اختفاء الجثث
الحلقه جزء من الحلقه الاخيره
بقلم دوداا حوده
ايمان :اعمل اي
ناهد :هدي الورقه دي وادخلي اوضتك
ورسمي نفس الرسمه بس تكوني من
غير هدوم خالص وطفي النور وتكوني
مولعه ٥شمعات
ايمان :مش هعرف اعمل كده لوحدي
ناهد :لازم تكوني لوحدك اسمعي الكلام
ايمان :حاضر وفعلا دخلت ورسمت نص
الرسمه وبتكمل حست أن كل حاجه في
الأوضه بتتحرك بصت في الأرض
وبعدين غمضت عينها وفجاه حست
أن في نور قوي في الأوضه
فتحت عينيها شافت واحد واقف قدام
الباب شكله جميل جدا
ايمان :انت مين
عمار :انا عمار عالطول كنت ببقي معاكي
ايمان :ازاي انا عمري ما شوفتك
عمار :من انهارده هتشوفني عالطول
بس كلمي الرسمه وقولي الكلام
ايمان :بس انا خايفه
عمار :من اي انا جنبك بس مش هعرف
اقرب ليكي الا لما تكلمي الرسمه
ايمان : بصت للرسمه والباب خبط
عمار :بلاش تردي كلمي
ايمان :بس دي ماما
عمار :هتمشي دلوقتي كلمي الرسمه وباب
الأوضه انفتح
الام :انتي قاعده كده ليه
ايمان :مش عارفه اتحرك
الام :وانتي قالعه هدومك ليه
ايمان :قومني من عالارض مش قادره
اقوم خالص
الام :بسم الله الرحمن الرحيم جسمك مالو تقيل ليه كده
ايمان :ماما حاولي تقومني وفاجئه
باب الاوضه والشباك اتفتحه
ايمان :ماما ساعديني
الام :مش عارفه اقومك خالص وجسمها
زي ما يكون مشلول وخدت وقت عقبال
ما قامت بعد عذاب
الام :هروح اجيب ليكي كوبيا مياه
ايمان :لا ارجوكي والنبي خليكي جنبي
الام:جسمك نصه متلج ونصه سخن اوي
ايمان :اقري ليا قران والنبي
الام :حاضر وقرأت فعلا قران لحد
ما ايمان نامت
وتاني يوم طلعت ل ناهد
ناهد :ها عملتي اي
ايمان مش هكمل
ناهد :هو اي اللي مش عايزه هو لعب عيال
ايمان :مش هكمل يا ناهد
ناهد:مش بمزاجك تكلمي ولا لا
ايمان :ده غضب ربنا علينا هيكون كبير
ناهد :بس بس اسكتي
ايمان :كلامي هيكون مع ياسر لو مش بعتي عني
ناهد :انا هبعد هتفكري هما هيبعدو
ايمان :كتاب الله هيحميني من اي حاجه
ناهد:فاكره بعد اللي عملتي هيتقبل ليكي توبه
ايمان :مش متاكده بس متاكده لو كلمت معاكي
انا هخسر دنيتي واخرتي
ناهد :مين قالك كده ده كل الدنيا هتكون تحت رجلك
فكري بس محدش هيقدر يقف قدامك الكل هيعمل ليكي
الف حساب صدقني فاضل خطوه واحده لازم لازم تكلميها
ايمان :قولتك لا انا مش هكون زيك
وفجاه صوت ناهد اتحول لصوت غليظ غالي جدا لدرجه
باب الشقه اتقفل من الصوت وقال مش هسيبك يا ايمان
ايمان :بسم الله الرحمن الرحيم
ونزلت جريت قابلت مدحت
مدحت :مالك فيكي اي
ايمان :ناهد مش ناهد
مدحت :بتقولي اي
ايمان :انا تعبت والله وعيطت
مدحت :اهدي بس وخدتها في حضنه
وناهدمن فوق صورتهم
وراحت لمامتها طلبت مدحت
ناهد :ازيك يا يحيي عامل اي
مدحت :كويس نعم
ناهد :عايزه اوريك حاجه في بيت
ماما ينفع تيجي
مدحت :مش فاضي والله
ناهد :طيب هبعت ليك صوره كده شوفها ولو حابب تيجي مستنياك
مدحت شاف الصوره اتجنن واتصل بيها
ناهد:كنت عارفه انك هتكلمني عالطول
مدحت :انتي عايزه اي
ناهد :انا معايا ورق يودي ايمان في
داهيه لو انت اقنعتها تيجي تعمل
حاجه انا عايزها
مدحت :وانا مالي انتي حره انتي وهي
ناهد :مهي اصلها مش لوحدها في
الصوره انت كمان معاها لما هي تروح
في داهيه طبيعي انت كمان هتروح في
داهيه ولا اي
مدحت :انا جايلك وفعلا راح ليها
ناهد :بسرعه كده
مدحت :انتي عايزه اي
ناهد :انا عارفه انك ليك في الأعمال
مدحت :انتي بتقولي اي
ناهد :اي سيبك من الصور شوف الفديو
ده وكان في الفديو مدحت وهو بيدفن عمل في المقابر
مدحت :هو انتي صورتي ده أمتي
ناهد :مش مهم المهم هعمل بيه اي
مدحت :ده انا اقتلك هنا
ناهد :اتكلم علي قدك
مدحت :والله ليكون اخر يوم في عمرك
ومسك ناهد من رقبتها ليحاول يخنقها
بس الغريبه أنها كانت بتضحك ودخل
ياسر عليهم الأوضه
مدحت :ياسر
ياسر :هو فيه اي بالظبط
مدحت :انا هنا علشان اااااه
ناهد :كان جاي يتكلم معايا علشان
استر عليه من الفضيحه ومسك يحيي
السكينه ودبح ناهد وياسر من كتر حبه
في ناهد كان مصدوم ودخلت ام ناهد
يحيي دبحها وكذلك اخوها ورما السكينه
وجري ومسك ياسر السكينه وهو
مصدوم والناس دخلت الشقه لقت
ياسر بالسكينة طلبوا البوليس
وياسر جالو صدمه نفسيا وفقد النطق
وطبعا الكل افتكر أنه هو اللي عمل كده
يتبع
جميله
ردحذف