما هسمحك
حنان :سليم مين انت بتقول اي
الو الو انا عكيت الدنيا ب غبائي
اتصرف ازاي دلوقتي وفي اوضه محمد
نرجس :هو انت هتنام فين
محمد. هنا عالارض
نرجس :انا عايزه يحصل بينا اي
خلاف ونتطلق
محمد:بس انا عايزك
نرجس :وانا مش عايزك
محمد:ارجوكي اديني فرصه تانيه
حطي نفسك مكاني انا طول عمري
شايفك نرجس بنت عمي عمري ما
فكرت انك تكوني مراتي
نرجس :واي اللي غير ده دلوقتي
محمد :ربنا زرع حبك في قلبي
نرجس :بين يوم وليله
محمد :لما حسيت انك ممكن تروحي من ايدي بصراحه حسيت اني بحبك
نرجس :مش عارفه اصدقك
محمد:حاولي تدي نفسك فرصه
نرجس :ماشي اااه
محمد :مالك
نرجس : يدي بتوجعني
محمد باس أيدها :الف مليون سلامه
عليكي
نرجس :ضحكت
محمد:تصدقي ضحكتك حلوه اوي انا
كنت عبيط شكلي
نرجس : ايوه عبيط
وفي اوضه بدريه
عمر :ممكن ادخل
بدريه :ايوه تعالي
عمر :انتي فعلا كان في حاجه بينك وبين بدر
بدريه :والله ابدا انا هقولك اللي حصل
وحكت لاخوها كل حاجه
عمر :وانتي ازاي تخلي يروح يكلم
ابوكي في حاجه
بدريه :اللي حصل بقي
عمر :طيب احنا لازم نفكر براحه هنعمل
اي في موضوع سليم
بدريه :انت مش عارف انا عملت اي في
سليم ده ولو حصل واتجوزته
هيطلع القديم والجديد عليا
عمر. اهدي بس
بدريه :انت مش زعلان مني
عمر :لا تعالي في حضني
وكان نعمان قاعد في الجنينه
قمر :,عملتلك القهوه يا عمي
نعمان :جت في وقتها
قمر :هو انت ناوي تعمل اي مع حنان
نعمان :الحوار خلص خلاص
قمر :بس باين عمر بيحبها
نعمان :ده انا اخلص منها لو فكرت
ترجع ليه
قمر :كده هيشل من حضرتك ا اكتر انا عندي
فكره نخلص منها ويكون بعيد عننا
يتبع
حلوه اوي
ردحذف