روايه حياه
الجزء الثالث
بقلم هويدا زغلول
وكانو في اوضه النوم والباب خبط
احمد :ينهار اسود سيد
ناديه :لا مش سيد بس مين
احمد :طيب اي هتعملي اي
ناديه :اصبر اشوف مين وراحت بصت
من العين السحريه يوو حياه عايزه اي
وفتحت الباب
حياه :انا اسفه بس مخنوقه اوي
ناديه :بتقولي اي تعالي
حياه : هو سيد هنا
ناديه :لا لا ده في الشغل
حياه :اصل لبسك
ناديه : اه كنت بقيسه انتي مالك
حياه :استاذ عبدالرحمن
ناديه :مالو
حياه :كلمني انهارده علي موضوع الجواز
ناديه :طيب واي المشكله
حياه :يابنتي انا عمري ما هتجوز
ناديه :حياه جوزك ربنا يرحمه هتفضلي
عائشه حياتك كده
حياه:انتي مش عارفه مازن كان اي بالنسبه ليا
ناديه :يا حبيبتي بس حياتك برضه
حياه :انا تعبانه اوي يا ناديه
ناديه : انتي لازم تسيبي شقتك
حياه:لا طبعا انتي بتقولي اي
ناديه :يا حبيبتي انت كل حاجه
في الشقه بتفكرك بيه وكده مش هتعرفي
تشوفي حالك
حياه :انا طالعه انام
ناديه :زي ما قولتك هنتغدا سوا
حياه :انشاء الله
ناديه :هخلص.واطلع اجيبك
حياه :ماشي وطلعت حياه
احمد :معقول في حد كده
ناديه :مش فاهمه
احمد :مخلصه اوي لجوزها كده
ناديه :تقصد اي
احمد :والله ما اقصد حاجه بس بجد
مستجدعها اوي
ناديه :والله طيب يلا امشي
احمد :وربنا ما اقصد ازعلك
ناديه :خلاص خلصنا قولت
احمد :مش همشي وانتي زعلانه
ناديه :احمد قولت يلا
احمد خرج من باب الشقه وكانت
حنان طالعه
حنان :مساء الخير
احمد :مساء الخير ونزل وهي طلعت وخبطت علي حياه
حنان :حياه بالله عليكي عايزه اتكلم
معاكي حياه خدتها في حضنها
حياه :تعالي يا حنان
حنان :مالك فيكي اي
حياه :مشتاقه اوي لاي حد من ريحه مازن
حنان :والله العظيم وانا انتي عامله اي
حياه :تعبانه جدا
حنان :أمتي لازم تشوفي حالك
حياه :انتي كمان بتقولي كده
حنان :يا حبيبتي انتي صعبانه عليا
اوي والله انك عائشه لوحدك
حياه :اللي تتجوز اخوكي عمرها ما تفكر
في غيرو
حنان :كان اطيب قلب واحن انسان
ربنا يرحمه بس والله ده عمره انا مليش
ذنب في اللي حصل
حياه :حقك عليا في اللي عملته معاكي
حنان :وربنا انا جايه وفاكره انك هتمشيني
حياه :عمري ما اقدر اعملها
حنان :ربنا يخليكي ليا والله العظيم
انتي بالنسبه ليا احن اخت في الدنيا
لو كان ليا اخت مكنتش حبها كده
حياه :ماتخليكي معايا انهارده
حنان :ابات معاكي تقصدي
حياه :ايوه
حنان :عيني يا حبيبتي
حياه :طيب قومي تعالي نعمل اكل
ودخلوا المطبخ
وفي شقه ناديه سيد جه
سيد :ناديه يا ناديه
ناديه :في المطبخ تعالي
سيد : وحشتني
ناديه :وانت كمان عامل اي
سيد :فرحان اوي الشغب بصراحه كويس
ناديه :الحمد لله يا حبيبي
سيد :اوعدك اول مرتب ليكي فيه
هديه كويسه
ناديه : حبيبي انت هديتي
سيد :انا جعان اوي
ناديه :انا قربت اخلص الاكل اهو
سيد :طيب هدخل اغير هدومي
ناديه :ماشي يا حبيبي ودخل لقاه
الانجيري الجديد عالسرير شمه
لقاه في برفن
سيد :ناديه يا ناديه
ناديه :نعم مالك
سيد :اي ده
ناديه :اي لانجيري
سيد :الجديد اللي قولتي مش هتلبسي
ناديه :حسيت انك عايزني اللبسه في عملت كده
سيد :والله طيب وليه قلعتي
ناديه : حياه جت خبطت عليا وكانت
منهارة علشان افتكرت جوزها روحت
قولتها تنزل تغدا معانا وطبعا مينفعش
تكون لابسه قولت تطلع وألبسه بس
سيد :تمام
ناديه :اي مالك انا غلطانه أن بحب افرحك
سيد :لا الاكل خلص
ناديه :اه هطلع اجيب حياه
سيد :ماشي وطلعت خبط علي حياه
فتحت حنان
حنان :ايوه
ناديه :مساء الخير امال فين حياه
حياه :تعالي يا ناديه
ناديه :الاكل خلص يا هانم
حياه :معلش حنان جت ومينفعش انزل
واسبها
ناديه :والله ما يحصل يلا بينا
حياه :خلاص خليها بكره بقي
ناديه :وربنا ما يحصل يلا بينا
حنان :تتعوض
ناديه :انا كلمتي واحده يلا ونزلوا
حياه :مساء الخير يا سيد
سيد :مساء الخير
حنان :اهلا
سيد :اهلا بحضرتك
حياه :سيد جوز ناديه
ناديه :بعدين نتعرف يلا نحط الاكل
حنان :هو ده جوزها
حياه :اه اي في حاجه
حنان :لا أصل كان في راجل تاني
خارج من شقتها وانا طالعه
حياه :راجل راجل مين
يتبع
رائع
ردحذف