القائمة الرئيسية

الصفحات

الشرسه الرابعه بقلم هويدا زغلول


 #الشرسه 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده 
شادي :انتي اي يا شيخه وعايزه مني اي 
صافي :انا انسانه وعايزك انت اللي طول عمري بدور عليه 
شادي :وانا يستحيل اكسر قلب اخويا وشايف أن اخويا بيحبك 
صافي : وانا مش بحبه 
شادي :واكيد مش بتحبني لانك متعرفنيش 
صافي :حبيتك والله ازاي وانتي معرفش بس قلبي اتعلق بيك من يوم ما شوفتك 
شادي :مينفعش يا صافي وارجوكي ابعدي عني متعرفيش انا بحب محمد قد اي 
صافي :انت كمان قلبك اتعلق بيا 
شادي :عادي قلبي ممكن احطه تحت رجلي واللي حسه من نحيتك مش حب يمكن اعجاب بجمالك بس موصلش لحب ارجوكي خليني اخ ليكي 
صافي :ماشي يا شادي اللي يريحك ودخلت ام محمد 
إم محمد :اخوك عايز يصالحك يا شادي 
شادي : وانا مش زعلان من اخويا يا امي محمد اخويا الكبير وعمري ما اقدر ازعل منه 
ام محمد : ربنا يخليكم لبعض يا حبيبي تعالي يا محمد 
محمد ؛متزعلش مني يا شادي 
شادي :حبيبي انت اخويا الكبير ومقدرش ازعل منك 
محمد :اي ده انت كنت محضر شنتطك انت كنت عايز تدبسني في حساب الفندق ولا اي هههههههههههه 
شادي :حبيبي الفلوس كلها تحت رجلك وانا مقدرش امشي واسبكم  وفضلوا اسبوع في شرم الشيخ وكان بيحاول شادي يبعد عن صافي حتي أقل الكلام معاها وهي كمان كانت بتعمل كده ورجعوا القاهره 
صافي :انتي بتعملي اي يا ماما 
ام محمد :عزما اختي عفاف علشان عايزه تشوف شادي 
صافي : تحبي اساعدك في حاجه 
ام محمد :ياريت يا حبيبتي مانتي طلعتي عسل اهو امال كنتي مرخمه ليه 
صافي :معلش يا ماما مش عايزكي تزعلي مني 
ام محمد :مقدرش ازعل منك 
صافي :هي طنط عفاف دي عندها بنات 
ام محمد :اه امنيه وايه 
صافي :اه ربنا يخلي كبار بقي 
إم محمد : امنيه ٢٨سنه وايه ٢٥ 
صافي :واكيد مش منتجوزين صح 
ام محمد :لا يا صافي لسه مش متجوزين 
صافي :قولت كده برضه 
ام محمد :مش فاهمه كلامك 
صافي :اكيد يعني بتشوفي عروسه لشادي 
ام محمد :ادعي وحده فيهم تعجبه 
صافي :يارب بعد اذنك دماغي صدعت 
ام محمد :لا سلامتك ادخلي ريحي ودخلت صافي 
صافي :اي انا زعلانه ليه ما يتجوز ولا يعمل اللي هو عايزه 
بس انا فعلا قلبي اتعلق بيه ومينفعش اسيبه بس هعمل اي يعني خلاص ياصافي قررتي أن البنات عجبته ما يمكن يرفض يارب يرفض وجم وفضل شادي يتكلم مع امنيه وهي كمان وبعد ما مشيوا 
ام محمد :ها اي رايك 
شادي :راي فيه اي مش فاهم 
إم محمد :في امنيه 
شادي :يا ماما اهدي شويه 
صافي ؛يعني عجبتك ولا لا 
شادي :,اي يا جماعه انتو زهقتوا مني 
صافي :, ابدا بس عايزه اعرف هي عجبتك ولا لا 
محمد :امنيه بنت محترمه ومتعلمه وبصراحه شيفاها عروسه كويسه 
صافي :والله ومالك بتتكلم عنها كده ليه 
ام محمد :يابنتي اكيد بيقصد لاخو طبعا
صافي :ماشي 
شادي :انا عندي خبر ليكم حلو اوي 
ام محمد :خير يا حبيبي فيه اي 
شادي :انا اشتريت بيت ٤ادوار 
ام محمد : حبيبي مبروك 
محمد :مبروك يا حبيبي 
شادي :مبروك علينا كلنا 
محمد :مش فاهم 
شادي :كلنا هننقل فيه طبعا 
صافي :بجد وفين بقي البيت ده 
شادي :بكره هاخدكم تشوفوا وراحوا فعلا شافوا البيت وبدات صافي تفرش شقتها بس حست بخانقه لأن خلاص شادي كده مش هيكون معاها في شقه واحده وعدا شهرين 
شادي :نويت تريحك مني يا امي 
ام محمد :ليه يا حبيبي بتقول كده 
شادي :انا خلاص هتجوز امنيه 
ام محمد :بجد الف الف مبروك يا حبيبي 
صافي :,مبروك يا شادي 
شادي :الله يبارك فيكي يا صافي محدش ح
هيفرش شقتي غيرك 
صافي :اكيد طبعا بعدت اذنكم ونزلت شقتها عامله تعيط 
محمد :مالك يا صافي عامله كده 
صافي :, مافيش انا مخنوقه اوي ابعد عني دلوقتي 
محمد :فيكي اي طيب 
صافي :قولت اطلع برا بقي سبني دلوقتي وفضلت تفكر ازاي تخرب الفرح بس مقدرتش تعمل كده وتم الفرح وخلاص شادي اتجوز امنيه 
وفي شقه شادي 
شادي :مبروك يا امنيه 
امنيه :الله يبارك فيك 
شادي : بجد يا امنيه بحمد ربنا أن رزقني بيكي 
امنيه :بس بقي بتكثف 
شادي :طيب يالله نصلي الاول وصلوا 
امنيه :اممممم الاكل شكله حلو اوي 
شادي :لا واكيد الطعم كمان ياالله نأكل الاول 
امنيه :تمام هروح اجيب الاطباق وفي شقه ام محمد 
محمد :الفرح كان حلو اوي 
ام محمد :اه يا حبيبي ربنا يكملوا علي خير بصراحه مراتك طلعت بنت اصول مش رديت تخليني اعمل حاجه في العشا بتاعهم 
محمد : شادي اخوها يا امي ولا اي ياصافي 
صافي :اه طبعا وفي سرها هههههههههههه مهو كان لازم انا اللي اعمله العشاء هههههههههههه مبروك يا عريس 
يتبع

#الشرسه 
#الحلقه الخامسه 
#بقلم دوداا حوده 
صافي :يالله يا ماما عايزه حاجه انا تعبانه اوي وعايزه انام 
ام محمد :لا يا حبيبتي كتر خيرك كفايه تعبك طول النهار 
محمد :عايزه حاجه يا امي 
ام محمد :عايزك كويس وبخير يا حبيبي 
ونزل محمد وصافي 
محمد :هتنامي 
صافي :اه تعبانه اوي 
محمد :انا عايزه اتكلم معاكي شويه 
صافي :ممكن بكره 
محمد :لا ياصافي انهارده 
صافي :خير اتفضل سامعه 
محمد :انتي هتفضلي بعيده عني كده لحد امتي 
صافي :اه نفس موال كل شويه محمد انا نفسيتي مش متظبته قولتك وعايزه اكون لوحدي شويه 
محمد :, انا من حقي ابقي اب 
صافي :وانا مش مستعده لخلفه دلوقتي 
محمد :وانا هتجوز 
صافي :ههههههه انت قولت اي 
محمد :هتجوز يا صافي وحده تقدرني  تبقي حباه تخلف مني 
صافي :وانت داخل تنام اطفي نور الصاله اه والصبح لما تصحي ابقي خبط عالباب علشان اصحي ورايا حاجات كتير 
محمد :هو انا مش بكلمك 
صافي :اه لو عملت شاي متنساش تغسل الكوبيا أما بقيت بتعب اوي 
محمد :هو انتي اتجوزتني ليه 
صافي :تصبح على خير يا محمد ودخلت 
صافي :ياتري بتعمل اي دلوقتي قاعد بتتكلم معاها ولا اي يارب زيت الكافور طعمه ميبنش في الاكل بس الراجل قالي مش هيبان طعمه هههههههههههه اسبوع بقي علي كده وأشوف ست امنيه هتعمل اي هي واهلها اصلك مش هتبقي لحد غيري يا شادي لا وجاي محمد يقولي هتجوز هههههه فاكر اني هزعل ياريت تعمل كده انا نفسي تتجوز علشان اخلص من قرفك وزنك ده فكرني أمه ولا اي بجد انا مش عارفه احبه ولا بطيقه يلا بقي انام علشان انا اللي اقوم الصبح احضر الفطار ونامت وصحيت تاني يوم 
ام محمد : بتعملي اي 
صافي :حرام عليكي يا ماما خضتني 
ام محمد:صباح الخير بلاش تتتعبي نفسك عفاف زعلت اوي لما احنا حضرنا الاكل امبارح وقالت هتجيب فطار العرائس معاها 
صافي :وهما لسه هيستنوا لما تيجي انا هطلع الفطار وبعدين لما هي تيجي تبقي تجيب الغدا 
ام محمد :حبيبتي يا صافي تعباكي معايا والله 
صافي :عيب متقوليش كده وطلعت صافي 
صافي :الف الف مبروك يا امنيه 
امنيه :الله يبارك فيكي يا حبيبتي ادخلي 
صافي :هو شادي نائم ولا اي 
امنيه :لا بياخد شاور 
صافي :اه شاور هو انتو عاملين اي 
امنيه :بخير يا حبيبتي 
صافي :يعني الدنيا تمام 
امنيه :مش فاهمه قصدك 
صافي :لا ابدأ مافيش طيب الفطار وانا نازله 
امنيه :ماشي شكرا ليكي ونزلت صافي 
شادي :امنيه انا .....
امنيه :شادي كفايه كلام بالله عليك انا مش مضايقه والله النظره في عينك بالدنيا 
شادي :بس والله مش عارف انا ازاي كده 
امنيه :ممكن نفطر وبلاش كلام في الموضوع ده لو سمحت 
شادي :ماشي تمام يلا وجت ام امنيه 
امنيه :ماما حبيبتي تعالي اتفضلي تعالي يا خالتو 
ام امنيه :,الف الف مبروك يا حبيبتي 
شادي :ازيك يا خالتي عامله اي 
ام امنيه :بخير يا عريس بنتي تعالي يا امنيه عايزكي 
شادي :تعالي يا محمد 
صافي :ماما بعتا معايا مانجه انا هعمل ليكوا عصير 
محمد :شادي انا عملت اللي قولت عليه 
شادي : قولت ليها انك هتتجوز 
محمد :ايوه والغريبه أنها مش اضايقت كانت عادي 
شادي :خالص اتجوز 
محمد :لامقدرش انا بحب صافي 
شادي :انت من حقك وحده تحبك برضه ومش قولتك طلقها خليها علي زمتك برضه 
محمد :مقدرش اعمل كده 
شادي :وحرام عليك نفسك برضه 
محمد :ربنا يهديها المهم انت شكلك مضايق ليه كده 
شادي :ابدأ مافيش حاجه وخرجت ام امنيه من الاوضه بتزغرط الف الف مبروك يا جوز بنتي 
شادي :مش فاهم 
امنيه :مش فاهم اي ماما بتبارك ليك اه صح اي جوز بنتي دي 
ام امنيه :صح انا غطلانه معلش 
امنيه :ده ابنك 
شادي :امنيه تعالي عايزك ودخل عند اوضه النوم 
شادي:فيه اي 
امنيه :ابدا ماما سالتني قولتها كله تمام 
شادي :امنيه بجد انا مخنوق 
امنيه :ممكن تروح تقعد عيب كده أن مرات اخوك في المطبخ انا داخله ليها ودخلت 
امنيه :,اي ده انتي بتحطي اي في الكوبيا دي 
صافي :خطتني ده الدواء بتاع محمد 
امنيه :اه ماشي طير هاتي الصينيه عنك 
صافي :لا والله انا نخرجها وخرجت وراحت صافي تكلم محمد 
شادي :مانجه انا بحبها 
امنيه : اصبر دي كوريا محمد علشان فيها العلاج بتاعه 
شادي :علاج علاج اي محمد مش بياخد علاج 
يتبع
علقي ب١٠تعليقات علشان يوصلك الجزء الجديد

تعليقات

التنقل السريع